Εκτός λειτουργίας εδώ και 1 μήνα το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»! Τι έχει συμβεί;

Σχεδόν ένας μήνας έχει περάσει από τότε που εξαντλήθηκαν τα χρήματα για επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα Φυσικά πρόσωπα από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και περίπου 20 ημέρες από τη στιγμή που εξαντλήθηκαν και οι αντίστοιχοι διαθέσιμοι πόροι για τα Νομικά πρόσωπα και έκτοτε η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν δέχεται αιτήσεις.

Το συνολικό διαθέσιμο ποσό για Φυσικά και Νομικά πρόσωπα ανέρχεται σε 189.584 ευρώ εκ των οποίων οι 185.000 ευρώ αφορούν σε αιτήσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα από Φυσικά πρόσωπα και περίπου 127 ευρώ για οχήματα. Αντίστοιχα στα Νομικά πρόσωπα υπάρχουν διαθέσιμα 250 ευρώ για αιτήσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα και 5.000 ευρώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η ηλεκτρονική πλατφόρμα έχει σταματήσει εδώ και εβδομάδες να δέχεται αιτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και scooters ενώ σε λίγες ημέρες το σύστημα αναμένεται να σταματήσει να δέχεται αιτήσεις για την επιδότηση και των ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Η έλλειψη χρημάτων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» έχει δημιουργήσει ένα κλίμα αβεβαιότητας στους καταναλωτές αλλά και στις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων και scooters καθώς κανείς δεν θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς την επιδότηση. Άλλωστε η Ελλάδα να υπενθυμίσουμε ότι διαθέτει το υψηλότερο ποσό επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου η οποία μπορούσε να ξεπεράσει ακόμη και τις 11.500 ευρώ!

Οι εισαγωγικές εταιρείες αλλά και οι αντιπρόσωποί τους προσπαθούν να διατηρήσουν ένα ήσυχο κλίμα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά οι καταναλωτές δεν πείθονται να προχωρήσουν στην παραγγελία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπό τον φόβο να μην μπορούν να εισπράξουν την επιδότηση.

Υπό αυτό το πρίσμα όλος αυτός ο αγώνας που έχει πραγματοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκτροκίνησης κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναμένεται να καταγράψουν μια «βουτιά» και τους καταναλωτές να στρέφονται σε καινούρια αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel ή σε μεταχειρισμένα που διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές.

Επίσης όσο καθυστερεί να επαναλειτουργήσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και να μπορούν τα Φυσικά και Νομικά πρόσωπα να καταθέσουν και πάλι αιτήσεις τόσο δυσκολότερα θα ανακάμψει και πάλι η συγκεκριμένη αγορά η οποία θα πρέπει να υπενιθυμίσουμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη εξαιτίας των τιμών απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Την ίδια στιγμή τα περισσότερα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων «πιέζουν» ασφυκτικά τους κατά τόπους εισαγωγείς τους για υποχρεωτική πώληση συγκεκριμένου αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των παραγγελιών τους τα οποία αν δεν υπάρχει επιδότηση αγοράς είναι απίθανο να πωληθούν στην Ελλάδα εξαιτίας της χαμηλής αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ανυπολόγιστες συνέπειες για τις εισαγωγικές εταιρείες, τις αντιπροσωπείες αλλά και τους εργαζόμενους στον κλάδο. Από την άλλη μεριά η μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεάσει αρνητικά το περιβάλλον αλλά και την υγεία των πολιτών καθώς θα αυξηθούν οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και diesel ενώ πολλοί από τους υποψήφιους αγοραστές θα στραφούν σε παλαιότερα, φθηνότερα αλλά και πιο ρυπογόνα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.