Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Το νέο μοντέλο της Citroen που ακούει στο όνομα C3 Aircross αποτελεί τη νέα γαλλική πρόταση στα συμπαγή SUV και έρχεται να ταράξει τα νερά της κατηγορίας.
Με βασικά ατού το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, τη ζωντάνια της καμπίνας επιβατών, τον πλούσιο εξοπλισμό αλλά και την άνεση που προσδίδει αποτελεί πραγματικά ένα από τα λίγα μοντέλα στην κατηγορία που διατίθενται με τιμή που κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 18.400 ευρώ.
Στα παραπάνω συμπληρώστε και την υψηλή μεταπωλητική αξία που θα έχει ως μεταχειρισμένο λόγω του πετρελαιοκινητήρα αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης και έχετε μια ολοκληρωμένη και τίμια πρόταση που αναμένεται να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μια τετραμελούς ή πενταμελούς οικογένειας.
Επίσης να υπενθυμίσουμε πως τα ετήσια Τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 101,92 ευρώ τα οποία αποτελούν επίσης ένα θετικό στοιχείο.
Ωστόσο η φουτουριστική σχεδίαση που διαθέτει κάποιοι την λατρεύουν και κάποιοι άλλοι τη μισούν. Μέση κατάσταση δεν υπάρχει αλλά εκείνο που διαπιστώσαμε εμείς και σας το μεταφέρουμε με κάθε βεβαιότητα είναι το γεγονός πως η καμπίνα επιβατών του C3 Aircross σου δημιουργεί το αίσθημα της χαράς ενώ παράλληλα διαθέτει και κάποια ρετρό στοιχεία όπως είναι τα φαρδιά καθίσματα που πραγματικά σε χαλαρώνουν.
Μοντέρνα σχεδίαση
Όπως προαναφέραμε η εξωτερική σχεδίαση του C3 Aircross αποτελεί θέμα διαμάχης μεταξύ των οδηγών. Ωστόσο θα λέγαμε πως η εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου σε γοητεύει αντί να σου προκαλεί άλλα άσχημα συναισθήματα καθώς όμοιό του δεν υπάρχει σε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.
Παράλληλα διαθέτει τα δυναμικά στοιχεία των SUV που απλά και μόνο παραπέμπουν στην κατηγορία καθώς τετρακίνηση δεν υπάρχει ενώ επίσης το δάπεδο απέχει αρκετά από το οδόστρωμα.
Στο εμπρόσθιο μέρος του αμαξώματος του νέου C3 Aircross, συναντάμε την κλασική, σπορ υπογραφή της Citroën με φώτα δύο επιπέδων. Οι προβολείς ενισχύουν την έκφραση του μπροστινού τμήματος και επιβεβαιώνουν τη συγγένεια με τα πιο «φρέσκα» μοντέλα της Μάρκας. Στο κέντρο υπάρχει η μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ χαμηλότερα, μια προστατευτική ποδιά τονίζει το σύνολο επιβεβαιώνοντας την SUV φύση του C3 Aircross.
Στο πίσω μέρος του αμαξώματος, τα τρισδιάστατα “3D-Effect” φώτα αναδεικνύουν την οικογενειακή σχέση με το νέο C3 και το πρωτότυπο C-Aircross concept car. Ο πίσω προφυλακτήρας καλύπτεται από μια προστατευτική ποδιά, δημιουργώντας μία συμμετρία με το εμπρόσθιο άκρο του αυτοκινήτου και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τη στιβαρότητα του C3 Aircross και τον SUV χαρακτήρα του.
Ένα πραγματικό SUV, το νέο C3 Aircross διαθέτει προστατευτικά στους θόλους των τροχών και μαύρα προστατευτικά μαρσπιέ. Το προφίλ του αυτοκινήτου αντανακλά την προσωπικότητα του SUV.
Ευχάριστο εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών του Citroen C3 Aircross αποτελεί ένα από τα πολύ δυνατά στοιχεία του γαλλικού μοντέλου η οποία προσδίδει άνεση, ποιότητα (αν και κάποια μέρη αποτελούνται από σκληρά πλαστικά) ενώ παράλληλα διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας και ευχάριστους χρωματισμούς στα όργανα.
Στοπ κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η μεγάλη οθόνη infotainment από την οποία ρυθμίζονται πάρα πολλές λειτουργίες όπως κλιματισμός, ηχοσύστημα, navi, τηλέφωνο, κ.ά.
Οπότε καλό θα είναι αν αποφασίσετε να το αγοράσετε να παρακαλάτε μην πάθει τίποτα γιατί οι μισές λειτουργίες του αυτοκινήτου θα τεθούν εκτός λειτουργίας…
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή η οποία διέθετε περίγραμμα από LED, το οποίο είναι πολύ όμορφο τις βραδινές ώρες αλλά και εσωτερικό κάλυμμα από τον ήλιο.
Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα 5 επιβάτες αλλά στο τομέα των αποσκευών μάλλον θα πρέπει να κάνουν υποχωρήσεις…
Επίσης πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και η πλάτη διαιρείται ασύμμετρα ενώ ρυθμίζεται η κλίση της προσδίδοντας την πολυμορφικότητα του μοντέλου.
Δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας με 100 ίππους
Kάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός και δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 25,4 χλγρ. στις 1.750 σ.α.λ.
Ο πετρελαιοκινητήρας κινεί με άνεση το αμάξωμα του C3 Aircross καταναλώνοντας μικρές ποσότητες καυσίμου. Ενδεικτικά θα σας αναφέρουμε πως η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 5 λίτρα για κάαθε 100 χιλιόμετρα ενώ όταν κινούμασταν στο Εθνικό οδικό δίκτυο η κατανάαλωση μειώνονταν σε 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Επίσης ο θόρυβος που παράγει κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα και σε καμία περίπτωση δεν μεταφέρεται στην καμπίνα επιβατών.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να διαθέτει ακόμη μία σχέση επιπλέον και η αίσθησή του επίσης δεν είναι από τις κορυφαίες.
Γαλλική ποιότητα κύλισης
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το C3 Aircross μπορεί να κινηθεί «ανέξοδα» αν ο οδηγός του μπορέσει να μην ξεπεράσει τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. ενώ παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Ωστόσο η έλλειψη της 6ης σχέσης κάνει την εμφάνισή της όταν το αυτοκίνητο κινείται κοντά στην μέγιστη ταχύτητα που προσδίδει ο κινητήρας του.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το νέο C3 Aircross απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο ενώ όταν ο οδηγός του ξεπεράσει τα όρια τα ηλεκτρονικά συστήματα το επαναφέρουν εντός του… σωστού δρόμου.
Μέσα στην πόλη το C3 Aircross παρά το μέγεθός του αποδείχθηκε ευέλικτο και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει με μοναδικό τρόπο τις όποιες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος εμφανίζονται.
Παράλληλα η ύπαρξη αισθητήρων παρκαρίσματος βοηθούν τον οδηγό αλλά αν υπήρχε κάμερα οπισθοπορείας η διαδικασία θα ήταν παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
Grip Control
Το νέο C3 Aircross είναι επίσης σημείο αναφοράς των SUV όσον αφορά στην οδηγική απόλαυση και το «στήσιμό» του χάρη στο σύστημα Grip Control® και Hill Assist Descent.
Εξοπλισμένο με το σύστημα Grip Control για βελτιωμένη πρόσφυση το C3 Aircross προσαρμόζεται σε δρόμους όλων των τύπων, ανεξάρτητα από τις συνθήκες και την κατάσταση της επιφάνειάς τους. Η ασφάλεια βελτιώνεται σε κάθε περίπτωση μέσω πέντε λειτουργιών οδήγησης. Οι οδηγοί μπορούν να αφήσουν το σύστημα Grip Control στην αυτόματη ρύθμιση επιλέγοντας τη Standard λειτουργία ή να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργιών Sand (άμμος), All-Road (παντός εδάφους), Snow (χιόνι) ή ESP OFF (απενεργοποίηση συστήματος ευστάθειας).
Σε συνδυασμό με το Grip Control®, η λειτουργία Hill Assist Descent κρατά αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκίνητου σε χαμηλά επίπεδα ακόμα και σε εδάφη με μεγάλη κλίση.
ΥΠΕΡ
Πετρελαιοκινητήρας
Άνεση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Έλλειψη 6ης σχέσης