Οι Έλληνες πληρώνουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για διόδια σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο αλλά κάποιοι σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr θέλουν μοιράζουν μέρος των χρημάτων που εισπράττουν σε ξένες εταιρείες και δη σε Τούρκικες!
Ειδικότερα όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr οι ξένοι μέτοχοι των ελληνικών εταιρειών παραχωρήσεων πιέζουν ασφυκτικά προς κάθε κατεύθυνση για την υιοθέτηση προδιαγραφών (μέσω μελετών εφαρμογής) που ανοίγουν ουσιαστικά την πόρτα σε αθρόες εισαγωγές συστημάτων ασφαλείας (στηθαίων), γερμανικών μεν προδιαγραφών αλλά τα οποία παράγονται σε άλλες χώρες όπως Τουρκία και Σερβία όπου οι γερμανικές πολυεθνικές κατασκευάζουν τα προϊόντα τους πάρα πολύ φθηνά (φασόν) κερδίζοντας πάρα πολλά χρήματα.
Ωστόσο το μεγάλο παράδοξο που εντοπίσαμε στην όλη διαδικασία είναι ότι οι λύσεις που προσφέρθηκαν από ελληνικές εταιρείες παραγωγής όχι μόνο υπερκαλύπτουν τις τεχνικές προδιαγραφές αλλά είναι εξίσου ανταγωνιστικές σε οικονομικό επίπεδο και ήδη έχουν εφαρμοστεί σε πάρα πολλά Δημόσια Έργα και παραχωρήσεις.
Μάλιστα δεν υπάρχει καμία λογική εξήγηση για την επιμονή χρήσης Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων (ΣΑΟ) από τις ξένες εταιρείες μετόχους των εταιρειών παραχώρησης με βασικό στόχο την απαξίωση της ελληνικής παραγωγής και τεχνογνωσίας των στηθαίων ασφαλείας.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς μας, μόνο για την αντικατάσταση των Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων στα τμήματα των έργων Παραχώρησης (εταιρείες που είναι μεν ιδιωτικές αλλά παρέχουν Δημόσια Υπηρεσία και αποζημιώνονται για την όποια αναβάθμιση στις υποδομές τους) που δεν έχουν κατασκευαστεί με βάση το ΕΛΟΤ ΕΝ 1317, θα απαιτηθούν κατ’ ελάχιστο 68 εκατ. ευρώ!
Αυτό το ποσό λοιπόν θα μπορούσε να οδηγηθεί στις ελληνικές εταιρείες παραγωγής στηθαίων που πληρούν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και βέβαια είναι πιστοποιημένες ενισχύοντας την τοπική και εθνική οικονομία και βέβαια να μην εισπραχθούν από χώρες όπως η Τουρκία που δεν είναι καν μέλος της ΕΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.grοι Έλληνες μέτοχοι των εταιρειών παραχώρησης επιθυμούν τα στηθαία ασφαλείας από τις ελληνικές επιχειρήσεις ώστε μέρος των χρημάτων που εισπράττουν από τα διόδια να παραμένει εντός της ελληνικής επικράτειας.
Μήπως ήρθε η ώρα το κράτος να θέσει επιπλέον όρους στις εταιρείες παραχώρησης ώστε να μην χαθούν άλλα έσοδα από την ελληνική οικονομία τα οποία ενισχύουν την οικονομία της Τουρκίας; Άλλωστε οι οικονομικές συνθήκες που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για την απώλεια ούτε ενός ευρώ…
Πρόσθετες αποζημιώσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr, εταιρεία παραχώρησης που ελέγχεται από ξένες κατασκευαστικές εταιρείες έχει δώσει οδηγίες πλέον στους εργολάβους της να προβούν σε προμήθεια Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων ( ΣΑΟ / Στηθαία Ασφαλείας )από το χώρες του εξωτερικού μεθοδεύοντας την πρόσθετη αποζημίωση της κατά 10 εκατ. ευρώ!
Δηλαδή η εταιρεία παραχώρησης θα πληρωθεί σχεδόν 32 εκατ. ευρώ εκ των οποίων η συνολική εργολαβία (προμήθεια και τοποθέτηση) θα της κοστίσει 22,6 εκατ. ευρώ και περίπου 9,4 εκατ. ευρώ θα είναι το κέρδος της εταιρείας παραχώρησης.
Το παράλογο της υπόθεσης είναι ότι η εταιρεία παραχώρησης πιέζει αφόρητα για την χρησιμοποίηση «εγκεκριμένης» μελέτης εφαρμογής, η όποια δεν έχει λάβει υπόψιν της τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων – ΣΑΟ του 2010 που αποτελούν νόμο του ελληνικού κράτους, και ας της κοστίζει επιπλέον 7 εκατ. ευρώ.
Για τα 7 εκατ. ευρώ παραπάνω κόστους η εταιρεία παραχώρησης ετοιμάζεται να διεκδικήσει επιπλέον 10 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο, ώστε το ταπεινό κέρδος των 9,4 εκατ. ευρώ να γίνει 12,4 εκατ. ευρώ χρησιμοποιώντας εργολαβικά τεχνάσματα και ατεκμηρίωτες παραδοχές ακαταλληλότητας ΣΑΟ ελληνικής παραγωγής που έχουν κατά κόρον χρησιμοποιηθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Το απόλυτο παράλογο διαπιστώνεται επίσης στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης όπου σε ένα κομμάτι του δρόμου έχει τοποθετηθεί πιστοποιημένο στηθαίο κατά ΕΝ 1317 ενώ για το επόμενο κομμάτι στον ίδιο δρόμο δεν εγκρίνεται η τοποθέτηση του ίδιου στηθαίου!
Και όλα αυτά αγνοώντας την Ελληνική νομοθεσία και προωθώντας στηθαία τα οποία κατά πάσα πιθανότητα «βαφτίστηκαν» πιστοποιημένα χρησιμοποιώντας το παράθυρο μετάβασης που όφειλε να έχει το ΕΝ1317, αλλά δεν προβλέπεται η τοποθέτηση τους από την ελληνική νομοθεσία η οποία απαιτεί Δοκιμές Πρόσκρουσης με βάση το ΕΝ1317 – 1 & 2…