Έτοιμοι για κινητοποιήσεις φαίνεται ότι είναι οι εξεταστές που συμμετέχουν στις θεωρητικές αλλά και πρακτικές εξετάσεις οδήγησης εξαιτίας της απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εξαιρέσει από τα περιοριστικά μέτρα τους υποψήφιους για απόκτηση επαγγελματικής άδειας οδήγησης (φορτηγά – λεωφορεία).
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr τα μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας είναι έτοιμα να απέχουν από τις εξετάσεις τόσο των φορτηγών όσο και των λεωφορείων καθώς όπως εκτιμούν ο χώρος είναι ελάχιστος στα φορτηγά ενώ στα λεωφορεία μπορεί να είναι μεγαλύτερος αλλά δεν αερίζεται σωστά και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί την πραγματοποίηση των εξετάσεων καθώς όπως τονίζουν δεν είναι ζωτικής σημασίας!
Μάλιστα στο εξώδικο που θα αποστείλουν στις Περιφέρειες όλης της χώρας το οποίο έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του θα αναγράφει μεταξύ άλλων ότι: «Αποφασίσαμε την προκήρυξη Αποχής από τις πρακτικές εξετάσεις οδήγησης φορτηγών κατηγοριών C1, C1E, C & CE και τις πρακτικές εξετάσεις απόκτησης Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) των ίδιων κατηγοριών, των Εξεταστών υποψηφίων οδηγών που υπηρετούν στις Διευθύνσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών, στις Διευθύνσεις ΚΤΕΟ και λοιπές υπηρεσίες όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων και Τομέων όλων των Περιφερειών της χώρας, από την Τετάρτη 18 Νοέμβρη 2020 έως την λήξη των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας με σκοπό την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, με αίτημα την αναστολή των πρακτικών εξετάσεων οδήγησης φορτηγών κατηγοριών C1, C1E, C & CE και των πρακτικών εξετάσεων απόκτησης Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) των ίδιων κατηγοριών, προκειμένου να προστατευθεί η υγεία και ασφάλεια των εξεταστών – υπαλλήλων των Περιφερειών της χώρας.»
Επίσης στο εξώδικο επισημαίνεται ότι: «Το γεγονός ότι το μέγεθος της καμπίνας των φορτηγών δεν επιτρέπει την τήρηση απόστασης ενάμιση (1,5) μέτρου μεταξύ των τριών εμπλεκόμενων προσώπων (υποψήφιο οδηγό, εκπαιδευτή και εξεταστή), όπως προβλέπεται τόσο από την συγκεκριμένη ΚΥΑ, όσο και από όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την λήψη μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό COVID-19, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία και ασφάλεια των εμπλεκομένων στην διαδικασία των πρακτικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών φορτηγών.»
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr κάποιοι περισσότεροι ψύχραιμοι συνδικαλιστές τόνισαν στους συναδέλφους τους ότι «τρέχει» διαγωνισμός προσλήψεων οδηγών λεωφορείων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πάρα πολλοί άνεργοι περιμένουν να επεκτείνουν τα διπλώματά τους ώστε να μπορέσουν να εργαστούν τώρα που υπάρχει μεγάλη ζήτηση για οδηγούς φορτηγών εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων.
Επίσης οι ίδιοι άνθρωποι τονίζουν ότι τα λεωφορεία είναι μεγάλα οχήματα 12 μέτρων με 2 πόρτες εισόδου και εξόδου οπότε και δικαιολογούνται και οι αποστάσεις.
Όμως αυτές οι απόψεις βρέθηκαν αντιμέτωπες με πιο σκληρούς συνδικαλιστές οι οποίοι επιμένουν στο αντίθετο αλλά προτείνουν η αποχή να προκηρυχθεί και στα λεωφορεία!
Όπως ισχυρίζονται «μπορεί ο χώρος να είναι μεγαλύτερος, αλλά δεν δικαιολογεί την πραγματοποίηση των εξετάσεων καθώς αυτές δεν είναι ζωτικής σημασίας και δεν παύει να είναι κλειστός ώστε να υπάρχει και να γίνεται αερισμός του.»
Πάντως η προκήρυξη της αποχής πρέπει να πληροί και κάποιες προϋποθέσεις όπως της τετραήμερης κοινοποίησης πριν την έναρξη και το σχετικό εξώδικο πρέπει να αποσταλεί σε όλες τις Περιφέρειες και τα Υπουργεία οπότε τα χρονικά περιθώρια στενεύουν ασφυκτικά καθώς τα περιοριστικά μέτρα λήγουν στα τέλη Νοεμβρίου.
Επίσης κάποιοι συνδικαλιστές αναζητούν τρόπους ώστε να μην βρεθούν αντιμέτωποι με τους πολίτες καθώς ο εν εξελίξει διαγωνισμός για προσλήψεις οδηγών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορεί να τους φέρει αντιμέτωπους με όσους προσδοκούν να πιάσουν μια μόνιμη δουλειά και μάλιστα κάποιοι επισήμαναν σε συναδέλφους τους ότι: «Είναι σαν να λέμε ότι δεν πρέπει να μπαίνει ο κόσμος στα λεωφορεία όλο αυτόν τον καιρό της πανδημίας! Αν κινδυνεύουν όταν είναι μέσα στο λεωφορείο 2-3 άτομα, τί γίνεται όταν είναι γεμάτα; Να ζητήσουμε την απαγόρευση λειτουργίας των λεωφορείων; Αυτό που ζητάμε είναι να αυξηθεί ο στόλος και τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για να κρατούνται οι αποστάσεις…»
Θεωρητικά μαθήματα σε όλες τις Σχολές Οδηγών
Αντίθετες στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλωμάτων οδήγησης είναι και κάποιες Σχολές Οδηγών οι οποίες μάλιστα διαδίδουν πως δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν τα θεωρητικά μαθήματα από τις Σχολές που δεν έχουν στην κατοχή τους φορτηγά ή λεωφορεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα θεωρητικά μαθήματα οδήγησης μπορούν να πραγματοποιηθούν σε όλες τις Σχολές Οδηγών και οι πρακτικές εξετάσεις οδήγησης μπορούν να πραγματοποιηθούν με όχημα κάποιας Σχολής Οδηγών που κατέχει φορτηγά και λεωφορεία.
Μήπως έφθασε η ώρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αλλάξει το νομικό πλαίσιο επιτέλους ώστε να περιορίσει και τα φαινόμενα διαφθοράς και να ξεκαθαρίσει τι πρέπει να γίνεται με τις Σχολές Οδηγών που έχουν ή δεν έχουν φορτηγά και λεωφορεία;
Ψεύδεται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης
Ψεύδη χαρακτηρίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης τα ανέφερε σε τηλεοπτική εκπομπή ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης πως οι Σχολές Οδηγών που δεν έχουν στην κατοχή τους φορτηγά δεν μπορούν να εκπαιδεύσουν.
Μάλιστα σε σχετική ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι: «Προς εξυπηρέτηση ιδίων κομματικών συμφερόντων ο Πρόεδρος ενός πρωτοβάθμιου σωματείου, που μέλη του μάλιστα δεν είναι μόνο ιδιοκτήτες Σχολών Οδήγησης, δήλωσε σε συνέντευξη στην τηλεόραση, καταφανέστατα ψεύδη.
Ειδικότερα ανέφερε, ότι οι Σχολές Οδηγών, οι οποίες δεν έχουν στην κατοχή τους φορτηγά οχήματα και λεωφορεία, δεν μπορούν να Εκπαιδεύσουν στις αντίστοιχες κατηγορίες οχημάτων. Μία τέτοια δήλωση είναι παντελώς ανεδαφική και αβάσιμη. Επιπλέον εντελώς ψευδώς ανέφερε ότι η με αρ. πρωτ. Δ30/Α3/93594/10-11-2020 ΚΥΑ επιτρέπει το άνοιγμα «Ορισμένων Σχολών Οδηγών», μία δήλωση επίσης παντελώς ανεδαφική και αβάσιμη. Συγκεκριμένα βάση της με αρ. πρωτ. Δ30/Α3/93594/10-11-2020 ΚΥΑ σχετικά με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, oι Σχολές Οδήγησης είναι σε Αναστολή, με εξαίρεση την έκδοση αδειών οδήγησης βαρέων οχημάτων και ως εκ τούτου δικαιούνται όλα τα προνόμια των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε αναστολή.
Κατόπιν τούτου και προς αποκατάσταση της αλήθειας, διευκρινίζουμε ότι μία Σχολή Οδηγών μπορεί να διενεργήσει θεωρητικά μαθήματα όλων των οχημάτων ανεξάρτητα αν έχει στην ιδιοκτησία της το όχημα για το οποίο εκπαιδεύει την θεωρία. Κατά πάγια δε τακτική όταν μία Σχολή Οδηγών εκπαιδεύει μαθητή για όχημα που δεν κατέχει, ολοκληρώνει την θεωρητική εκπαίδευση και σε συνεργασία με Σχολή Οδηγών που συνεργάζεται και κατέχει το κατάλληλο όχημα, ολοκληρώνεται και η πρακτική εκπαίδευση.
Αποτέλεσμα τούτου είναι να αμείβεται και η Σχολή της οποίας είναι ο μαθητής και διενήργησε την θεωρητική εκπαίδευση αλλά και η Σχολή που ολοκλήρωσε την πρακτική εκπαίδευση. Αυτό δε συμβαίνει κατά πάγια τακτική και όχι μόνο σε περιόδους που επικρατούν ειδικές συνθήκες. Επιπλέον, δεδομένης της ανωτέρω πάγιας πρακτικής δεν υφίσταται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Ως εκ τούτου οι παντελώς αβάσιμες δηλώσεις του προέδρου του πρωτοβάθμιου σωματείου με την επωνυμία «Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης» είχαν μοναδικό σκοπό την δημιουργία λανθασμένων εντυπώσεων από τους πολίτες και την φαλκίδευση της απόφασης που έλαβε η Κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας, να μην στερήσει από τους συμπολίτες μας την δυνατότητα να μπορούν να λάβουν άδεια οδήγησης για βαρέα οχήματα, προκειμένου να εξασφαλίσουν την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Άλλωστε η αναστολή εργασιών με εξαιρέσεις έχει εφαρμοστεί σε πλήθος επαγγελμάτων όπως παραδείγματος χάρη στα ΚΤΕΟ, όπου έχουν τεθεί σε αναστολή για όλα τα οχήματα πλην των βαρέων οχημάτων.
Επιπλέον είναι υποχρέωση του κλάδου μας να εξυπηρετήσουμε τους επαγγελματίες συμπολίτες μας, εν μέσω COVID-19 προκειμένου να έχουν όλα τα εφόδια για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και την αποφυγή οικονομικής εξόντωσής τους. Εντελώς δε αναφορικά τα βαρέα οχήματα καλύπτουν μόνο το 5% του αντικειμένου εργασιών μίας Σχολής Οδηγών.
Οι Σχολές Οδηγών επίσης τηρούμε ευλαβικά όλα τα μέτρα και τους κανόνες για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19 καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.
Σε κάθε περίπτωση, ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης, η οποία αντιπροσωπεύει ολόκληρο τον κλάδο των εκπαιδευτών, καταδικάζουμε τις ψευδείς και ανεδαφικές δηλώσεις του προέδρου του εν λόγω Πρωτοβάθμιου Σωματείου.»
Τι απαντά ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΣΕΟ) σχετικά με το Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης επισημαίνει ότι είναι ανακριβές και κατά συνέπεια παραπλανητικό αναφορικά με όσα ειπώθηκαν για το μείζον ζήτημα της δημόσιας υγείας.
Ειδικότερα ο ΠΣΕΟ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Δεν αποτελούμε πρωτοβάθμιο σωματείο, ούτε είμαστε μέλη της. Επαναλαμβάνοντας για μια ακόμη φορά ότι: Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ) είναι ένα Επιστημονικό και όχι Επαγγελματικό Σωματείο. Είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και εκπροσωπεί τους Έλληνες Εκπαιδευτές Οδήγησης στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Επομένως αναφορές της Π.Ο.Ε.Ο, περί δήθεν «κομματικών ή άλλων πολιτικών σκοπιμοτήτων» στις δημόσιες παρεμβάσεις μας, επιστρέφονται ως ανεπίδοτα γράμματα στους διαδίδοντες, επισημαίνοντας ότι μάλλον κάτι τέτοιο χαρακτηρίζει τους ίδιους.
Επίσης θεωρώντας ότι η ελεύθερη άσκηση κριτικής σε πολιτικές ή κυβερνητικές αποφάσεις ή θεσμικούς φορείς, αποτελούν αναφαίρετο Συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών της χώρας μας, δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε την εποικοδομητική κριτική προς όφελος της κοινωνίας και μόνον.
Επίσης στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, διατυπώσεις όπως ότι «δήθεν φαλκιδεύουμε τις αποφάσεις της Κυβέρνησης», ηχούν όχι μόνο παράταιρες αλλά και επικίνδυνες. Όσον αφορά στην απόφαση της Κυβέρνησης να επιτρέψει κατ’ εξαίρεση εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού «την έκδοση αδειών οδήγησης βαρέων οχημάτων» συνεχίζουμε να την θεωρούμε άστοχη και επικίνδυνη για τους λόγους που αναλυτικά έχουμε αναφέρει και δημοσιεύσει.
Εάν η Ομοσπονδία έχει άλλη άποψη δικαίωμά της. Δικαίωμά της να ισχυρίζεται ότι την θεωρητική εκπαίδευση των κατηγοριών C, D, μπορούν να την υλοποιήσουν όλες οι Σχολές Οδήγησης και να προτείνει προς τούτο να ανοίξουν εν μέσω πανδημίας, ώστε να εκμεταλλευτούν την κατάσταση (sic!) Το ότι λειτουργεί ως “ιδιότυπο γραφείο τύπου” της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Μεταφορών, ας προβληματίσει τα μέλη της και μόνο.
Άλλωστε δεν είναι γνωστά:
1. Το ότι στην καμπίνα του φορτηγού, ανάλογα την μάρκα, η απόσταση εκπαιδευομένου – εκπαιδευτή (κεφάλι με κεφάλι) είναι 110cm – 120cm;
2. Το ότι στην καμπίνα του λεωφορείου, ανάλογα την μάρκα, η απόσταση εκπαιδευομένου – εκπαιδευτή (κεφάλι με κεφάλι) είναι 114cm – 138cm;
3. Ότι στις εξετάσεις (μέσα σε μια καμπίνα πλάτους (200-209cm) υποψήφιος, εκπαιδευτής και εξεταστής βρίσκονται αγκαλιά;
4. Ότι γίνονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα ακορντεόν για συγκεκριμένους εκπαιδευτές και πολίτες;
5. Ότι δεν υπάρχει καμιά επιδημιολογική μελέτη σε σχέση με τα παραπάνω;
6. Ότι με την ίδια λογική (της συμμετοχής σε διαγωνισμό και την εύρεση εργασίας) θα έπρεπε να ανοίξει και η κατηγορία των δικύκλων;
7. Ότι μέσω πανδημίας δημοσιεύονται φωτογραφικές διατάξεις για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων πολιτών και εκπαιδευτών;
8. Ότι αυτή η εξαίρεση εκτός του ότι δημιουργεί σχολές δύο ταχυτήτων, προκαλεί το περί δικαίου αίσθημα και είναι αντίθετο με την αρχή της ισονομίας και της ισοπολιτείας;
9. Το ότι η συγκεκριμένη εξαίρεση από ότι φαίνεται είναι πιθανώς, έργο της ίδιας της ΠΟΕΟ;
10. Ότι προτάσσει η ΠΟΕΟ, συμφέροντα προσώπων και ορισμένων σχολών, σε αντίθεση με τις ανάγκες των εκπαιδευτών οδήγησης των πολιτών και της δημόσιας υγείας;
Επίσης η ΠΟΕΟ επιμένει ότι δήθεν η προαναφερόμενη άδεια παροχής θεωρητικών μαθημάτων μπορεί να παρέχεται και από τις σχολές οδήγησης που δεν έχουν στην ιδιοκτησία τους βαρέα οχήματα. Επαναλαμβάνουμε λοιπόν, διότι είναι προφανές ότι κάποιοι κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν προκειμένου πίσω από το “τυράκι” που προσφέρουν στο χειμαζόμενο κλάδο μας, να καλύψουν το πλουσιοπάροχο γεύμα που θα δοθεί για λίγους και εκλεκτούς.
Και εξηγούμαστε: Μπορούν να μας ενημερώσουν οι κύριοι υπεύθυνοι της ΠΟΕΟ, (προφανώς θα έχουν στην κατοχή τους μελέτες που τεκμαίρουν τον παραπάνω ισχυρισμό).
• Πόσοι μαθητές-πελάτες θα αποφασίσουν να λάβουν τα θεωρητικά μαθήματα σε μία σχολή, ενώ θα υποχρεούνται την πρακτική τους εκπαίδευση στα βαρέα οχήματα να την κάνουν σε άλλη;
• Έως σήμερα πόσοι εκπαιδευόμενοι έχουν προτιμήσει την παραπάνω “θεωρητική” δυνατότητα;
• Πόσοι ιδιοκτήτες Σχολών χωρίς βαρέα οχήματα στην ιδιοκτησία τους, παρέχουν ή είχαν παράξει πριν την πανδημία και κατά το παρελθόν μόνο “θεωρητικά μαθήματα”;
• Τι ποσοστό του τζίρου των αντίστοιχων σχολών, αποτελεί η εν λόγω παροχή ή η οποιαδήποτε άλλη εκδούλευση;
Θα περιμένουμε και θα Επανέλθουμε!
Η αποκαλούμενη, Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης, είναι μια από τις δύο ομοσπονδίες που έχει ο κλάδος και σε καμιά περίπτωση δεν εκπροσωπεί τους εκπαιδευτές οδήγησης, αλλά μια μερίδα των σχολών οδήγησης.
Δικαίωμα όμως δικό μας είναι να έχουμε αντίθετη άποψη και είναι η κοινωνία που θα μας κρίνει τελικά.»