Δεν φτάνουν τα τεράστια προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων και δίκυκλων και τα εργοστάσια παραγωγής, οι εισαγωγικές εταιρείες αλλά και οι αντιπροσωπείες βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες με τις πολύμηνες καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων εξαιτίας πολλών νέων παραγόντων.
Ωστόσο στην αγορά αυτοκινήτων τα πράγματα φαίνεται να βελτιώνονται καθώς το μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουν αφορά στην έλλειψη των τσιπ ενώ αντίθετα στα δίκυκλα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν καταγραφεί πολύ μεγάλες ελλείψεις σε καινούριες μοτοσυκλέτες και μεγάλες καθυστερήσεις στην άφιξη νέων μοντέλων εξαιτίας της εφαρμογής της νέας οδηγίας ρύπων Euro5.
Εκτός όμως των παραπάνω η έλλειψη κοντέινερ αποτελεί ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα με το οποίο έχουν βρεθεί αντιμέτωπες οι εισαγωγικές εταιρείες καθώς οι μεταφορικές εταιρείες έσπευσαν να αρπάξουν την ευκαιρία για υπερκέρδη που δημιουργήθηκε αυξάνοντας την τιμή μεταφοράς κοντέινερ από την Ασία από τις 2.000 ευρώ που κυμαίνονταν σε πάνω από 10.000 ευρώ! Μάλιστα το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που για να βρει κανείς κοντέινερ σε αυτή την τιμή θα πρέπει να έχει καλές σχέσεις με τη μεταφορική καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος μπορεί να ανέβει στις 13.000 ευρώ!
Στην Ελλάδα τα πράγματα στην αγορά των δίκυκλων είναι λίγο χειρότερα από τις υπόλοιπες αγορές στην ΕΕ καθώς οι Έλληνες εισαγωγείς εξαιτίας της πανδημίας δεν είχαν πραγματοποιήσει προπαραγγελίες στα εργοστάσια με αποτέλεσμα τα αποθέματα που είχαν διαθέσιμα οι βιομηχανίες να έχουν οδηγηθεί σε άλλες χώρες που είχαν προνοήσει και καταθέσει αιτήματα για μοτοσυκλέτες. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην υπάρχουν στοκ δίκυκλα στην Ελλάδα και οι παραδόσεις στους πελάτες να πραγματοποιούνται μετά από τουλάχιστον 1 με 2 μήνες το νωρίτερο.
Βέβαια και τα εργοστάσια δεν έχουν παραδώσει όλα τα μοντέλα τους ακόμη αφενός εξαιτίας της υπολειτουργίας των μονάδων παραγωγής και αφετέρου της εφαρμογής της νέας οδηγίας ρύπων Euro5.
Παράλληλα ένα επίσης σημαντικό πρόβλημα για τις εισαγωγικές εταιρείες αφορά στην άφιξη πάρα πολλών best seller μοντέλων στις κατηγορίες scooter και «παπιών» τα οποία αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα στα τέλη Ιουλίου και αρχές Αυγούστου που παραδοσιακά αποτελούν μήνες διακοπών για τους καταναλωτές οπότε μάλλον θα θα παραμείνουν στις αποθήκες των εταιρειών έως τον Σεπτέμβριο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί και μια έλλειψη ρευστότητας στις εισαγωγικές εταιρείες αλλά και στις αντιπροσωπείες.
Οι τράπεζες εγκρίνουν δάνεια αλλά δεν υπάρχουν δίκυκλα
Σε απόγνωση έχουν βρεθεί και οι ιδιοκτήτες εξουσιοδοτημένων καταστημάτων δίκυκλων καθώς η αύξηση των θερμοκρασιών στην Ελλάδα σε συνδυασμό με την ισοδυναμία μεταξύ άδειας οδήγησης και δίκυκλου έως 125 κ.εκ. έχουν κυριολεκτικά εκτοξεύσει τη ζήτηση μοτοσυκλετών αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr καθημερινά σχεδόν δημιουργούνται εντάσεις με τους αγοραστές νέων μοτοσυκλετών για τις καθυστερήσεις που καταγράφονται στις παραδόσεις. Από την άλλη μεριά οι τράπεζες εγκρίνουν τα αιτήματα που αποστέλλουν οι αντιπροσωπείες για απόκτηση δίκυκλων μέσω τραπεζικού δανεισμού αλλά δυστυχώς οι νέες μοτοσυκλέτες δεν υπάρχουν για να παραδοθούν άμεσα.
Τέλος έχει καταγραφεί μια άνοδος των τιμών στις μοτοσυκλέτες εξαιτίας της εφαρμογής της νέας οδηγίας Euro5 αλλά και εξαιτίας της ανόδου του κόστους μεταφοράς από Ασία αλλά τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι αντιπρόσωποι προσπαθούν να απορροφήσουν μεγάλο μέρος αυτού ώστε να διατηρηθούν οι τιμές σε φυσιολογικά επίπεδα.