Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Αίγλη Ζαππείου για πέμπτη συνεχή χρονιά η εκδήλωση γευστικής δοκιμής ελληνικών αποσταγμάτων και ηδύποτων «Ελληνικό Απόσταγμα» 2019. Η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και υπό την αιγίδα της Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών «Responsibility Alliance». Στο «Ελληνικό Απόσταγμα» 2019, 21 ελληνικές ποτοποιίες παρουσίασαν επώνυμα προϊόντα, ανάμεσά τους τσίπουρα, premium ούζα διπλής και τριπλής απόσταξης, αποστάγματα φρούτων και ηδύποτα καθώς και εκλεκτά παλαιωμένα τσίπουρα.
Οι εντατικές και στοχευμένες προσπάθειες του κλάδου για ποιοτική ανάπτυξη, τυποποίηση και σωστή επικοινωνιακή διαχείριση έχουν συμβάλει στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας των προϊόντων του κλάδου σε ποσοστά που πλησιάζουν το 80%. Ο ρόλος της τυποποίησης -σε συνδυασμό με την ποιότητα- και η θετική συμβολή τους στη συνεχή ανάπτυξη και την πρόοδο του κλάδου έχει τεκμηριωθεί διεθνώς από διάφορες μελέτες. Φαίνεται ότι η τυποποίηση δίνει υπεραξία στο εγχώριο προϊόν και ανοίγει τον δρόμο για την είσοδό του στις ξένες αγορές.
Στην Ελλάδα, οι ελληνικές ποτοποιίες και η αγορά εξακολουθούν να πλήττονται από το χύμα και λαθραίο τσίπουρο. Εκτός από τις προφανείς επιπτώσεις σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας, η διακίνηση μη τυποποιημένων προϊόντων προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό και σημαντική μείωση εισοδήματος σε νόμιμους παραγωγούς, οι οποίοι με την δραστηριότητά τους συμβάλλουν θετικά στην εθνική οικονομία μέσω της απασχόλησης, των νέων επενδύσεων και των φορολογικών εσόδων.