Σημαντική «ανάσα» θα λάβουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών, λεωφορείων αλλά και αυτοκινήτων που κινούνται με diesel καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε την επέκταση της ισχύς του μέτρου επιδότησης έως και την 31η Μαΐου. Σύμφωνα μάλιστα με την Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου κίνησης» το ύψος της επιδότησης παραμένει στο ποσό των 0,12 ευρώ προ ΦΠΑ (0,15 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ) ανά λίτρο πετρελαίου κίνησης.
Δικαιούχοι της επιδότησης είναι τα διυλιστήρια και οι εισαγωγείς καυσίμων.
Η επιδότηση που λαμβάνει ο τελικός καταναλωτής εκφράζεται ως το γινόμενο της ποσότητας κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης επί του ύψους της επιδότησης ανά λίτρο, προσαυξανόμενο με το ΦΠΑ, και διαπιστώνεται από την σύγκριση των περιθωρίων κερδών, με βάση τα προβλεπόμενα της υπ’ αρ. 30290/2022 απόφασης (Β’1329).
Οι επιδοτούμενες ποσότητες πετρελαίου κίνησης, δύναται να διατεθούν από τα πρατήρια καυσίμων και καταναλωθούν από τους τελικούς καταναλωτές και πέραν του μηνός Απριλίου 2022 εφόσον υπάρχουν ποσότητες στην αγορά οι οποίες διατέθηκαν από τους δικαιούχους της παρ. 2 με μειωμένη κατά το ποσό της επιδότησης τιμή, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 3.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό 56754 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2128/Β αναγράφει ότι: «Παράταση ισχύος της υπ’ αρ. 44010/01.04.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Χορήγηση επιδότησης πετρελαίου κίνησης» (Β’ 1540).
Ο Υπουργός και Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
Έχοντας υπόψη:
1.Το άρθρο 82 του ν. 4916/2022 «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – Πρόγραμμα συνεισφοράς Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες μέχρι τη μεταβίβαση της κατοικίας τους στον φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης του Κεφαλαίου Α’ του μέρους δευτέρου του τρίτου βιβλίου του ν. 4738/2020 – Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/1151 και (ΕΕ) 2021/1159, νέος μειωμένος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση ιδίως της ενεργειακής κρίσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 65).
2.Το Κεφάλαιο ΙΑ «Ψηφιακή Διαφάνεια – Πρόγραμμα Διαύγεια» του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και τον ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).
3.Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης» (Α’ 133).
4.Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).
5.Τον ν. 3054/2002 «Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις» (Α’ 230).
6.Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).
7.Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
8.Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
9.Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).
10.Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).
11.Τα άρθρα 75 έως 91 του ν. 4446/2016 «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη -Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις» (Α’ 240).
12.Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
13.Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).
14.Την υπ’ αρ. 30290/2022 υπουργική απόφαση «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 27585/14-03-2022 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας σε περίοδο κρίσης. Καθορισμός της διαδικασίας ελέγχου και της επιβολής κυρώσεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 58 του ν. 4818/2021 (Α’ 124), κλιμάκωση των προστίμων και άλλα ζητήματα που αφορούν στην εφαρμογή του ιδίου άρθρου» (Β’ 1145)» (Β’ 1329).
15.Το από 31.03.2022 ηλεκτρονικό μήνυμα της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων.
16.Το υπό στοιχεία 2/118774/ΔΠΓΚ/20.04.2022 έγγραφο της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του Υπουργείου Οικονομικών.
17.Το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται ανάγκη επιδότησης της τιμής του λίτρου πετρελαίου κίνησης λόγω της ραγδαίας αύξησης που καταγράφεται στην τιμή του πετρελαίου και της συνεπακόλουθης αύξησης του κόστους των μετακινήσεων και του μεταφορικού κόστους.
18.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη για το τρέχον οικονομικό έτος σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Ειδικού Φορέα 1023-711-0000000 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του Υπουργείου Οικονομικών και του ΑΛΕ 2510989899 «Λοιπές επιδοτήσεις προϊόντων και υπηρεσιών», η οποία εξαρτάται από τα πραγματικά γεγονότα και δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί και θα αντιμετωπιστεί με μεταφορά πιστώσεων από τον ΑΛΕ 2910601001 «Πιστώσεις για δαπάνες εφαρμογής δράσεων και προγραμμάτων» του ίδιου Ειδικού Φορέα, βάσει των διατάξεων του ν. 4270/2014, αποφασίζουμε:
Άρθρο μόνο
Η ισχύς της υπό στοιχεία 44010 ΕΞ 2022/1.4.2022 (Β’ 1540) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου κίνησης» παρατείνεται από τη λήξη της για χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός, ήτοι έως και την 31η Μαΐου 2022. Το ύψος της επιδότησης παραμένει στο ποσό των 0,12 € προ ΦΠΑ ανά λίτρο πετρελαίου κίνησης.
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»