Τελικά θα το κάνουμε όπως η… Γερμανία! Ο στόχος της κυβέρνησης είναι οι πολίτες να χρησιμοποιούν λιγότερο τα αυτοκίνητά τους ώστε να μειώσουν το κόστος κίνησης στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό και βέβαια να μειωθούν και οι εκπομπές CO2. Ωστόσο για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο η κυβέρνηση θα υιοθετήσει το ήδη επιτυχημένο μοντέλο της Γερμανίας η οποία μείωσε σε μόλις 9 ευρώ το κόστος της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες με αποτέλεσμα η χρήση τους κυριολεκτικά να εκτοξευθεί.
Άλλωστε με το πακέτο της ΔΕΘ να είναι υπό τελική διαμόρφωση, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε χθες δια του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου το δημοσίευμα του “Πρώτου Θέματος” την Κυριακή για τις σκέψεις επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, δύο είναι τα βασικά σενάρια στο τραπέζι της κυβέρνησης που έχουν συζητηθεί για φθηνότερα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες. Το πρώτο είναι περισσότερο οριζόντιο και προβλέπει τη μεγάλη μείωση των τιμών των μηνιαίων καρτών για τις αστικές συγκοινωνίες και για τους νυν κατόχους και για όσους θα τις προμηθευτούν από εδώ και πέρα. Σήμερα το κόστος είναι στα 30 ευρώ τον μήνα και η συζήτηση είναι να γίνει μια ουσιαστική μείωση π.χ. στην περιοχή των 15 ευρώ.
Η άλλη εναλλακτική που είναι περισσότερο στοχευμένη για τους νέους ανθρώπους είναι, για ορισμένους μήνες, να υπάρξει δωρεάν μετακίνηση των νέων ως 25 ή 30 ετών με τα ΜΜΜ. Όπως είναι προφανές, η διεύρυνση του ηλικιακού ορίου σημαίνει και αύξηση του κόστους του μέτρου. Η Γερμανία, πάντως, υιοθέτησε το μέτρο της πώλησης μηνιαίων καρτών για τα ΜΜΜ αντί 9 ευρώ για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες. Βεβαίως, όπως υπογραμμίζει αρμόδιος παράγων στο protothema.gr, το κρίσιμο στην ελληνική περίπτωση είναι να βρεθούν οι πόροι κεντρικά, από το ΓΛΚ ή από άλλες πηγές, καθώς, παρά την αύξηση της επιβατικής κίνησης το τελευταίο διάστημα, το budget των αστικών συγκοινωνιών δεν αντέχει μια τέτοια παρέμβαση…