Μια εξαιρετικά ευχάριστη είδηση για τους επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ειδικότερα των λεωφορείων ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.
Ειδικότερα ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε πως στο πρώτο 10ήμερο του Απριλίου θα ενταχθούν επιπλέον 300 λεωφορεία στο δυναμικό του στόλου του οχημάτων ενισχύοντας τα καθημερινά δρομολόγια και μειώνοντας το χρόνο αναμονής των επιβατών στις στάσεις ενώ παράλληλα θα προκληθεί και αποσυμφόρηση στο εσωτερικό των λεωφορείων μειώνοντας τις πιθανότητες μετάδοσης του κορωνοϊού.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι ανακλήθηκε η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με την οποία είχε «κολλήσει» η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης του διαγωνισμού προμήθειας 300 λεωφορείων με leasing που είχε καταθέσει η ΟΣΥ και στο πρώτο 10ήμερο του Απριλίου στην Αττική θα κυκλοφορούν 1.500 λεωφορεία!
Να υπενθυμίσουμε πως η απόκτηση των 300 σύγχρονων λεωφορείων με leasing μέσω διαγωνισμού είχε ανακληθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο καθώς είχε δημιουργηθεί η εσφαλμένη εντύπωση ότι τα προσφερόμενα λεωφορεία, σε περίπτωση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού και παραλαβής τους από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., δεν θα είχαν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Η παρανόηση αυτή οφείλονταν στο γεγονός ότι υποβλήθηκαν πέραν των δεσμευτικών εγγράφων του διαγωνισμού και επιπλέον έγγραφα (προσπέκτους) παρουσίασης των αρχικών μοντέλων των λεωφορείων, στα οποία τα παράθυρα εμφανίζονταν εν ως μη ανοιγοκλειόμενα. Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι η παρουσίαση ενός οχήματος σε μια διαφημιστική μπροσούρα δεν εμφανίζει το όχημα που θα παραδοθεί αλλά αυτό που είναι κατά τον αρχικό χρόνο παραγωγής.
Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση, οι διαγωνιζόμενες εταιρείες, οι μεγαλύτερες στο χώρο εμπορίας λεωφορείων δεσμεύτηκαν να παραδώσουν τα οχήματα προς χρήση με ανοιγοκλειόμενα παράθυρα επιφέροντας την σχετική μεταβολή.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 ξεκαθάρισε ότι όλα τα λεωφορεία θα έχουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, αλλιώς η Ο.ΣΥ. Α.Ε. δεν θα τα παραλάβει και οι τρεις εταιρείες που λαμβάνουν μέρος στο διαγωνισμό έχουν καταθέσει τις σχετικές δηλώσεις συμμόρφωσης.
Να τονίσουμε πως ακριβώς το ίδιο είχε συμβεί και στον αντίστοιχο διαγωνισμό που είχε διενεργήσει ο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Η διακήρυξη ζητούσε λεωφορεία με ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, η συμμετέχουσα εταιρεία προσέφερε μοντέλα που δεν είχαν αυτό το χαρακτηριστικό από την κατασκευή τους -καθότι είναι αρκετά σπάνιο στα λεωφορεία σύγχρονης κατασκευής- όμως, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και πριν την παράδοσή τους, ο προμηθευτής έκανε τη σχετική τροποποίηση και σήμερα τα λεωφορεία κυκλοφορούν κανονικά, με παράθυρα που ανοίγουν, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Ενίσχυση 16 γραμμών
To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ανακοίνωση επισήμανε ότι σε σύνολο 300 λεωφορείων τα 40 με 50 από αυτά θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό. Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα. Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει στη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.
Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%. Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.
Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.
Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
«Σε ενάμιση χρόνο καταφέραμε και κάναμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 10 χρόνια», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα, τα οποία Υπουργείο, διοικήσεις των Οργανισμών και εργαζόμενοι, εργάζονται για να αντιμετωπίσουν.