Σ’ ένα super car αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα για την Porsche, τη Ferrari ή τη Lamborghini, δεν είναι μόνο η επιτάχυνση ή η τελική ταχύτητα που παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός αγοραστή, αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα που είναι χαρακτηριστικός σε κάθε μοντέλο και αποτελεί τα διαπιστευτήρια της αυθεντικότητας της εκάστοτε εταιρείας.
Είναι γνωστό ότι για τους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων σπορ αυτοκινήτων, ο θόρυβος του κινητήρα παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή τους και είναι όπως η μουσική που ακούει ένας οδηγός όταν οδηγάει. Όμως για πολλούς κατοίκους σε πολυσύχναστους δρόμους ο θόρυβος αυτών των σπορ αυτοκινήτων αποτελεί ηχορύπανση και πολλά στελέχη κυβερνήσεων διαφόρων χωρών είναι αποφασισμένα να περιορίσουν τον θόρυβο σε αυτά τα μοντέλα.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι ειδικά στην Porsche και στα μοντέλα S, υπάρχει τυποποιημένος εξοπλισμός με τον οποίο ο ήχος του κινητήρα μπορεί να ποικίλλει. Όπως γίνεται και σε άλλα supercars αυτοκίνητα όπου με το πάτημα ενός κουμπιού, ο θόρυβος του κινητήρα αλλάζει. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και τη νοοτροπία αρκετών οδηγών να αλλάζουν την κατάληξη της εξάτμισης ώστε να διαφοροποιείται ο ήχος. Αυτό ως ένα σημείο δεν είναι παράνομο, αρκεί ο τελικός ήχος να μην ξεφεύγει από τα προβλεπόμενα όρια που ισχύουν στην εκάστοτε νομοθεσία κάθε χώρας.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, υπάρχει παράγραφος στο νόμο περί οδικής κυκλοφορίας που αναφέρει ότι απαγορεύεται ο περιττός θόρυβος. Επιπλέον, οι υπουργοί μεταφορών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύντομα θα κληθούν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ενός θεσμικού πλαισίου για την τακτική παρακολούθηση των εκπομπών θορύβου. Αυτό θα οδηγήσει νέες ανάγκες στην τροχαία κάθε χώρας, που σήμερα δεν έχει τα απαραίτητα μέσα για να ελέγξει την υπέρβαση των νόμιμων ορίων του θορύβου που βγάζει ένα αυτοκίνητο.
Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ