Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες απλών συμβατικών ποδηλάτων επιλέγουν τη λύση της «μετατροπής» τους σε ηλεκτρικά τα οποία ωστόσο δεν πληρούν καμία προδιαγραφή ασφαλείας και βέβαια κινούνται με ταχύτητες μοτοσυκλετών στο δρόμο!
Χαρακτηριστική είναι η ανάρτηση ενός ιδιοκτήτη συμβατικού ποδηλάτου ο οποίος τοποθέτησε ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία αλλά και χειρόγκαζο και κινήθηκε με ταχύτητες 70 χλμ./ώρα χωρίς να κάνει καθόλου πετάλι!
Η νομοθεσία για την Μικροκινητικότητα είναι ξεκάθαρη και απαγορεύεται τα ηλεκτρικά ποδήλατα να κινηθούν με ταχύτητες άνω των 25 χλμ./ώρα και βέβαια να υπάρχει χειρόγκαζο που ουσιαστικά μετατρέπει το ηλεκτρικό ποδήλατο σε ηλεκτρικό scooter!
Ωστόσο η έλλειψη ελέγχων έχει δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες στην Ελλάδα ώστε κάποιοι να πραγματοποιούν αυθαίρετες μετατροπές και να κινούνται με υπερβολικά υψηλές ταχύτητες στους αστικούς δρόμους. Βέβαια αν συμβεί το παραμικρό και ο αναβάτης χρειαστεί να φρενάρει να είστε σίγουροι πως το ηλεκτρικό ποδήλατο εκ μετατροπής σε καμία περίπτωση δεν θα σταματήσει!
Το κόστος της «μετατροπής» σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του κυμαίνεται σε 800 ευρώ για ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία τα οποία και τοποθέτησε μόνος του καθώς η προσφορά που έλαβε από συνεργείο ποδηλάτων για την συγκεκριμένη μετατροπή που περιλάμβανε ανταλλακτικά και τοποθέτηση κυμαίνονταν σε 1.500 ευρώ!
Πάντως ο ιδιοκτήτης του συμβατικού ποδηλάτου που το μετέτρεψε σε ηλεκτρικό σε σχετική του ανάρτηση επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «Σήμερα το τελίκιασα! Έπιασε 70 χλμ. σε ευθεία χωρίς πετάλι μόνο χειρόγκαζο. Έκανα συνολικά 40 χιλιόμετρα και η μπαταρία έπεσε μόνο στο 60% με την μισή διαδρομή, συνεχής ανηφόρα. Στις 3 εβδομάδες που του έχω βάλει το μοτέρ, έχω κάνει 900 χλμ. Προληπτικά του έκανα και το πρώτο service. Άνοιξα καπάκι γραναζιού, σκούπισα το παλιό γράσο και του έβαλα γράσο marine για μηχανές θαλάσσης. Το μοτέρ έγινε ποιο αθόρυβο, έπεσε η κατανάλωση και φαίνεται σαν να ελευθερώθηκε. Πολύ ευχαριστημένος από τον συνδυασμό καθαρού mountain bike με προσθήκη μοτέρ μεσαίας τριβής. Επίσης πρόσθεσα και το gear sensor και τώρα αλλάζεις ταχύτητες χωρίς να κοπανάνε. Οπωσδήποτε πρέπει να εφοδιαστώ spare σαμπρέλα και τρόμπα, γιατί αν με πιάσει λάστιχο τόσο μακριά θα είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψω…»