Άνοδο 57,4% σημείωσαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2020 στην Ευρώπη αλλά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,3% των συνολικών ταξινομήσεων σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αγωνίζονται να συμμορφωθούν με τους νέους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών CO2.
Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν πτώση 52,9% στο πρώτο τρίμηνο καθώς πολλές αντιπροσωπείες αλλά και εργοστάσια αναγκάστηκαν να μην λειτουργήσουν εξαιτίας του κορωνοϊού.
Με τις οικονομίες σχεδόν όλων των κρατών να βρίσκονται αντιμέτωπες με ύφεση και οι καταναλωτές να ζουν υπό το καθεστώς αβεβαιότητας οι αναλυτές φοβούνται ότι οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων θα τα αντικαταστήσουν πολύ δύσκολα και μόνο με γενναίες επιδοτήσεις θα πεισθούν.
Από τα 3.054.703 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, το 52% ήταν με βενζίνη και το 28% ήταν diesel, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι εκθεσιακές αίθουσες είναι ανοιχτές από τα τέλη Απριλίου, αλλά η ζήτηση παραμένει χαμηλή ενώ αντίθετα τα επίπεδα αποθέματος είναι ασυνήθιστα υψηλά ανέφερε η γερμανική ένωση αντιπροσώπων ZDK.
Η ζήτηση μειώθηκε κατά τουλάχιστον 50% σε σχέση με το 2019 εκτιμά το 50% των 1.357 αντιπροσώπων που ρωτήθηκαν από τη ZDK.
Η αλλαγή περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνει δυσκολότερη εξαιτίας της ανόδου του στοκ των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Υπάρχουν περίπου 750.000 έως 1 εκατομμύριο αδιάθετα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε γερμανικές αντιπροσωπείες, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης και diesel», δήλωσε ο εκπρόσωπος της ZDK, Ulrich Koester.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αλλά και στη Βρετανία ανήλθαν σε 130.297 μονάδες το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2020 σύμφωνα με τον ACEA.
Η Γερμανία επέκτεινε το προβάδισμά της έναντι της Νορβηγίας όσον αφορά τις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 63,3%. Οι πωλήσεις στη Γαλλία σημείωσαν άνοδο 145,6%, ενώ η Νορβηγία μειώθηκε 12,4%.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα καθώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία από τον Δεκέμβριο του 2018 τους υποχρεώνει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 40% μεταξύ 2007 και 2021 και στη συνέχεια κατά 37,5% έως το 2030 ώστε να γλιτώσουν τα υπέρογκα πρόστιμα.
Οι μέσες εκπομπές από καινούργια αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2021. Το 2018, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, το σύνολο ήταν 120,4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.
Οι αναλυτές της PA Consulting έχουν προβλέψει ότι, βάσει των μέσων επιπέδων εκπομπών στόλου του 2018, οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή αύξηση των πωλήσεων 1.280% έως το 2021.
Ο όμιλος Volkswagen δήλωσε τον Μάρτιο του 2019 ότι σχεδίαζε να λανσάρει σχεδόν 70 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2028, ξεκινώντας από το μοντέλο ID3 που θα κυκλοφορήσει στις εκθέσεις το καλοκαίρι.
Η Fiat Chrysler Automobiles σχεδιάζει να προσφέρει 12 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2021, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων όλων των τύπων.
Ωστόσο, η έλλειψη υποδομών φόρτισης θα συνεχίσει να παρεμποδίζει την ανάπτυξη αλλά και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σύμφωνα με τους αναλυτές της LMC Automotive οι ταξινομήσεις τους δεν θα ξεπεράσουν εκείνες των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης έως το 2030.
Τα στατιστικά στοιχεία του ACEA έδειξαν ότι οι τριμηνιαίες πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων plug-in αυξήθηκαν κατά 126,5% και ανήλθαν σε 97.913 οχήματα, με τη Γερμανία να οδηγεί και πάλι το δρόμο με σημειώνοντας άλμα 258% με 26.419 αυτοκίνητα.