Δεκάδες είναι οι ιδιοκτήτες ανά τον κόσμο που αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας με τον EcoBoost κινητήρα των 2,3 λίτρων του Focus RS, με τη Ford όχι μόνο να αναγνωρίζει την ύπαρξή τους, αλλά και να διαβεβαιώνει σήμερα μέσω εκπροσώπων της πως θα μεριμνήσει άμεσα, όπως ήδη έχει κάνει με όλα τα καταγεγραμμένα περιστατικά, ώστε να «γιατρευτούν» όλες οι επίμαχες κινητήριες μονάδες του σπορ μοντέλου της.
Σε ερώτηση αν το παραπάνω πρόβλημα θα υποχρεώσει τη Ford να εκδώσει τη δέουσα σε αντίστοιχες περιπτώσεις εντολή ανάκλησης του μοντέλου, εκπρόσωποι της εταιρείας φέρονται να δήλωσαν πως το επίσημο δίκτυο των επισκευαστών της μάρκας ήδη εργάζεται σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων για την επίλυση του προβλήματος. Όπως αφέθηκε να εννοηθεί, είναι πολύ πιθανό οι εργασίες αποκατάστασης της βλάβης να λάβουν χώρα και σε κινητήρες στους οποίους δεν έχουν ακόμα εκδηλωθεί τα ως άνω «συμπτώματα». Προς το παρόν, πάντως, η Ford δεν έχει εκδώσει κάποια επίσημη ανακοίνωση για το όλο θέμα.
Σύμφωνα πάντως με τις έως τώρα αναφορές των ιδιοκτητών του μοντέλου στο διαδίκτυο, το πρόβλημα στους επίμαχους κινητήρες δεν αποδίδεται σε κάποιο σχεδιαστικό «ατόπημα» ή αστοχία, αλλά σε φαινόμενα παραμόρφωσης του μπλοκ, καθώς, όπως εκτιμούν οι ιδιοκτήτες, το φυσικό του σχήμα «παραμορφώνεται» μέσω πολλαπλών κύκλων θέρμανσης οδηγώντας στη διαρροή και μετέπειτα καύση του ψυκτικού μέσου μέσα στους θαλάμους καύσης, αναφέρουν οι 4Τροχοί. Σε πολλές δε περιπτώσεις, το όλο ζήτημα, εξαιτίας των μεγάλων ανοχών, οδηγεί σε εκτεταμένες ζημιές και στην κυλινδροκεφαλή. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η κατανάλωση ψυκτικού μέσου δεν παρατηρείται στις αντίστοιχες εκδόσεις της Mustang, καθώς τόσο το μπλοκ όσο και η κεφαλή του 2,3 EcoBoost κινητήρα με τον οποίο εξοπλίζονται είναι διαφορετικά.