- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η απόκτηση ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σίγουρα εγκυμονεί κινδύνους εξαιτίας των επιτήδειων που έχουν κατακλύσει την συγκεκριμένη αγορά εξαιτίας του ελλιπούς νομικού πλαισίου αλλά και των ποινών και προστίμων.
Ωστόσο οι καταναλωτές πλέον έχουν μάθε τι πρέπει να προσέχουν ενώ από την άλλη μεριά κάποιοι επιτήδειοι έμποροι είναι πολύ απρόσεκτοι!
Ειδικότερα όπως καταγγέλλει στο Newsauto.gr ανυποψίαστος καταναλωτής: «Αποφάσισα να αποκτήσω ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που καταναλώνει και Φυσικό Αέριο εξαιτίας της πολύ φθηνής τιμής διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου.
Έτσι αποφάσισα να αναζητήσω κάποιο Fiat Doblo που κινείται και με Φυσικό Αέριο ώστε να μειώσω στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.
Ωστόσο όπως αποδείχθηκε η αναζήτηση ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου στην Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να εξελιχθεί σε θρίλερ με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους καταναλωτές.
Αρχικά λοιπόν επισκέφθηκα μια εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η οποία πωλούσε ένα Fiat Doblo που κινούνταν και με φυσικό αέριο το οποίο φαίνονταν ότι έχει διανύσει 107.000 χιλιόμετρα. Όπως έλεγχα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανακάλυψα το τηλέφωνο του προηγούμενου ιδιοκτήτη που το είχε στη Γερμανία.
Βέβαια ο έμπορος δέχονταν να ελέγξω το όχημα οπουδήποτε ακόμα και σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και φυσικά τα χιλιόμετρα που αναγράφονταν στο ταχύμετρο ήταν πραγματικά με διαβεβαίωνε.
Αφού έγραψα το τηλέφωνο του προηγούμενου ιδιοκτήτη στη Γερμανία αποφάσισα να επικοινωνήσω μαζί του για να διαπιστώσω αν αυτά που μου έλεγε ο έμπορος ήταν αληθινά καθώς το αυτοκίνητο μου άρεσε.
Μετά το τέλος της επικοινωνίας που είχα με τον Γερμανό προκάτοχο του αυτοκινήτου διαπίστωσα ότι το αυτοκίνητο που είδα και ήθελα να αγοράσω είχε διανύσει στη Γερμανία 297.000 χιλιόμετρα!
Κατόπιν αναζήτησα άλλο αυτοκίνητο σε ιστοσελίδες με αγγελίες πώλησης αυτοκινήτων και ανακάλυψα και άλλο Fiat Doblo που κινούνταν και με φυσικό αέριο σε άλλη εμπορία μεταχειρισμένων.
Επισκέφθηκα και αυτή την εμπορία και προς μεγάλη μου έκπληξη είδα ότι το κοντέρ του αυτοκινήτου έγραφε 502.000 χλμ. ενώ η αγγελία πώλησης ανέγραφε ότι το όχημα είχε διανύσει 167.000 χλμ.
Όταν ρώτησα τον έμπορο γιατί το κοντέρ αναγράφει μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα μου απάντησε πως σκόπιμα είχαν αυξήσει τα χιλιόμετρα στο κοντέρ για να μειώσουν το κόστος εκτελωνισμού του οχήματος!
Όμως και αυτή η περίπτωση αποδείχθηκε θρίλερ καθώς στο χώρο αποσκευών και ειδικότερα πίσω από το φαρμακείο ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε το γνήσιο book service του αυτοκινήτου σύμφωνα με το οποίο πριν 2 μήνες στο εξωτερικό είχε αλλαχθεί ο ιμάντας και το όχημα είχε διανύσει 497.238 χιλιόμετρα!
Αποφάσισα να δω και ένα τρίτο αυτοκίνητο το οποίο στην αγγελία πώλησης ανέγραφε ότι είχε διανύσει 136.000 χλμ. Ωστόσο όταν πήγα και το αντίκρυσα αντιλήφθηκα ότι σίγουρα ο έμπορος είχε γυρίσει τα χιλιόμετρα καθώς το τιμόνι, ο λεβιές των ταχυτήτων αλλά και η μοκέτα του αυτοκινήτου πρόδιδαν πως έχει διανύει πάνω από 500.000 χιλιόμετρα.
Αφού απέκλεισα εντελώς τις εμπορίες μεταχειρισμένων αποφάσισα να μεταβώ ο ίδιος σε κάποια γειτονική χώρα και ειδικότερα σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα που δίνει εγγυήσεις ώστε να γλιτώσω από τους επιτήδειους στην Ελλάδα.
Τελικά απέκτησα ένα Fiat Doblo που καίει και φυσικό αέριο διετίας το οποίο έχει διανύει 89.000 χιλιόμετρα που σύμφωνα και με εταιρεία ελέγχου μεταχειρισμένων οχημάτων αλλά και του book service είναι τα πραγματικά.
Πάντως σε περίπτωση που διέθετα παραπάνω χρήματα είμαι σίγουρος πως θα επέλεγα καινούριο αυτοκίνητο ώστε να έχω το κεφάλι μου ήσυχο τουλάχιστον για μια 5ετία λόγω εργοστασιακής εγγύησης.
Πάντως πραγματικά συγχαίρω το Newsauto.gr για την προσπάθεια που κάνει καθώς το κράτος είναι πραγματικά ανύπαρκτο για τους ανυποψίαστους καταναλωτές που πέφτουν θύματα των επιτήδειων εμπόρων μεταχειρισμένων.».