Έκτακτο δελτίο: «Πάγωσαν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Πτώση πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο του 2018 εξαιτίας της αλλαγής οδηγίας ρύπων στα Τελωνεία, του WLTP, αλλά και των οφειλών που έχουν οι Έλληνες καταναλωτές έναντι του Δημοσίου και αφορούν στην δεύτερη δόση του εκκαθαριστικού φόρου εισοδήματος αλλά και στην πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τους πρωτοετείς φοιτητές αλλά και τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο και τότε πολύ εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς πως τα χρήματα για αυτοκίνητα μάλλον δεν υπάρχουν παρά τις όποιες προσφορές πραγματοποιούν οι εισαγωγικές εταιρείες.

Ωστόσο η «τραμπάλα» στις πωλήσεις μεταξύ Αυγούστου και Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνει και όλα τα παραπάνω καθώς τον Σεπτέμβριο αγορά σημείωσε πτώση 16,6% ενώ τον Αύγουστο οι πωλήσεις νέων ΙΧ κατέγραψαν άνοδο 50%!

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο δεν κατάφεραν να αγγίξουν ούτε τις 5.000 μονάδες ενώ τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι βρέθηκαν πολύ κοντά στις 6.000 ταξινομήσεις.

Η αναστροφή του κλίματος οφείλεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σε όλα τα παραπάνω ωστόσο κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου από τώρα καθώς ενισχύεται καθημερινά η αίσθηση που έχουν για πτωτική πορεία των πωλήσεων μέχρι το τέλος του έτους γεγονός που σημαίνει ζημίες για τις περισσότερες εισαγωγικές.

Από την άλλη μεριά η έλευση του WLTP αναμένεται να αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων αλλά και το κόστος χρήσης τους με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι πολύ πιθανό να στραφούν στα μεταχειρισμένα προκαλώντας κλυδωνισμούς στην αγορά.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφουν αύξηση 20,4% καθώς μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου διατέθηκαν 84.110 αυτοκίνητα έναντι 69.858 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

 

Πρωτιά για τη Toyota τον Σεπτέμβριο

Μετά την ξέφρενη πορεία που πραγματοποίησε η VW του ομίλου Μανδύλα φαίνεται πως τον Σεπτέμβριο η Toyota επαναφέρει τα πράγματα όπως ήταν στο παρελθόν καθώς βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου με 680 πωλήσεις οι οποίες έμειναν αμετάβλητες σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Opel με 450 αυτοκίνητα καταγράφοντας πτώση 12,5%.

Η Peugeot ανέβηκε στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου με 438 πωλήσεις ΙΧ καταγράφοντας άνοδο 41,7%.

Στην τέταρτη θέση ανέβηκε η Suzuki με 348 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 3,9%.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Citroen με 339 αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση 25,6%.

Οι εταιρείες πάντως που σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου περιλαμβάνουν την Lexus me 75%, την Peugeot με 41,7%, την Kia με 37%, την Volvo με 36,8% και την Subaru 300% αλλά με μόλις 4 αυτοκίνητα…

Αντίθετα οι εταιρείες που σημείωσαν τις μεγαλύτερες απώλειες αφορούν στην Audi με ποσοστό πτώσης 81,5%, στην Porsche με ποσοστό πτώσης 71,4%, στην Alfa Romeo με ποσοστό πτώσης 49% και στην Mercedes με ποσοστό πτώσης 36,9%.

Σε επίπεδο έτους η Toyota παραμένει στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 9.012 αυτοκίνητα και ακολουθούν η VW με 7.657, η Nissan με 6.956, η Peugeot με 6.915 και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Fiat με 6.038 μονάδες.

Όπως φαίνεται η Toyota απομακρύνθηκε αρκετά από την VW αλλά σκληρές μάχες αναμένεται και στην κατάληψη της τρίτης θέσης μεταξύ Nissan και Peugeot…

Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Σεπτέμβριος 2018-2017
Εταιρεία Σεπτ. 2018 Σεπτ. 2017 Διαφ.%
Toyota 680 680 0,00
Opel 450 514 -12,45
Peugeot 438 309 41,75
Suzuki 348 335 3,88
Citroen 339 270 25,56
Ford 333 324 2,78
VW 273 444 -38,51
Nissan 231 449 -48,55
Fiat 223 477 -53,25
BMW 221 198 11,62
Hyundai 217 296 -26,69
Renault 188 214 -12,15
Mercedes 149 236 -36,86
Skoda 140 197 -28,93
Volvo 104 76 36,84
Kia 100 73 37,00
Mini 92 138 -33,33
Dacia 74 54 37,04
Honda 68 69 -1,45
Seat 67 105 -36,19
Jeep 52 73 -28,80
Audi 46 248 -81,45
Smart 37 53 -30,19
Mitsubishi 28 29 -3,40
Alfa Romeo 26 51 -49,02
Land Rover 12 13 -7,70
Lexus 7 4 75,00
Jaguar 5 7 -28,60
Subaru 4 1 300,00
Porsche 2 7 -71,40
Σύνολο 4955 5947 -16,60