Στροφή στην ηλεκτροκίνηση και «εκτόξευση» των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και όχι μόνο τους επόμενους 12 μήνες προβλέπει έρευνα της EY Mobility Consumer Index (MCI) στην οποία συμμετείχαν πάνω από 9.000 καταναλωτές από 13 χώρες.
Σύμφωνα με την έρευνα το το 41% των καταναλωτών, που σχεδιάζει να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, απαντά ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό με αποτέλεσμα η αύξηση που καταγράφεται σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα του 2020 να αγγίζει το 11%.
Επίσης όσοι έχουν ήδη ένα EV (Electric Vehicle) σε ποσοστό 77% δηλώνουν ότι και το επόμενο όχημα τους θα είναι ηλεκτρικό ενώ συνολικά, το 50% προβλέπει ότι θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Μάλιστα, το 65% εξ αυτών απαντά ότι θα προβεί σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Παράλληλα σύμφωνα με την έρευνα έως το 2045, οι πωλήσεις μη ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα συρρικνωθούν σε λιγότερο από 1%!
Με εκατομμύρια εργαζόμενους στο σπίτι να περνούν περισσότερο χρόνο στις τοπικές τους περιοχές εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού αποδεικνύεται ότι έχει αυξηθεί το επίπεδο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησής τους με αποτέλεσμα αυτές οι ανησυχίες να αντικατοπτρίζονται τώρα στις προθέσεις αγοράς πιο καθαρών οχημάτων.
Το 53% όσων σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα αισθάνονται ότι έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον ατομικό τους αντίκτυπο στο περιβάλλον, ενώ 54% θεωρεί ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχουν.
Οποιαδήποτε έκρηξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο, θα είναι μέρος μιας ευρύτερης αναζωπύρωσης στην αγορά αυτοκινήτων ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, που θα καταλυθεί από την αλλαγή των προτύπων κινητικότητας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός. Λιγότερες, μεγαλύτερες επαγγελματικές διαδρομές σε συνδυασμό με τις διαρκείς ανησυχίες για την ασφάλεια των δημόσιων συγκοινωνιών καθιστούν το αυτοκίνητο ως έναν «ασφαλή χώρο» χαμηλού κινδύνου μόλυνσης.
Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για αυτοκίνητα όλων των τύπων φαίνεται να αυξάνεται. Η πρόκληση τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους εμπόρους θα είναι να αξιοποιήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για εναλλακτικές μορφές κίνησης και να πείσουν ακόμη περισσότερους πιθανούς αγοραστές νέων αυτοκινήτων να γίνουν «πράσινοι» και να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο αντί για κάποιο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα.
Ανατροπή το 2028
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ευρώπη θα ξεπεράσουν όλους τους άλλους κινητήρες πέντε χρόνια νωρίτερα απ’ ό, τι αναμενόταν, σύμφωνα με ανάλυση της ΕΥ (Mobility Lens Forecaster).
Οι τελευταίες προβλέψεις δείχνουν ότι, έως το 2028, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης (βενζίνης, diesel, LPG, CNG), μια τάση που θα επαναληφθεί στην Κίνα έως το 2033 και στις ΗΠΑ έως το 2036.
Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη αναμένεται να πρωτοστατήσει μέχρι το 2031, με την Κίνα να παίρνει το προβάδισμα από το 2032 έως το 2050.
Η αβεβαιότητα με τις υποδομές
Η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς, που απασχολούν όσους δεν σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%).
Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να απαντά ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης.
Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητα της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.