Μπορεί οι πωλήσεις τόσο στα καινούρια όσο και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να καταγράφουν μια έντονη ανοδική πορεία ωστόσο όπως αποδεικνύεται έχουν επιστρέψει και πάλι στην αγορά τα φέσια από επιτήδειους καταναλωτές που δεν εξοφλούν τους λογαριαμσούς τους.
Η αρχή έγινε σε κάποιες εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίες θέλοντας να αυξήσουν την πελατεία τους ρυθμίζουν ένα μέρος του ποσού πώλησης κάποιου οχήματος με γραμμάτια. Ωστόσο αν και τα ποσά είναι θεωρητικά μικρά που επιτρέπουν να εξοφληθούν με γραμμάτια οι πελάτες τους δείχνουν απρόθυμοι να τα εξοφλήσουν δημιουργώντας τα πρώτα φέσια στην αγορά.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο Carandmotor.gr έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: «Πολλοί υποψήφιοι αγοραστές μου ζητούσαν να εξοφλήσουν ένα μικρό μέρος της τιμής αγοράς κάποιου αυτοκινήτου με γραμμάτια ώστε να μπορέσουν να διευκολυνθούν. Ακούγοντας λοιπόν τις τάσεις της αγοράς αποφάσισα το 10% με 15% της αξίας απόκτησης κάποιου οχήματος να δίνω την δυνατότητα εξόφλησης με γραμμάτια. Ωστόσο αυτή τη στιγμή έχω ήδη πάνω από 20 πελάτες μου οι οποίοι μου χρωστούν πάνω από 50.000 ευρώ από μη εξόφληση των γραμματίων δημιουργώντας στην εταιρεία μου ένα σοβαρό ταμειακό έλλειμμα. Η δικαστική διεκδίκηση των χρημάτων κοστίζει οπότε και τελικά τα γραμμάτια που μου έφεραν επιπλέον πελάτες μάλλον θα τα πληρώσω πολύ ακριβά…»
Πάντως δεν είναι μόνο η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην οποία καταγράφηκαν τα φέσια καθώς τα ίδια πράγματα φαίνεται ότι συμβαίνουν τόσο στην αγορά ελαστικών όσο και στην αγορά των συστημάτων υγραεριοκίνησης. Μάλιστα στην δεύτερη κατηγορία τα φέσια φαίνεται ότι είναι πολύ υψηλά καθώς πολλοί καταναλωτές στρέφονται στην υγραεριοκίνηση για να μειώσουν το κόστος χρήσης του οχήματός τους.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στο Carandmotor.gr ιδιοκτήτης εταιρείας εγκατάστασης και πώλησης συστημάτων υγραεριοκίνησης: «Τα πράγματα δυστυχώς έχουν αλλάξει ριζικά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς πολλοί καταναλωτές έχουν στραφεί στην υγραεριοκίνηση για να μειώσουν το κόστος χρήσης του οχήματός τους. Ωστόσο η τοποθέτηση κάποιου συστήματος υγραεριοκίνησης κοστίζει και εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού πολλές εταιρείες του κλάδου έχουν υιοθετήσει τη λύση της χρήσης των πιστωτικών καρτών ή και των γραμματίων για να αυξήσουν την πελατεία τους. Η λύση των γραμματίων μάλιστα δελεάζει πολλούς καταναλωτές καθώς δεν έχουν να κάνουν με την τράπεζα αλλά με την εταιρεία εγκατάστασης του συστήματος υγραερίου. Οι περισσότεροι εξοφλούν κανονικά τις πρώτες δόσεις και μετά «εξαφανίζονται». Μάλιστα δεν επισκέπτονται το συνεργείο ούτε για την πρώτη ρύθμιση του συστήματος υγραερίου για να αποφύγουν την πιθανή διένεξη με τους ιδιοκτήτες των εταιρειών υγραεριοκίνησης. Δυστυχώς αν συνεχιστεί έτσι η κατάσταση θα επιστρέψουμε πολλά χρόνια πίσω και βέβαια η αγοραστική δύναμη των ιδιοκτητών οχημάτων δείχνει ότι έχει μειωθεί πάρα πολύ.»