Ducati Monster 821: Το εκλεπτυσμένο θηρίο

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Με 25ετή εμπειρία στις «γυμνές» μηχανές, η κατηγορία της Ducati Monster, που θεωρείται από κάποιους ως ο πρόγονος της κατηγορίας, επανέρχεται δριμύτερη. Ο δημιουργός της είχε προφανώς μία συγκεκριμένη αντίληψη, μια σέλα, ένα ντεπόζιτο, μια μηχανή, δύο ρόδες και ένα τιμόνι που διατηρήθηκαν σχεδόν απαράλλακτα μέχρι σήμερα, με εξαίρεση μια αισθητική αναβάθμιση στο μοντέλο του 2014.

Η Monster 821 φορά τον κινητήρα Testastretta 11° των 821 κ.εκ. με δευτερεύον σύστημα εισαγωγής αέρα, παραπλήσιο με εκείνο της 1199 Panigale. Το σύστημα έχει υιοθετηθεί για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του κινητήρα και τη μείωση των απωλειών από την καύση χωρίς να επηρεάζονται οι εκπομπές ρύπων. Ένα ελεγχόμενο ρεύμα ψυχρού αέρα διοχετεύεται στους αυλούς εξαγωγής ενεργοποιώντας πλήρη οξείδωση των θερμών, άκαυτων καυσαερίων, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις εκπομπές υδρογονανθράκων και μονοξειδίου του άνθρακα.

Ο κινητήρας Testastretta 11° που φορά η νέα Monster 821 φτιάχνεται αποκλειστικά γι’ αυτή και έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να εξυπηρετεί δομικά το πλαίσιο. Επιπλέον, τόσο το φιλτροκούτι όσο και η εξάτμιση έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να χαρίζουν αυξημένη ροπή στους χαμηλούς και μεσαίους ρυθμούς περιστροφής.
Ο Testatstretta 11° των 821 κ.εκ. αποδίδει 80 kW (112 CV) @ 9.250 σ.α.λ. και 87 Nm (8,9 kgm) ροπής @ 7.750 σ.α.λ.

Για την τιμή της περιμένεις βέβαια και τα αντίστοιχα «καλούδια». Για αυτό και η Ducati έχει κάνει ριζικές αλλαγές. Για παράδειγμα τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso III που προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα και κρατήματα στην είσοδο και έξοδο των στροφών ή την οθόνη TFT με δυνατότητα προσθήκης ρυθμίσεων πολυμέσων, ώστε να μπορείς να συνδεθεί με κινητό για να ακούσεις μουσική ή να λάβεις εισερχόμενες κλήσεις.

Στην μπροστινή όψη της νέας Monster 821 δεσπόζει ο στρογγυλός προβολέας ανάμεσα από τις μπουκάλες του πιρουνιού, ένα στοιχείο που υπογραμμίζει την αυθεντική, επιθετική γραμμή των Monster. Ο ίδιος ο προβολέας είναι μία σύγχρονη μονάδα που χρησιμοποιεί μία λάμπα και για τις δύο σκάλες και LED για τα φώτα στάθμευσης.

Ο σχεδιασμός του ντεπόζιτου βενζίνης έχει αλλάξει ώστε να γίνει πιο μοντέρνο και πιο ελαφρύ με την προσθήκη ενός ανοδιωμένου αλουμινένιου anodized aluminium clasp in a nod to its ancestry which is a neat touch. Το πίσω τμήμα (Η ουρά) είναι πιο κοντή και πιο συμπαγής, ενώ οι προβολείς και η διπλή εξάτμιση είναι παρόμοια με αυτά του Monster 1200.

Αυτή η φιλική προς τον αναβάτη «γυμνή» μοτοσυκλέτα διαθέτει 3 επιλογές οδήγησης: Σπορ, Ταξιδιού και Πόλης, που ρυθμίζονται πολύ εύκολα από το μενού. Η σπορ προσφέρει μέγιστη ισχύ της μηχανής, πιο άμεση ανταπόκριση στο γκάζι και μειωμένο έλεγχο της πρόσφυσης και του ABS, ενώ η ταξιδιάρικη εκδοχή προσφέρει την ίδια δύναμη στο γκάζι αλλά με πιο προοδευτικό τρόπο και με αυξημένη πρόσφυση και ABS. Η επιλογή για την οδήγηση στην πόλη μειώνει την ιπποδύναμη στους 73 ίππους αλλά αυξάνει την πρόσφυση, και το ABS.  Μια μικρή βόλτα στην πόλη, δεν έδειξε και μεγάλα οφέλη από αυτήν την επιλογή.

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

ΚινητήραςTestastretta 11°, 2κύλινδρος V90° (L-Twin), 4 βαλβίδες/κύλινδρο με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων, υδρόψυκτος

Χωρητικότητα821 κ.εκ.

Διάμετρος x Διαδρομή88 x 67,5 χλστ.

Σχέση Συμπίεσης12.8:1

Ισχύς80 kW (109 ίπποι) @ 9.250 σ.α.λ.

Ροπή87 Nm (8,9 Kgm) @ 7.750 σ.α.λ.

ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός, σώματα γκαζιού 53 χλστ. με ηλεκτρονική διαχείριση Ride by Wire

ΕξαγωγήΤελικό από ανοξείδωτο ατσάλι και αλουμίνιο σε διάταξη 2-1-2 με καταλυτικό μετατροπέα και 2 αισθητήρες λάμδα

Μετάδοση

Κιβώτιο ταχυτήτων6 ταχυτήτων

Πρωτεύουσα μετάδοσηΜε ίσια γρανάζια. Σχέση 1,85:1

Σχέσεις1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24

Τελική μετάδοσηΑλυσίδα. Μπροστινό γρανάζι με 15 δόντια, πίσω γρανάζι με 46 δόντια

ΣυμπλέκτηςΥγρός, πολύδισκος, μηχανικός, με σέρβο συμπίεση δίσκων και μονόδρομη λειτουργία APTC

Πλαίσιο

ΠλαίσιοΑτσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο – χωροδικτύωμα βιδωμένο στην κυλινδροκεφαλή

Εμπρόσθια ανάρτησηΑνεστραμμένο πηρούνι 43 χλστ.

Εμπρόσθιος τροχός10άκτινη ζάντα αλουμινίου 3.50″ x 17″

Εμπρόσθιο ελαστικόPirelli Diablo Rosso II 120/70 ZR17

Πίσω ανάρτησηΠροοδευτικό μοχλικό με μονό, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Sachs. Αλουμινένιο διπλό ψαλίδι.

Πίσω τροχός10άκτινη ζάντα αλουμινίου 5.50″ x 17″

Πίσω ελαστικόPirelli Diablo Rosso II 180/60 ZR17

Διαδρομή τροχού (εμπρός/πίσω)170 χλστ. – 150 χλστ.

Εμπρόσθια φρένα2 ημι-πλευστοί δίσκοι 320 χλστ., 4πίστονες, ακτινικές, μονοκόμματες δαγκάνες Brembo Μ4-32, ακτινική αντλία με στάνταρ ABS 9MP

Πίσω φρέναΜονός δίσκος 245 χλστ. με 2πίστονη δαγκάνα, ABS 9MP στο βασικό εξοπλισμό

ΌργαναΟθόνη LCD με περιοχή Dot Matrix

Διαστάσεις & Βάρη

Βάρος (στεγνή)179,5 κιλά

Βάρος (με υγρά) 205,5 κιλά

Ύψος σέλαςΡυθμιζόμενο 785-810 χλστ.

Μεταξόνιο1.480 χλστ.

Γωνία κάστερ24.3

Ίχνος τροχού93,2 χλστ.

Χωρητικότητα δοχείου καυσίμου17,5 λίτρα

Αριθμός θέσεωνΔιπλή σέλα

Βασικός εξοπλισμός

Προγράμματα Οδήγησης (Riding Modes), Πακέτο Ασφάλειας Ducati (ABS + DTC), γκάζι RbW, χειρολαβές συνεπιβάτη, προεγκατάσταση αντικλεπτικού συστήματος και DDA (Αναλυτής Δεδομένων Ducati)

Εγγύηση

Εγγύηση (μήνες)24 μήνες, απεριόριστα χιλιόμετρα

Περιοδική συντήρηση (χλμ./μήνες)15.000 χλμ. / 12 μήνες

Ρύθμιση διάκενου βαλβίδων (χλμ.)

 

 

Τιμή: 12.500€