Το μέλλον των ευρωπαϊκών φορτηγών είναι ηλεκτρικό. Θα είναι όμως σε θέση τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ να χειριστούν το σημαντικό επιπλέον φορτίο που προέρχεται από έναν αυξανόμενο στόλο ηλεκτρικών φορτηγών; Η T&E ανέθεσε μια έρευνα μεταξύ των διαχειριστών συστημάτων διανομής (DSO) σε πέντε κράτη μέλη της ΕΕ για να μάθει. Ενώ ορισμένοι δημόσιοι κόμβοι φόρτισης θα απαιτούν συνδέσεις στο δίκτυο 30 MW και άνω, η έρευνα δείχνει ότι τα δίκτυα διανομής δεν πρέπει να γίνουν εμπόδιο. Ωστόσο, οι συνδέσεις δικτύου απαιτούν σημαντικούς χρόνους παράδοσης. Για να διασφαλιστεί ότι οι συνδέσεις που χρειάζονται ενισχύσεις ή/και επεκτάσεις δικτύου πραγματοποιούνται έγκαιρα, είναι σημαντικό για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς να δραστηριοποιηθούν σήμερα.
Όλα τα μέρη που εμπλέκονται στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης (κυβερνήσεις, φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης (CPOs), διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς και διανομής (TSOs/DSO)) θα πρέπει να ξεκινήσουν τον σχεδιασμό το συντομότερο δυνατό για να διασφαλίσουν τόσο τις σημερινές όσο και τις μελλοντικές ανάγκες φόρτισης του ηλεκτρικού φορτηγού. Αυτό περιλαμβάνει:
Ανάλυση της μελλοντικής ζήτησης χρέωσης και πού θα συμβεί.
Δημιουργία ευαισθητοποίησης των διαχειριστών δικτύων για το τι θα σήμαινε αυτή η μελλοντική ζήτηση για τον προγραμματισμό του δικτύου τους.
Επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών και των διαδικασιών αδειοδότησης.
Συγκέντρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Το κλειδί για μια επιτυχημένη και έγκαιρη απορρόφηση της υποδομής φόρτισης HDV είναι να γνωρίζουμε πότε και πού θα προκύψει η ζήτηση. Ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, έχουν αρχίσει να επεξεργάζονται σχέδια ανάπτυξης που βασίζονται στην προβλεπόμενη ζήτηση.
Τα φιλόδοξα πρότυπα CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι επομένως απαραίτητα για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων σχετικά με την απορρόφηση και τον αριθμό των φορτηγών μηδενικών εκπομπών στους δρόμους της ΕΕ το 2025, το 2030, και μετά το 2035.