Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Café Racer, μία μοτοσικλέτα που ανήκει στη νέα οικογένεια Scrambler της Ducati.
Κομψές σχεδιαστικές πινελιές, ρεζερβουάρ σε χρώμα μαύρο, καφέ και χρυσό που μας μεταφέρει στην δεκαετία του ’60, νέο κάθισμα ειδικά σχεδιασμένο με κάλυμμα για να δείχνει μονόσελο, το τιμόνι είναι τύπου κλιπ ον και είναι τοποθετημένο κάτω από την τιμονόπλακα, ενώ διαθέτει τους καθρέφτες στο τέλος του τιμονιού. Πανέμορφη εξάτμιση Termignoni με διπλό σιγαστήρα που προσφέρει ένα μαλακό, μπάσο γουργούρισμα που αυξάνεται καθώς ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα.
Πολύ εύκολη στην οδήγησή της, ελαφριά σε βάρος, επιτρέπει στον αναβάτη να οδηγεί το Café Racer με ευκολία στο δρόμο και να κινείται πολύ γρήγορα στις στροφές και με τον ίδιο εύκολο τρόπο να μπορεί να την παρκάρει όπου θέλει χωρίς άγχος.
Vintage παρουσιαστικό, με αρκετά όμως ηλεκτρονικά καλούδια. Διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό, ABS της Bosch 9.1 MP, που φέρει και αισθητήρα πίεσης για να κάνει πιο εύκολη και ασφαλή τη ζωή των αναβατών, ηλεκτρονικό πολυόργανο που διαθέτει μετρητή στροφών και ταχύτητας, ολικό χιλιομετρητή και μικρές ενδεικτικές λυχνίες LED, όπως προειδοποίηση ρεζέρβας, μεσαία-μεγάλα φώτα, ένδειξη λαδιού, αλάρμ στάθμευσης, φλας, ABS, κατεβασμένο σταντ. Για τους πιο ψαγμένους διαθέτει θύρα USB κάτω από το κάθισμα.
Τι δεν είδαμε τώρα… Έλειπε ο δείκτης αλλαγής ταχυτήτων, στάθμης βενζίνης και θερμοκρασίας κινητήρα.
Το νούμερο 54 που βρίσκεται πάνω στο νέο Ducati δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αποτελεί φόρο τιμής στον μεγάλο αγωνιζόμενο του παρελθόντος Bruno Spaggiari.
Πηγαίνοντας στον κινητήρα του Café Racer, αντικρίζουμε ένα κομμάτι σύγχρονης μηχανικής. Δικύλινδρος EURO 4, 803 cc ελαιόψυκτου κινητήρα με στοιχεία retro-look είναι ένας κομψός συνδυασμός.
Ο κινητήρας προσφέρει ισχύ 75 ίππων στις 8.750 σ.α.λ., η οποία βρίσκεται μέσα στο εύρος στροφών πριν του κόκκινου. Η μέγιστη ροπή είναι 68 Nm στις 5.750 σ.α.λ. και ο κινητήρας συνεργάζεται πολύ καλά με το κιβώτιο 6 ταχυτήτων, το οποίο απαιτεί πολύ ελαφριά κίνηση τόσο του συμπλέκτη όσο και του λεβιέ ταχυτήτων για την αλλαγή ταχύτητας στο κιβώτιο.
Κορυφαία ελαστικά Pirelli’s Diablo Rosso II δίνουν στο Café Racer μια ακόμα πιο σπορ εμφάνιση. Η συνεργασία αμορτισέρ Kayaba, ελαστικών Pirelli’s, φρένων Brembo και τα 188 kg της μοτοσικλέτας κάνουν την Ducati φονιά γιγάντων στις στροφές.
Το Ducati δεν είναι εφοδιασμένο με έλεγχο πρόσφυσης. Ο λόγος είναι ότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν θεώρησε ότι είναι απαραίτητο και ήθελε να κρατήσει χαμηλά το κόστος του Café Racer.
Ο μπροστινός τροχός 17″ με ένα δίσκο των 330 χιλιοστών με ακτινική τρόμπα και δαγκάνα Monoblock της Brembo. Μαζί παρέχουν άφθονη δύναμη σταματήματος για το Café Racer και κρατούν έντονη την αισθητική με την προσθήκη του μικροσκοπικού φτερού που ταιριάζει με το styling της δεκαετίας του ’60.
Το χαμηλό κλιπ στο τιμόνι προωθεί την παραδοσιακή θέση οδήγησης, η οποία δεν είναι τόσο ενοχλητική όσο θα περίμενε κανείς, σε συνδυασμό βέβαια με την τοποθέτηση των μαρσπιέ σε ιδανική θέση ώστε να μη διπλώνουν πάρα πολύ τα πόδια του οδηγού.
Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από ένα ζευγάρι μπροστινών πιρουνιών upside down της Kayaba 41mm, με διαδρομή 150mm και ρυθμιζόμενο μόνο για προφόρτιση, είναι λίγο μαλακή στην αίσθηση.
Πίσω διαθέτει υδραυλικό μονό αμορτισέρ Kayaba χωρίς μοχλισμό, με διαδρομή 150mm. Ρυθμιζόμενο μόνο για προφόρτιση ελατηρίου.
Από πλευράς οικονομίας, η Ducati ισχυρίζεται κατανάλωση 5 λίτρων στα 100 χλμ., το οποίο μεταφράζεται σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 13,5lt, σε αυτονομία περίπου 200km, που είναι πολύ καλό για την κατηγορία του.
Τα μεγάλα διαστήματα συντήρησης, η αξιοπρεπής εγγύηση, το οικονομικό μοτέρ και η ποιότητα οδήγησης, το καθιστούν πολύ προσιτό στο αγοραστικό κοινό.
ΥΠΕΡ
+ Ωραία vintage εμφάνιση
+ Πολύ καλό κράτημα
+ Χαμηλή κατανάλωση
+ Ροπάτος κινητήρας
+ Δυνατά φρένα
ΚΑΤΑ
- Έλλειψη ένδειξης στάθμης βενζίνης, θερμοκρασίας κινητήρα και ταχύτητας στο σασμάν
- Θερμοκρασία στο κάθισμα του οδηγού (απ’ ότι μου εξήγησε ο υπεύθυνος πωλήσεων της Ducati, αυτό οφείλεται στο ότι ο κινητήρας είναι ελαιόψυκτος αλλά και στις απαιτήσεις του EURO 4).
- «Τσιμπημένη» τιμή αγοράς για την κατηγορία του, αλλά είναι βλέπεται Ducati. Χαρακτηριστικά:
Κατασκευαστής | Ducati |
Μοντέλο | Scrambler Café Racer |
Αντιπρόσωπος | Kosmocar A.E. |
Τιμή (ευρώ) | 11.950 |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | 4Τ, 2Κ, A/Ψ, 2β/Κ |
Κυβισμός (cc) | 803 |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) | 88×66 |
Συμπίεση (:1) | 11 |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Λίπανση | υγρό κάρτερ αντλία λαδιού |
Εκκίνηση | Μίζα |
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος, μονόδρομος, μηχανικός |
Μετάδοση | 6 σχέσεων με αλυσίδα |
Πρωτεύουσα μετάδοση | 1.85 |
1η σχέση | (32/13) |
2η σχέση | (30/18) |
3η σχέση | (28/21) |
4η σχέση | (26/23) |
5η σχέση | (22/22) |
6η σχέση | (24/26) |
Δευτερεύουσα μετάδοση | (15/46) |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο χωροδικτύωμα, αλουμινένιο ψαλίδι |
Κάστερ (°) | 21,8 |
Ίχνος (mm) | 93,9 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.436 |
Ύψος σέλας (mm) | 805 |
Μήκος (mm) | 2.107 |
Πλάτος (mm) | 805 |
Ύψος (mm) | 1.090 |
Απόσταση εδάφους (mm) | Δ.Α. |
Βάρος (πλήρες, kg) | 188 |
Ρεζερβουάρ (lt) | 13,5 |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Ανεστραμμένο πιρούνι ΚΥΒ με διάμετρο καλαμιών 41mm, διαδρομή τροχού 150mm |
Πίσω | Μονό αμορτισέρ, διαδρομή 150mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου |
Ελαστικά | |
Μπροστά | 120/70-ZR17” |
Πίσω | 180/55-ZR17” |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 330mm με δαγκάνα Brembo (Μ4.32) 4 εμβόλων ακτινικής τοποθέτησης, ακτινική τρόμπα |
Φρένα | Δίσκος διαμέτρου 245mm με δαγκάνα ενός εμβόλου |
Εξοπλισμός | |
Ψηφιακό ταχύμετρο, ολικός χιλιομετρητής, ένδειξη ψεκασμού, ώρας, θερμοκρασίας περιβάλλοντος, φώτων, φλας, λαδιών, ψεκασμού, ABS | |
Επιδόσεις | |
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) | 75/8.250 |
Ροπή εργοστασίου (kgm/rpm) | 6,93/7.750 |
Τιμή: 12.100€