Η οικονομική κρίση οδήγησε χιλιάδες εμπορίες αυτοκινήτων στο κλείσιμο με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν αγοράσει κάποιο όχημα από αυτές με τραπεζικό δανεισμό ή με γραμμάτια να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν άρση παρακράτησης κυριότητας στις άδειες κυκλοφορίας τους.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναγνωρίζοντας το τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει έδωσε λύση, επιβεβαιώνοντας και το ρεπορτάζ του Newsauto.gr με το άρθρο 50 του νομοσχεδίου για την Μικροκινητικότητα σύμφωνα με το οποίο αίρεται αυτοδίκαια μετά την παρέλευση 7 ετών η παρακράτηση κυριότητας. Παράλληλα έχει προβλεφθεί τι θα γίνεται αν εκείνος που έχει πραγματοποιήσει την παρακράτηση κυριότητας δεν έχει εξοφληθεί.
Ειδικότερα στο άρθρο 50 επισημαίνεται ότι: «Αυτοδίκαιη άρση παρακράτησης κυριότητας για οχήματα ιδιωτικής χρήσης:
1.Σε περίπτωση μεταβίβασης οχήματος των κατηγοριών Μ1, Μ2, Μ3, Ν1 και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης, των οποίων η κυριότητα παρακρατείται από τον πωλητή, η παρακράτηση κυριότητας αίρεται αυτοδίκαια μετά την παρέλευση επτά (7) ετών από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας, στην οποία αυτή έχει καταγραφεί. Η ρύθμιση αυτή ισχύει και για τα ήδη κυκλοφορούντα αυτοκίνητα οχήματα των ανωτέρω κατηγοριών και τις μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος.
2.Η παρακράτηση κυριότητας δεν αίρεται, σύμφωνα με την παρ. 1 και εξακολουθεί να ισχύει σε περίπτωση που ο παρακρατήσας την κυριότητα αποδεικνύει εγγράφως, με αίτησή του προς την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας, την ύπαρξη εκκρεμούς διαδικασίας ενώπιον των δικαστικών αρχών σχετικά με την κυριότητα του οχήματος, η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικού διαστήματος δύο (2) μηνών προ της αυτοδίκαιης άρσης της παρακράτησης κυριότητας, σύμφωνα με την παρ. 1.»