Αρκετές ήταν οι αντιδράσεις από αναγνώστες αλλά και επαγγελματίες σχετικά με το νέο Τέλος Ταξινόμησης που εξετάζει να υιοθετήσει το υπουργείο Οικονομικών.
Μεταξύ των επιστολών που λάβαμε μέσω email επιλέξαμε εκείνη από κάποιον έμπορο εισαγόμενων αυτοκινήτων ο οποίος είναι «φανατικός» αναγνώστης μας και θεωρούμε ότι οι απόψεις του είναι προς τη χωστή κατεύθυνση και βέβαια έχει το θάρρος να την εκφράσει και δημόσια.
Ο κ. Ιωάννης επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι: «Όλα τα ανωτέρω θα είναι ευχής έργο να υλοποιηθούν αλλά δυστυχώς αυτό που δεν έχω ακόμα διαβάσει είναι το μεγάλο πρόβλημα που κανείς μέχρι σήμερα δεν το έχει ακουμπήσει, και ούτε καν έχει συζητηθεί
Στον υπολογισμό της καταβολής σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα υπάρχουν οι εξής κατηγορίες πλέον αυτών που διαχωρίζονται με την αξία λιανικής προ φόρων ανάλογα την αξία λιανικής δηλαδή:
Έως 14.000, 16.000, 18.000, 20.000, κ.λπ.
Υπάρχουν και οι εξής πίνακες οι οποίοι επιβαρύνουν σε ποσοστό μέχρι 200% τα τέλη ταξινόμησης πλέον του 4% ή 8% ή 12%, κ.λπ.
Είναι κατάταξη κάθε αυτοκινήτου σε πίνακες ως ακολούθως:
Πίνακας 1003. Αφορά αυτοκίνητα Εuro 1,2,3,4 δηλαδή αυτοκίνητα κατασκευής από 1999 έως 2010 ρυπογόνα με ρύπους από 160 έως 250 CO2 δηλαδή αφορά όλα τα ρυπογόνα αυτοκίνητα που εισήχθησαν μετά την 01.06.2016 κατά εκατοντάδες χιλιάδες και τα οποία από το 2018 έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία τους σε όλη την Ευρώπη αλλά εισάγονται μέχρι σήμερα από επιτήδειους έμπορους με όλα τα παρελκόμενα και δεν υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης με τους ρύπους που εκπέμπουν και έχουν απομείωση του τέλους ταξινόμησης έως και 95% λόγω παλαιότητας.
Σε αυτόν τον πίνακα συγκαταλέγονται και τα αυτοκίνητα Εuro 5 τα οποία επιβαρύνονται με την αξία λιανικής προ φόρων και σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπουν και είναι με έτος κατασκευής από 2011 έως το 2013.
Αυτά δυστυχώς και αυτά πληρώνουν το τριπλάσιο τέλος ταξινόμησης αν και είναι μη ρυπογόνα γιατί είναι στον ίδιο πίνακα και κατηγορία με τα προαναφερθέντα ρυπογόνα αλλά επειδή είναι ηλικίας 5-8 έτη δεν έχουν την απομείωση 90% διότι είναι καινούργια με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται τα τέλη ταξινόμησης με 200% επιπλέον από την τιμή λιανικής προ φόρων.
Πίνακας 1002. Αφορά αυτοκίνητα Εuro 5b, 5 j, Εuro 6, 6b, 6w με έτος κατασκευής από το 2015 έως το 2018 αυτά επίσης επιβαρύνονται με προσαύξηση 80% επί της λιανικής αξίας προ φόρων.
Πίνακας 1001. Αυτός ο πίνακας δεν επιβαρύνει όπως οι προηγούμενη πίνακες την τιμή λιανικής αξίας αλλά αφορά αποκλειστικά και μόνο τα αυτοκίνητα που έχουν εισαχτεί το 2019 και μετά.
Όπως λοιπόν έχουμε καταλάβει όλοι τα μόνα αυτοκίνητα που πληρώνουν με βάση αξίας προ φόρων 4%, 8%, 12% κ.λπ. δεν έχουν έρθει ακόμα σαν μεταχειρισμένα στην Ελλαδα και οι μόνοι που ωφελούνται από αυτό είναι μόνο οι εισαγωγείς καινούριων αυτοκινήτων και οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας EURO 5 &6 μη ρυπογόνα έτος κατασκευής από το 2016 και μετά διότι οι τελική αξία πώλησης του εισαγόμενου είναι πιο ακριβή από το αντίστοιχο καινούργιο.
Με αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να αγοράζουν από την Ελληνική αγορά και από τις εταιρείες ενοικιάσεων σε ότι κατάσταση θα είναι μετά από 3 σεζόν καθημερινής μισθώσεως σε τουρίστες που έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα από 100 φορές το αυτοκίνητο.
Επίσης συζητάμε πάντα για γυρισμένα χιλιόμετρα κ.λπ. κ.λπ.
Γνωρίζουμε όλοι λοιπόν ότι μετά την ταξινόμηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου το πρώτο ΚΤΕΟ που θα περάσει το όχημα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό θα είναι μετά από 4 χρόνια και εάν ένα καινούργιο αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα το 2016 και επί 3 συνεχή χρόνια ενοικιαζόταν σε καθημερινή βάση με ελεύθερα χιλιόμετρα σε όποιον τουρίστα που το ενοικίαζε για να ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα σε μόλις 7 ημέρες και έχει διανύσει 180.000 χιλιόμετρα και προτού πουληθεί κατεβάσει τα χιλιόμετρα σε 45.000 και το περάσει ΚΤΕΟ που θα το καταλάβει ο ανυποψίαστος καταναλωτής;
Άρα επειδή σας διαβάζω κάθε μέρα και εκιμώ τον ζήλο σας για την σοβαρή ενημέρωση των αναγνωστών σας από ποιον θα αγοράσει ο κακομοίρης ο έμπορος αυτοκίνητα για να εμπορευθεί και να συντηρήσει την επιχείρησή του;
Απαγορεύεται να εισάγει μεταχειρισμένα καθαρά και νέα αυτοκλίνητα με ηλικία 2-3 ετών και είναι αναγκασμένος να αγοράσει από κάποιους εισαγωγείς καινούριων αυτοκινήτων αυτοκίνητα «κουρέλια» με γυρισμένα χιλιόμετρα.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία.»