Δοκιμές σε παγωμένες λίμνες, καυτές ερήμους, ακόμα και σε προηγμένους προσομοιωτές. Οι ομάδες μηχανικών της Ford εργάστηκαν σε όλες τις συνθήκες και με όλα τα μέσα που διέθεταν προκειμένου να δημιουργήσουν μία πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach‑E που να προσφέρει στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο μία γνήσια οδηγική εμπειρία, ανάλογη του ονόματος Mustang.
Άραγε, τι είναι αυτό που κάνει τις καρδιές των Ευρωπαίων οδηγών να χτυπούν με «αγωνιστικούς ρυθμούς» και τι τους βοηθά να χαλαρώσουν; Αν μη τι άλλο, κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα τους πελάτες της Ευρώπης από την ομάδα του κέντρου δοκιμών της Ford, στο Lommel του Βελγίου.
Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης, των συστημάτων διεύθυνσης και κίνησης αλλά και οι τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού, συνδυάστηκαν για τη δημιουργία μιας Mustang Mach-E, του πρώτου οχήματος της Ford που είναι ειδικά κατασκευασμένο προκειμένου να υποδεχτεί την ηλεκτροκίνηση, που ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες των Ευρωπαίων οδηγών.
«Με τις τεχνολογίες της εποχής μας μπορούμε να προσαρμόσουμε ένα όχημα στον εικονικό κόσμο ώστε ήδη από τα πρώτα μας πρωτότυπα να έχει διαμορφωθεί ο σωστός χαρακτήρας – ωστόσο το κρίσιμο τελευταίο 10% μπορεί να οριστικοποιηθεί μόνο στο δρόμο» δήλωσε ο Geert Van Noyen, manager, Vehicle Dynamics, Ford Ευρώπης. «Το ισορροπημένο και με κορυφαία απόκριση πλαίσιο της νέας Mustang Mach-E μας επέτρεψε να προσαρμόσουμε μια διασκεδαστική οδηγική εμπειρία τόσο στον ορεινό δρόμο Trollstigen της Νορβηγίας με τις ατελείωτες στροφές, στον γερμανικό αυτοκινητόδρομου με τις υψηλές ταχύτητες, όσο και στο γεμάτο ανωμαλίες επαρχιακό δίκτυο της Μ. Βρετανίας.»
Το μυστικό που κρύβεται πίσω από τον σπορ χαρακτήρα της Mustang Mach-E είναι η άμεση απόκριση των ηλεκτροκινητήρων, αλλά και μία μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, για χαμηλό κέντρο βάρους.
Χρησιμοποιώντας τις πίστες δοκιμών μήκους 100 km των εγκαταστάσεων του Lommel – που προσομοιώνουν ποικίλες οδικές επιφάνειες, από τους πλακόστρωτους δρόμους του Βελγίου μέχρι τα πέτρινα Γαλλικά καλντερίμια, και σε ορισμένες περιπτώσεις αντιγράφουν πιστά οδικές συνθήκες από χώρες όπως η Μ. Βρετανία, η Γερμανία και η Ισπανία – οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή αίσθηση που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των αγοραστών της Ευρώπης.
Οι κατά κανόνα στενότεροι και με περισσότερες στροφές δρόμοι της γηραιάς ηπείρου με τα υψηλότερα όρια ταχύτητας από άλλες περιοχές του κόσμου απαιτούν μοναδική απόκριση από το σύστημα διεύθυνσης της Mustang Mach-E, που υποστηρίζεται από ειδικές ρυθμίσεις για τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και τις αντιστρεπτικές δοκούς του συστήματος ανάρτησης.
Ακόμα και τα ελαστικά έχουν επιλεγεί με προσοχή ώστε να εξασφαλίζουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ πρόσφυσης και οδηγικής άνεσης στις ποικίλες οδικές και καιρικές συνθήκες που χαρακτηρίζουν την περιοχή.
Η ποιότητα κύλισης και η σταθερότητα της Mustang Mach-E είναι ακόμα πιο απαραίτητες όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλές ταχύτητες στους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Η αξιολόγηση της συμπεριφοράς του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της Ford στο ταξίδι – όπως και η απουσία θορύβων στο εσωτερικό – πραγματοποιήθηκε στις Γερμανικές autobahns και στην πίστα μήκους 4,2 km του Lommel, όπου μπορούν να επιτευχθούν ταχύτητες της τάξης των 220 km/h.
«Η χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης σημαίνει ότι το εσωτερικό της Mustang Mach-E είναι πολύ αθόρυβο, και αυτό καθιστά την απομόνωση θορύβων και κραδασμών στην καμπίνα ακόμα σημαντικότερη» δήλωσε ο Noyen.
Οι τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού, όπως οι Adaptive Cruise Control με Stop & Go, speed Sign Recognition και Lane Centring, μπορούν να ερμηνεύουν οδικά σήματα και σημάνσεις λωρίδων σε όλη την Ευρώπη, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν μία άνετη και ξεκούραστη εμπειρία, ανεξάρτητα από το πού ζουν, εργάζονται ή κάνουν τουρισμό.
Επιπλέον, η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει την σπορ απόκριση που αγαπούν οι Ευρωπαίοι οδηγοί. Το σύστημα τετρακίνησης (AWD) της Mustang Mach-E μεταφέρει τη ροπή ανεξάρτητα και στους δύο άξονες για βελτιωμένη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά. Μάλιστα, οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν διεξοδικά το σύστημα, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι προσφέρει μια αίσθηση αντίστοιχη με εκείνης της πισωκίνητης Mustang σε όλες τις συνθήκες – από τη χιονισμένη Σκανδιναβία μέχρι την «θερμή» Ισπανία.
Εντούτοις, η δυνατότητα προσαρμογής και διαμόρφωσης της οδηγικής εμπειρίας που προσφέρει η νέα Mustang Mach-E δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των μηχανικών της Ford. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν ανάμεσα σε διάφορα προφίλ οδήγησης, όπως τα Whisper, Active και Untamed. Κάθε προφίλ προσφέρει μοναδικές ρυθμίσεις για το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, την αίσθηση επιβράδυνσης, τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας και τους ήχους του οχήματος, προσαρμόζοντας με τον τρόπο αυτό την εμπειρία στη διάθεση του οδηγού.
Επίσης, η Ford πρόσφατα ολοκλήρωσε με τη Mustang Mach-E το γύρο της Νορβηγίας – μια χώρα στην οποία τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι σήμερα αρκετά δημοφιλή – που την βοήθησε να συγκεντρώσει πολύτιμες πληροφορίες για την καθημερινή χρήση του μοντέλου χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες υποδομής φόρτισης.
Σε πραγματικές συνθήκες, η έκδοση extended-range με σύστημα τετρακίνηση (AWD) και προβλεπόμενη αυτονομία 540 km στο πρωτόκολλο WLTP, ξεπέρασε τις προσδοκίες ενεργειακής απόδοσης διανύοντας χωρίς στάση μια διαδρομή μήκους 484 km από το Oslo μέχρι το Trondheim, με την μπαταρία στο τέλος του ταξιδιού να διατηρεί το 14% της πληρότητάς της σε ηλεκτρική ενέργεια.
Η Mustang Mach-E προβλέπεται να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία στο πρωτόκολλο έως 610 km στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς. Σύμφωνα με τις τελευταίες δοκιμές, ο χρόνος φόρτισης έχει βελτιωθεί κατά 30% σε σχέση με τις πρώτες εκτιμήσεις. Η μπαταρία μπορεί μέσα σε 10 λεπτά να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη 119 km χρησιμοποιώντας τους ταχυφορτιστές του δικτύου IONITY, στην έκδοση extended-range και πίσω κίνηση.
«Εάν υπήρχε ένα πράγμα που θέλαμε να πετύχουμε παγκοσμίως με τη Mustang Mach-E, ήταν να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα άξιζε να φέρει το σήμα της Mustang» δήλωσε ο Van Noyen.