Η Βρετανία ανακοίνωσε το νέο δασμολογικό καθεστώς για τη μετά Brexit εποχή που θα αντικαταστήσει τους εξωτερικούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατηρώντας δασμούς ύψους 10% στα αυτοκίνητα αλλά ταυτόχρονα θα μειώσουν την επιβάρυνση σε εισαγωγές της εφοδιαστικής αλυσίδας ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.
Μετά από δεκαετίες κατά τις οποίες η εμπορική της πολιτική καθοριζόταν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Βρετανία προχωρά στη διαπραγμάτευση συμφωνιών ελευθέρου εμπορίου με χώρες σε όλο τον κόσμο και σκοπεύει να έχει καταλήξει σε συμφωνίες που θα καλύπτουν το 80% του βρετανικού εμπορίου μέσα σε τρία χρόνια.
Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το νέο καθεστώς, γνωστό ως Παγκόσμιος Δασμός της Βρετανίας (UK Global Tariff/UKGT), θα είναι απλούστερο και φθηνότερο σε σχέση με τον Ενιαίο Εξωτερικό Δασμό της ΕΕ. Θα αφορά χώρες με τις οποίες δεν υπάρχει καμία συμφωνία και θα αίρει όλους τους δασμούς που είναι κάτω του 2%.
«Ο νέος Παγκόσμιος Δασμός μας θα ευνοήσει τους Βρετανούς καταναλωτές και τα νοικοκυριά μειώνοντας τη γραφειοκρατία και το κόστος χιλιάδων προϊόντων της καθημερινότητας» ανέφερε η υπουργός Διεθνούς Εμπορίου Liz Truss.
Ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπορευμάτων Αυτοκινήτων δήλωσε: «Η ανακοίνωση επιδεινώνει την κρίσιμη ανάγκη για το Ηνωμένο Βασίλειο να εξασφαλίσει συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, ξεκινώντας με τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο μας, την ΕΕ, αλλά και με άλλες βασικές παγκόσμιες αγορές, όπως ΗΠΑ, Ιαπωνία και Τουρκία. Η πλειονότητα των εξαρτημάτων που βοηθούν στην κατασκευή βρετανικών οχημάτων προέρχονται από το εξωτερικό, ενώ 9 στα 10 αυτοκίνητα που αγοράστηκαν στη Βρετανία εισάγονται και 7 από τα οποία προέρχονται από την ΕΕ.»