Τον Ιανουάριο του 2022, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισαν να μειώνονται, με τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών να εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Γηραιά Ήπειρο.
Το νέο αρνητικό ρεκόρ πωλήσεων του Ιανουαρίου ανήλθε σε ποσοστό 6% ωστόσο ο αριθμός των οχημάτων που διατέθηκαν και άγγιξε τις 682.596 μονάδες σηματοδότησε ένα νέο ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ για τον πρώτο μήνα του έτος γυρίζοντας την αγορά στα επίπεδα της δεκαετίας του ’90.
Ωστόσο κάποιες αγορές στην κεντρική Ευρώπη κατάφεραν τον πρώτο μήνα του 2022 να σημειώσουν θετικό πρόσημο με την Σλοβακία (72,6%) και τη Ρουμανία (55,5%) να καταγράφουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ενώ οι πωλήσεις στην Πολωνία συρρικνώθηκαν κατά 10,2% τον Ιανουάριο.
Στη Δυτική Ευρώπη, από την άλλη πλευρά, σχεδόν όλες οι χώρες παρουσίασαν αρνητικά αποτελέσματα. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές αυτοκινήτων, διψήφιες απώλειες σημειώθηκαν στην Ιταλία (-19,7%) και τη Γαλλία (-18,6%), ενώ μόνο η Γερμανία σημείωσε σταθερή ανάπτυξη (8,5%) και η Ισπανία σημείωσε οριακή άνοδο 1,0%. Η Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως κατέγραψε πτώση 28,9% τον Ιανουάριο του 2022.
Οι επιδόσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών
Ελάχιστες ήταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατάφεραν να έχουν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους στην Ευρώπη. Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA το υψηλότερο ποσοστό ανόδου είχε ο όμιλος Hyundai-Kia με 28,7% εκ των οποίων η Hyundai σημείωσε άνοδο 32,6% και η Kia 24,4%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Mazda με ποσοστό ανόδου 17% και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Honda με 10,7%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Toyota με 9,7% και η Mitsubishi με οριακή άνοδο 1,9%.
Στον αντίποδα η Volvo σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό πτώσης 22,3% και ακολουθεί η Nissan με –22,2% ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο όμιλος Ford με -18,6%.
Στη συνέχεια ακολουθούν ο όμιλος Jaguar Land Rover με πτώση 16,3%, ο όμιλος Stellantis με -15,1%, η Mercedes-Benz με -13,8%, η BMW με -9,2%, το VW Group με -7% και το Renault Group -3,5%.
Σε επίπεδο μαρκών η Lada κατάφερε να καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 152,5% και ακολουθεί η Alpine με 116,9% και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Mini με 36,7%.
Αντίθετα το υψηλότερο ποσοστό πτώσης σημείωσε η Smart με 31,6% και ακολουθεί Jaguar με -23,8% ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Seat με -21,6%.