Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E φιλοξένησε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, τον πιο διάσημο αγώνα του φέτος, το Monaco E-Prix που περίμεναν με ανυπομονησία τόσο οι οδηγοί όσο και οι φίλοι του σπορ. Εκτός από τη γνωστή πρόκληση του να οδηγήσεις ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μέσα από τα προστατευτικά κιγκλιδώματα της γεμάτης στροφές πίστας-δρόμου μήκους 3,3 χιλιομέτρων, το πριγκιπάτο διαθέτει επίσης μερικές από τις μεγαλύτερες υψομετρικές διαφορές της χρονιάς, με το να ανεβαίνουν οι αγωνιζόμενοι από την ιστορική εκκλησία Sainte-Dévote στο διάσημο καζίνο, και στη συνέχεια να κατεβαίνουν προς το λιμάνι και το συγκρότημα της πισίνας.
Υπέρλαμπρα με τις μαύρες και χρυσές επετειακές εμφανίσεις «Grand Gala», τα δύο αυτοκίνητα DS E-TENSE FE23 έλαμψαν και στα προκριματικά του αγώνα. Έχοντας περάσει στο τελικό στάδιο των «μονομαχιών», ο Stoffel Vandoorne σημείωσε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο συνολικά. Υπογραμμίζοντας την απόδοση των μονοθεσίων του Γάλλου premium κατασκευαστή, αυτή ήταν η πέμπτη φορά σε οκτώ αγώνες που το ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο της DS Automobiles κατέλαβε μια θέση στην πρώτη σειρά του πλέγματος της εκκίνησης (grid), κάτι που έχει κάνει τις περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή. Ο Jean-Éric Vergne ήταν επίσης στον ίδιο στο ρυθμό στην θρυλική πίστα των Μονεγάσκων, παραμένοντας πέμπτος στην σειρά εκκίνησης.
Ο αγώνας του Stoffel Vandoorne ξεκίνησε πολύ καλά και πήρε το προβάδισμα μέχρι λίγο πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγεί στην πίστα ως συνέπεια ενός ατυχήματος στο συγκρότημα της πισίνας. Έχασε δύο θέσεις με την ενεργοποίηση των προγραμμάτων προσπέρασης αλλά παρέμεινε σταθερά σε θέση για να πάρει το προβάδισμα, λίγο μπροστά από τον ομόσταυλό του του Jean-Éric Vergne. Οι δύο πρώην πρωταθλητές κατάφεραν ένα τέλειο ομαδικό αγώνα όταν εμφανίστηκε στην πίστα για δεύτερη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας, διαδικασία που επιμήκυνε το σιρκουί κατά δύο γύρους.
Μόλις ο αγώνας συνεχίστηκε με πέντε γύρους να απομένουν για να ολοκληρωθεί, ο Vandoorne αξιοποίησε στο έπακρο την απόδοσή του για να εξασφαλίσει το πρώτο του βάθρο με την DS Automobiles. Ο JEV –ο κάτοχος του ρεκόρ με τους περισσότερους βαθμούς στην ιστορία της Formula E– τερμάτισε τέταρτος, κερδίζοντας πολύ σημαντικούς βαθμούς για το πρωτάθλημα. Συνολικά, ήταν μια εξαιρετική ομαδική προσπάθεια από τον Γάλλο κατασκευαστή.
Μετά τον όγδοο από τους 16 αγώνες φέτος, ο Jean-Éric Vergne και ο Stoffel Vandoorne είναι έβδομος και ένατος αντίστοιχα στη βαθμολογία των οδηγών, ενώ η DS Automobiles και η συνεργάτης της PENSKE AUTOSPORT είναι πέμπτοι στην κατάταξη των ομάδων, ουσιαστικά πολύ κοντά στο βάθρο της προσωρινής κατάταξης των κατασκευαστών.
Μετά τον αγώνα στους δρόμους του Μονακό, οι αγωνιζόμενοι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της ABB FIA Formula E θα κατευθυνθούν σε έναν άλλο κλασικό χώρο: το αεροδρόμιο Tempelhof του Βερολίνου. Πρόκειται για τη 10η φορά που διεξάγεται αγώνας του θεσμού στη Γερμανία, και η Formula E έχει δημιουργήσει μια νέα διάταξη πίστας για το Βερολίνο, προσφέροντας μία επιπλέον πρόκληση για τον διπλό αγώνα που έχει προγραμματιστεί 11-12 Μαΐου.
Οι δηλώσεις
Eugenio Franzetti, DS Performance Director: «Το Μονακό ήταν ένας πολύ θετικός αγώνας για εμάς. Τα αυτοκίνητά μας DS E-TENSE FE23 ήταν ανταγωνιστικά όλη την ημέρα και οι οδηγοί μας έκαναν μια υπέροχη εμφάνιση. Είχαμε μια εξαιρετική προκριματική περίοδο, που μας επέτρεψε να πλασαριστούμε στο P2 για ακόμη μία φορά, και επίσης στο P5. Αυτό μας επέτρεψε να ξεκινήσουμε από τις πρώτες θέσεις σε μια πίστα όπου το προσπέρασμα είναι πάντα πολύ δύσκολο, και όπου υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να ακουμπήσουν τα αυτοκίνητα. Όσο για τους οδηγούς μας, ήταν εξαιρετικοί όπως πάντα. Κερδίσαμε πολλούς βαθμούς και αυτό μας επιτρέπει να κάνουμε πρόοδο στο πρωτάθλημα. Η σκληρή δουλειά μας αποδίδει καρπούς και όλες οι προσπάθειες που καταβάλλονται από την ομάδα έχουν αποφέρει κάποια καλά αποτελέσματα. Το βάθρο του Stoffel είναι ο καλύτερος τρόπος για να γιορτάσουμε την επετειακή «Grand Gala» εμφάνιση που φέραμε στο Μονακό. Τώρα, εστιάζουμε στο E-Prix του Βερολίνου που έρχεται στη συνέχεια».
Stoffel Vandoorne, πρωταθλητής Formula E 2022: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να πετύχω το πρώτο μου βάθρο με την DS Automobiles στο Μονακό. Πέρασε πολύς καιρός και είμαι πολύ χαρούμενος, ειδικά που το κάνω με αυτή την ιδιαίτερη εμφάνιση σε ένα τόσο μοναδικό αγώνα. Επιπλέον, καθώς ζω στο Μονακό, είναι ένα ξεχωριστό εντός έδρας βάθρο για μένα. Είχαμε ένα καλό αγώνα, χωρίς να κάνουμε πραγματικά λάθη, με μια εξαιρετική προκριματική περίοδο και έναν σταθερό αγώνα. Τα καταφέραμε καλά στην εκκίνηση και μάλιστα σε ένα σημείο προηγούμουν. Δυστυχώς, έχασα το προβάδισμα όταν ενεργοποίησα τη δεύτερη λειτουργία προσπέρασης και οι δύο Jaguar μπήκαν μπροστά μου.
Από εκείνο το σημείο, οι δύο οδηγοί τους έπαιξαν ένα ομαδικό παιχνίδι χωρίς να χάσουν καμία θέση. Είμαι λοιπόν χαρούμενος που βρίσκομαι στο βάθρο, αλλά ταυτόχρονα και λίγο απογοητευμένος, καθώς πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει σήμερα».
Jean-Eric Vergne, πρωταθλητής Formula E 2018 και 2019: «Ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για την ομάδα, με πολλούς σημαντικούς βαθμούς. Είμαι επίσης πραγματικά χαρούμενος που είδα τον Stoffel ξανά στο βάθρο. Έχει περάσει καιρός για αυτόν να είναι μακριά από το βάθρο και ξέρω πόσο υπέροχα αισθάνεται να είναι εκεί πάνω. Έχουμε ξεκάθαρα μια εξαιρετικά δυναμική πορεία, κάτι που δείχνει πόσο καλά δουλέψαμε πρόσφατα. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά έτσι και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τα πάντα προκειμένου να συνεχίσουμε να κερδίζουμε σημαντικούς βαθμούς στους αγώνες που έρχονται.»
Βασικά στοιχεία από τότε που η DS Automobiles συμμετέχει στη Formula E:
- 113 αγώνες
- 4 τίτλοι πρωταθλήματος
- 16 νίκες
- 49 βάθρα
- 23 pole positions