«Πρέπει να μιλήσουμε για την Jaguar Land Rover». Αυτό είναι το μήνυμα από τον επενδυτικό οίκο Sanford C. Bernstein προς την BMW και μάλιστα με την υπόδειξη προς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να την αγοράσει τώρα από τον όμιλο Tata Motors της Ινδίας.
«Η BMW έχει υπερκεφαλαιοποιηθεί ενώ παράλληλα έχει φτάσει και στα όρια της ανάπτυξης για την γκάμα προϊόντων και το εμπορικό της σήμα», ανέφεραν οι αναλυτές της Sanford C. Bernstein σε ένα ενημερωτικό σημείωμα που είδε το φως της δημοσιότητας.
«Η JLR αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, τόσο από επιχειρησιακή όσο και από οικονομική άποψη, αλλά θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το σταθερό αλλά και μεταβλητό κόστος της κάτω από την ομπρέλα ενός μεγάλου κατασκευαστή» τονίζεται στο ίδιο σημείωμα.
Η πρόταση έρχεται σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία η Tata Motors καταγράφει απώλειες εξαιτίας της επιβράδυνσης των πωλήσεων στην Κίνα αλλά και του Brexit.
Επίσης η BMW πρέπει να επιλύσει προβλήματα που έχουν να κάνουν τόσο με τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ- Κίνας αλλά και με το Brexit καθώς στη Βρετανία κατασκευάζει τα ΜΙΝΙ και Rolls-Royce.
Μια ενδεχόμενη εξαγορά της JLR για 11,2 δις. δολάρια θα μπορούσε να προσθέσει 20% στα κέρδη της BMW σύμφωνα με τον οίκο Sanford C. Bernstein. Επίσης θα ενίσχυε τους όγκους πωλήσεων της BMW κατά 25%. Ωστόσο, για να γίνει αυτό θα πρέπει «η Tata να καταπιεί την υπερηφάνεια της για να πουλήσει», ανέφεραν οι αναλυτές, οι οποίοι τονίζουν επίσης πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έπρεπε να είναι λιγότερο συντηρητική.
Από την άλλη μεριά μια συμφωνία θα ήταν «συναισθηματικά περίπλοκη» λόγω της πρώην σχέσης μεταξύ των δύο εταιρειών καθώς τη δεκαετία του 1990 η BMW κατείχε την Land Rover και τη Rover.
«Ήταν μια τραυματική περίοδος για τη βαυαρική εταιρεία και υπάρχουν στελέχη στο Μόναχο που εξακολουθούν να φέρουν τραύματα από αυτή την εμπειρία».
Η BMW εργάζεται μέσω ενός σχεδίου εξοικονόμησης 14 δισ. δολαρίων και η JLR βρίσκεται σε πρόγραμμα εξοικονόμησης 2,5 δισ. λιρών και κόβει 4.500 θέσεις εργασίας. Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη συμφωνήσει να συνεργαστούν στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκπρόσωποι της BMW και της Tata Motors αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα όσα αναφέρονται στο σημείωμα.
Να υπενθυμίσουμε πως η Tata Group αγόρασε αντί 2,3 δισ. δολαρίων την JLR από τη Ford το 2008.