Ανατροπή στα μέχρι πρότινος δεδομένα καταγράφεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ξεκάθαρη πλέον την ανοδική τάση των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων και με την Ελλάδα να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου.
Ναι σωστά διαβάσατε η Ελλάδα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 με ποσοστό ανόδου 859,4% καθώς διατέθηκαν 614 μονάδες έναντι 64 αυτοκινήτων το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Επίσης η χώρα μας αναδείχθηκε και πρωταθλήτρια στην ΕΕ στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εξάμηνο του 2021 καταγράφοντας άνοδο-ρεκόρ 665,2% στο εξάμηνο και 1.033 μονάδες τη στιγμή που ο αντίστοιχο ποσοστό ανόδου σε όλη την ΕΕ κυμαίνονταν σε 129,6%.
Στις πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων η Ελλάδα κατέλαβε την τρίτη θέση στη ΕΕ καθώς διατέθηκαν 1.291 αυτοκίνητα στο δεύτερο τρίμηνο καταγράφοντας άνοδο 796,5% ενώ στο εξάμηνο η χώρα μας βρέθηκε με την δεύτερη καλύτερη επίδοση στην ΕΕ καταγράφοντας ποσοστό ανόδου 834,9% και 2.169 μονάδες.
Στις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων η Ελλάδα βρίσκεται στο δεύτερο τρίμηνο λίγο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ με ποσοστό ανόδου 244,6% και 7.315 μονάδες όπως επίσης και στο εξάμηνο με ποσοστό ανόδου 162,5% και 12.373 υβριδικά αυτοκίνητα.
Στα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο η Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο σημείωσε άνοδο 24,8% με 322 μονάδες τη στιγμή που στα περισσότερα κράτη-μέλη καταγράφεται μεγάλη πτώση των πωλήσεων ενώ στο εξάμηνο φαίνεται ότι καταγράφηκε οριακή άνοδος (1,9%) στις πωλήσεις οχημάτων CNG.
Στα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του υγραερίου η Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο κατέκτησε την δεύτερη θέση στην ΕΕ με ποσοστό ανόδου 3.914,3% και 562 μονάδες όπως επίσης και στο εξάμηνο με ποσοστό ανόδου 5.407,1% και 771 αυτοκίνητα.
Στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα η Ελλάδα κατέλαβε την τρίτη θέση στην ΕΕ με ποσοστό ανόδου 129,5% και 18.974 μονάδες ενώ στο εξάμηνο η χώρα μας βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου με ποσοστό ανόδου 46,9% και 30.475 αυτοκίνητα.
Ικανοποιητικές ήταν και οι επιδόσεις των diesel αυτοκινήτων στην Ελλάδα με ποσοστό ανόδου 35,7% στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 και 5.845 μονάδες ενώ στο εξάμηνο το ποσοστό ανόδου έχει περιοριστεί σημαντικά σε 7,9% και 10.895 αυτοκίνητα.
Τα στοιχεία του ACEA
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίστηκαν να διευρύνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση με το μερίδιο αγοράς τους να υπερδιπλασιάζεται και να αγγίζει το 7,5% από 3,5% που κυμαίνονταν το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Επίσης σημαντική άνοδο κατέγραψαν και τα plug-in υβριδικά μοντέλα ωστόσο με ποσοστό 19,3% τα υβριδικά αυτοκίνητα πλησιάζουν επικίνδυνα τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που ανήλθαν σε 20,4%.
Βασιλιάς των πωλήσεων εξακολουθεί να παραμένει η βενζίνη με το ποσοστό τους να ανέρχεται σε 41,8% και αν προσθέσει κανείς και το ποσοστό των οχημάτων diesel τότε αυτομάτως θα αντιληφθεί ότι 6 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην ΕΕ στο δεύτερο τρίμηνο κινούνται με βενζίνη ή diesel.
Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το ποσοστό τους έχει συρρικνωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι όπου οι πωλήσεις οχημάτων βενζίνης και diesel αποτελούσαν το 81,3%. Δηλαδή 8 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα κινούνταν με βενζίνη η diesel.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2021, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel αυξήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ (κατά 25,3% και 7,8% αντίστοιχα) εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που προκάλεσε ο κορωνοϊός το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Μάλιστα το diesel κατέχει πλέον 20,4% μερίδιο αγοράς, μειωμένο από 29,4% που ήταν το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (από 51,9% τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο 2020 σε 41,8% φέτος), παρά τις αυξήσεις της ζήτησης στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.
Εναλλακτικές μορφές κίνησης
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους , οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 231,6%, φτάνοντας τις 210.298 μονάδες. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε σημαντικά από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, ειδικά στην Ισπανία (372,7%) και στη Γερμανία (357,0%).
Στα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEVs) καταγράφηκε ένα ακόμη πιο εντυπωσιακό δεύτερο τρίμηνο το 2021, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 255,8% και 235.730 μονάδες. Η Ιταλία ήταν μεταξύ των ισχυρότερων αγορών ανάπτυξης, με 21.647 plug-in υβριδικά μοντέλα ταξινομημένα σημειώνοντας ετήσια αύξηση 659,3%. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν και οι άλλες τρεις μεγάλες αγορές της ΕΕ και ειδικότερα η Ισπανία (+ 430,3%), η Γαλλία (+ 276,4%) και η Γερμανία (+ 269,9%).
Με 541.162 μονάδες που πωλήθηκαν στην ΕΕ κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, τα υβριδικά αυτοκίνητα παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστά ανόδου με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους στο δεύτερο τρίμηνο στην ΕΕ να καταγράφουν άνοδο 213,5% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο.
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 41,8% σε 13.497 μονάδες κατά το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως στηριζόμενη στην αξιοσημείωτη ανάπτυξη στην Ιταλία (+ 94,0%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει το 75% όλων των πωλήσεων της ΕΕ.
Επίσης οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο υπερδιπλασιάστηκαν (+ 134,1%) σε συνολικά 59.363 μονάδες, ενισχυμένες από την ισχυρή απόδοση στην Ιταλία (+ 89,5%) και τη Γαλλία (+ 266,0%), οι οποίες αποτελούν και τις δύο μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων που κινούνται με υγραέριο στην ΕΕ.