Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου και δη των μεταχειρισμένων ΙΧ, ανέκαθεν «φιλοξενούσε» ανθρώπους που είχαν να κάνουν με ξέπλυμα μαύρου χρήματος, κυκλώματα της νύκτας και πολλούς άλλους που ήθελαν να «ξεπλύνουν» τα χρήματά τους τα οποία προέρχονταν από δραστηριότητες που δεν έκοβαν τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά.
Άλλωστε δεν ήταν και δεν είναι λίγα τα καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα οποία πωλούνται οχήματα με γραμμάτια χωρίς την εμπλοκή των τραπεζών και οι ιδιοκτήτες τους κάθε μήνα στέλνουν τους «φουσκωτούς» υπαλλήλους τους για να εισπράξουν τα χρήματα των συναλλαγματικών που έχουν υπογράψει οι πελάτες τους.
Ωστόσο η οικονομική κρίση αλλά και η έλευση της πανδημίας μείωσε κατά πολύ τα έσοδα από παράνομες δραστηριότητες αλλά και από τις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα κάποιοι να στραφούν στο οργανωμένο έγκλημα για να αντλούν εύκολα χρήματα.
Οι περισσότεροι στράφηκαν στα αυτοκίνητα «μαϊμού» χρησιμοποιώντας διαλυμένα οχήματα που προέρχονταν από ασφαλιστικές εταιρείας, στη συνέχεια έκλεβαν ένα ίδιο όχημα με το διαλυμένο και κατόπιν έκαναν το «πάντρεμα» παραποιώντας τα χαρακτηριστικά του κλεμμένου οχήματος και το πουλούσαν σε ανυποψίαστους καταναλωτές με την άδεια κυκλοφορίας του τρακαρισμένου. Αυτά είναι και τα λεγόμενα αυτοκίνητα «μαϊμού».
Τώρα όπως αποδείχθηκε από τις συλλήψεις της Ελληνικής Αστυνομίας τα κυκλώματα έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω και αντί να ασχολούνται με ολικές κλοπές, παραποίηση στοιχείων σε αμαξώματα αυτοκινήτων και κλοπές αυτοκινήτων αποφάσισαν να ασχοληθούν με τις αποζημιώσεις που προέρχονται από μερική κλοπή αυτοκινήτων.
Ο τρόπος ήταν πολύ πιο απλός και σίγουρος για την άμεση είσπραξη υψηλών ποσών ενώ σε περίπτωση που συλλαμβάνονταν οι απλές κατηγορίες της κλοπής ή απάτη κατ’ εξακολούθηση θα είχε ως πιθανό αποτέλεσμα να του επιβληθούν χαμηλές ποινές φυλάκισης ενώ σε αντίθετη περίπτωση οι ποινές θα αφορούσαν σε πολυετείς φυλακίσεις.
Στην πρόσφατη περίπτωση σύλληψης 6 ατόμων οι οποίοι κατηγορούνται ως μέλη εγκληματικής οργάνωσης που διέπραττε απάτες κατ’ εξακολούθηση καθώς και άλλα αδικήματα τα μεγάλα «θύματα» είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες στην προκειμένη που αναγκάζονταν να καλύψουν τις ζημιές που προκαλούσαν οι ληστές στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα και αφορούσαν σε κινητήρες, εγκεφάλους, αερόσακους, οθόνες, ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, τιμόνια και ότι άλλο αφαιρούνταν εύκολα και μπορούσαν να εισπράξουν αρκετά χρήματα από τις αποζημιώσεις λόγω μερικής κλοπής.
Σύμφωνα με την αστυνομία οι 6 συλληφθέντες κατηγορούνται για -τα κατά περίπτωση- αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης – συμμορίας, απάτης κατ’ εξακολούθηση, ψευδούς καταγγελίας και παράβαση της Νομοθεσίας περί πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και περί όπλων.
Η ιστορία ξεκινά κάπου τον Φεβρουάριο όποτε και ιδιοκτήτης πολυτελούς αυτοκινήτου προσήλθε στο Τμήμα Ασφαλείας της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών και κατήγγειλε ότι του αφαίρεσαν, από το χώρο στάθμευσης του Αερολιμένα, πολυτελές αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του, που είχε σταθμεύσει προκειμένου να πραγματοποιήσει ταξίδι στο εξωτερικό. Την επόμενη ημέρα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βρέθηκε από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ στην περιοχή της Μεταμόρφωσης από το οποίο είχαν αφαιρέσει τον κινητήρα, τις πόρτες, το καπό και άλλα εξαρτήματα.
Στο πλαίσιο της διερεύνησης της ανωτέρω καταγγελίας και μετά από την ανάλυση των συλλεχθέντων ερευνητικών δεδομένων, αποκαλύφθηκε η δράση συμμορίας με εμπλεκόμενη εταιρεία εμπορίας αυτοκινήτων.
Όπως διαπιστώθηκε, ο καταγγέλλων κατ’ εντολή συλληφθέντα ημεδαπού, εμπλεκόμενου με την εταιρεία εμπορίας αυτοκινήτων, στάθμευσε το αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο σημείο, το οποίο κατόπιν παρέλαβε μέλος της σπείρας, το οδήγησε σε αποθήκη, όπου άλλα μέλη της σπείρας ανέλαβαν την αποσυναρμολόγησή του.
Μετά την αποσυναρμολόγηση, άλλα μέλη της σπείρας μετέφεραν το σασί και άλλα μηχανικά μέρη του οχήματος στη Μεταμόρφωση, προκειμένου μετά τη δήλωση κλοπής να αιτηθεί ο κάτοχός του, αποζημίωση από την Ασφαλιστική Εταιρεία. Στη συνέχεια τα μέλη της σπείρας θα μοιράζονταν μεταξύ τους το μεγάλο ποσό της ασφαλιστικής αποζημίωσης.
Μετά από έρευνες στις οικίες των εμπλεκομένων, στην αποθήκη και στην προαναφερόμενη εταιρεία, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν: 122 οχήματα, εκ των οποίων τα περισσότερα πολυτελή, 4 δίκυκλα, τρέιλερ μεταφοράς οχημάτων, ηλεκτρονικός υπολογιστής, πλήθος εγγράφων και πινακίδων κυκλοφορίας, κυνηγετική καραμπίνα και πλήθος κινητών τηλεφώνων.
Για όλα τα κατασχεμένα οχήματα, εξετάζεται η νομιμότητα κατοχής και προέλευσής τους. Οι συλληφθέντες, με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία, θα οδηγηθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Γνώριμος στις Αρχές
Μέλη της φερόμενης ως εγκληματικής οργάνωσης σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr είναι γνώριμα στις Αρχές από παλιά καθώς τους έχουν απασχολήσει για παρόμοιες δραστηριότητες από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, δηλαδή το 2010.
Μάλιστα εκτός από το κατάστημα στην Κηφισιά λειτουργούσαν και άλλα καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα οποία μετά από έλεγχο των Αρχών διαπιστώθηκε ότι κάποια είχαν διατεθεί με παραποιημένα στοιχεία (αριθμούς πλαισίων) και σχηματίστηκε δικογραφία το 2013 αλλά ακόμη δεν έχει τελεσιδικήσει η υπόθεση!
Εκτός όμως των συγκεκριμένων ενεργειών κάποιοι επώνυμοι που ήθελαν να αποκτήσουν ένα super car σε χαμηλή τιμή και με την μέθοδο των γραμματίων το αποκτούσαν καταθέτοντας μέρος των χρημάτων αλλά χωρίς να τους μεταβιβάζεται ποτέ η κυριότητα του οχήματος.
Έτσι με αυτή τη μέθοδο κάποιοι επώνυμοι κυκλοφορούσαν με super cars τα οποία άλλαζαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα και καταθέτοντας ποσά που κυμαίνονταν από 25.000 ευρώ έως και 5.000 ευρώ για τη χρήση τους ανάλογα με το αυτοκίνητο που επιθυμούσαν.
Όταν δεν είχαν άλλα χρήματα για να αλλάξουν και πάλι το super car που είχαν στην κατοχή τους απλά το επέστρεφαν στα «φουσκωτά» παιδιά που πήγαιναν να το παραλάβουν και βέβαια έχαναν και τα χρήματα που είχαν δώσει ως… προκαταβολή!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr κανένας από τους επώνυμους δεν κατήγγειλε το περιστατικό του στις Αρχές καθώς από τη μία υπήρχε ο φόβος και από την άλλη η κακή δημοσιότητα θα έβλαπτε και τους ίδιους γεγονός που δεν ήθελαν να συμβεί με τίποτα. Παράλληλα δεν ήθελαν να δηλώσουν την απόκτηση τόσο ακριβών αυτοκινήτων καθώς τα οικονομικά τους δεδομένα δεν το επέτρεπαν…
Η μεγάλη ειρωνία στην συγκεκριμένη υπόθεση είναι ότι ο ένας εκ των συλληφθέντων εμφανίζονταν και σε τηλεοπτικό κανάλι και έδινε συμβουλές στους καταναλωτές ενώ σε κάποια εμφάνισή τους μιλούσε και για τα αυτοκίνητα «μαϊμού» αλλά και τις απάτες που κάνουν κάποιοι επιτήδειοι με θύματα τις ασφαλιστικές εταιρείες!
Σύντομα και πάλι… έξω!
Οι παράνομες δραστηριότητες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι πολλές και εκτός των αυτοκινήτων «μαϊμού» που ουσιαστικά υπάρχει κλεμμένο αυτοκίνητο οι άλλες απάτες δεν οδηγούν τους επιτήδειους σε βαριές ποινές φυλάκισης με αποτέλεσμα μετά τη σύλληψή τους και τον ορισμό της ημερομηνίας της δίκης είναι και πάλι ελεύθεροι και συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους.
Άλλωστε όπως ορίζει ο Ποινικός Κώδικας: «Όποιος αφαιρεί ξένο (ολικά ή εν μέρει) κινητό πράγμα από την κατοχή άλλου με σκοπό να το ιδιοποιηθεί παράνομα, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών· και αν το αντικείμενο της κλοπής είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών.»
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι επιτήδειοι μπορεί σε λίγους μήνες να είναι και πάλι έξω και να λειτουργούν τα καταστήματά τους!
Όσον αφορά στις απάτες για γυρισμένα χιλιόμετρα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα και οι επιτήδειοι πατούν στο γεγονός ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθεί ποιος έχει πραγματοποιήσει το γύρισμα των χιλιομέτρων στο όχημα που πωλούν και η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελλόντων ταλαιπωρείται στα δικαστήρια για πολλά χρόνια και οι επιτήδειοι έμποροι αυξάνουν τον αριθμό των θυμάτων τους καθημερινά…
Το μόνο που φοβούνται είναι η δημοσιότητα και η δημοσιοποίηση περιπτώσεων σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καθώς κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να τους μειώσει τη δουλειά και οι καταναλωτές να αποφεύγουν ακόμη και την επίσκεψη σε καταστήματα αυτοκινήτων που «φωτογραφίζονται» στις δημοσιεύσεις.