Περιορισμό της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων, είσοδος των ποδηλάτων στις λεωφορειολωρίδες, δημιουργία ασφαλών διαδρομών ποδηλάτου αλλά και κοινόχρηστα ποδήλατα προβλέπει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο ο Δήμος Αθηναίων.
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Βασίλης Αξιώτης, προβλέπεται υπερδιπλασιασμός των δένδρων με τη φύτευση ακόμη 87 πλάτανων, τοποθέτηση πλακών όδευσης τυφλών στα πεζοδρόμια, κατασκευή 16 φιλικών, «έξυπνων» διαβάσεων στους κάθετους άξονές της, ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ώστε να έχουν μικτή χρήση για πεζούς και ποδηλάτες κ.ά.
Σε ό,τι αφορά τις λωρίδες, η Πανεπιστημίου θα έχει τρεις για τα ΙΧ και μία αποκλειστικά για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι βασικές προτεραιότητες περιλαμβάνουν κίνητρα για τη χρήση συλλογικών μέσων μεταφοράς με αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, απόδοση μέρους του κόστους στους ιδιοκτήτες ΙΧ για την ανάπτυξη και λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας και ενίσχυση συλλογικών τρόπων μετακίνηση προς την εργασία (car pooling).
Επίσης το σχέδιο ΣΒΑΚ του Δήμου Αθηναίων περιλαμβάνει αποτελεσματικότερη διαχείριση της στάθμευσης με αντιμετώπιση παράνομης στάθμευσης και επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Παράλληλα προτείνουν τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων στο τοπικό οδικό δίκτυο και την τοποθέτηση σήμανσης συνύπαρξης ποδηλάτων – αυτοκινήτων σε όλες τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας.
Στις βασικές προτεραιότητες βρίσκεται και η ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου με την δημιουργία ασφαλών διαδρομών ποδηλάτου από τις γειτονιές του Δήμου στο κέντρο της πόλης, υλοποίηση Μητροπολιτικού Δικτύου ποδηλάτου με πύκνωση δικτύου, ποδήλατα πόλης κοινής χρήσης συμβατικά και ηλεκτρικά και είσοδος του ποδηλάτου στις λεωφορειολωρίδες.
Παράλληλα το μήκος ποδηλατοδρόμων σε μια 5ετία θα ανέρχεται σε 6,24% του συνολικού οδικού δικτύου του Δήμου και σε μια 10ετία στο 11,9%.
Επίσης ο αριθμός των σημείων για τοποθέτηση κοινόχρηστων ποδηλάτων προς ενοικίαση από το Δήμο θα ανέρχονται σε 70 σημεία σε μια 5ετία και σε 150 σημεία σε βάθος 10ετίας ενώ σε 30% θα ανέλθει ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων σε μια 10ετία.
Περιορισμένη πρόσβαση των αυτοκινήτων στο Ιστορικό Κέντρο, επέκταση του Μεγάλου Περιπάτου και κοινή χρήση συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης (car sharing) καθώς και ανάπτυξη δράσεων πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης κατοίκων και επισκεπτών. Μάλιστα σύμφωνα με το Σχέδιο του Δήμου Αθηναίων σε μια 5ετία η έκταση περιορισμένης πρόσβασης ΙΧ θα ανέρχεται στο 6,5% της συνολικής έκτασης του Δήμου και σε 6,6% σε βάθος 10ετίας.
Ωστόσο θα τοποθετηθεί τουλάχιστον ένα σημείο ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (car sharing) ανά 6.600 κατοίκους στην επόμενη 5ετία και 1 σημείο ανά 2.200 κατοίκους στην 10ετία.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται και εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε δημοτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους και ανανέωση και αντικατάσταση στόλου οχημάτων ΕΘΕΛ με νέας τεχνολογίας – μη ρυπογόνα (π.χ. ηλεκτρικά).
Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια στο σχέδιο του Δήμου Αθηναίων γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη μείωση των τροχαίων συμβάντων και προβλέπεται μείωση του ετήσιου αριθμούς τους σε ποσοστό 35% την επόμενη 5ετία και κατά 70% στην δεκαετία.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Αθηναίων.