Ριζικά αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στην αφαίρεση των αδειών οδήγησης σε περίπτωση κίνησης με υπερβολική ταχύτητα καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φαίνεται ότι είναι αποφασισμένο να αλλάξει τα πάντα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η οδήγηση με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα πάνω από το όριο αποτελεί μία από τις σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε αφαίρεση διπλώματος. Οι Ευρωβουλευτές έθεσαν χαμηλότερο όριο ταχύτητας για κατοικημένες περιοχές, πράγμα που σημαίνει ότι η οδήγηση με 30 χλμ/ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα σημαίνει αφαίρεση ή αναστολή της άδειας οδήγησης!
Παράλληλα οι Ευρωβουλευτές προτείνουν η οδήγηση χωρίς δίπλωμα να προστεθεί στον κατάλογο των σοβαρών παραβάσεων, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ένα θανατηφόρο τροχαίο, γεγονός που θα οδηγούσε σε ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης.
Μάλιστα εξετάζουν σοβαρά αν κάποιος νέος συλληφθεί να οδηγεί χωρίς δίπλωμα να αναβάλλεται ο χρόνος συμμετοχής του κατά 1 με 2 χρόνια σε εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης!
Παράλληλα το Ευρωκοινοβούλιο αλλάζει και την ισχύ των παραβάσεων και κυρώσεων καθώς αν σε κάποιον οδηγό αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης η απαγόρευση θα ισχύει σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Επί του παρόντος, εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της ΕΕ από εκείνη που εξέδωσε την άδεια οδήγησης, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στην υπόλοιπη ΕΕ.
Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη μόνιμου κατοίκου θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα.
Το Κοινοβούλιο προτείνει να οριστεί προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός επτά εργάσιμων ημερών, προσθέτουν οι Ευρωβουλευτές.
Ο εισηγητής του Ευρωκοινοβουλίου Petar Vitanov (Σοσιαλιστές, Βουλγαρία) δήλωσε: «Πιστεύω ότι η οδηγία αυτή θα συμβάλλει όχι μόνο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην καλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών για πιο υπεύθυνη οδήγηση, αυξάνοντας την διάθεσή τους να ακολουθήσουν τους κανόνες και να αποδεχθούν τις συνέπειες της παράβασής τους, ανεξάρτητα από το πού οδηγούν στην ΕΕ.»
Το σχέδιο κανόνων εγκρίθηκε με 372 ψήφους υπέρ, 220 κατά και 43 αποχές. Το Κοινοβούλιο έχει πλέον ολοκληρώσει την πρώτη ανάγνωση και δεδομένου ότι το Συμβούλιο δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη θέση του, το νέο Κοινοβούλιο που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024 θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.