Η Autobahn αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια τον μοναδικό αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη όπου οι οδηγοί αυτοκινήτων μπορούσαν να κινηθούν στο όριο περιστροφής του κινητήρα και να αγγίξουν την τελική του ταχύτητα. Φαίνεται ότι αυτό οδεύει προς το τέλος του καθώς το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (DVR) εδώ και ένα χρόνο έχει θίξει το συγκεκριμένο θέμα και θέλει να επιβάλλει το όριο των 130 χλμ./ώρα για λόγους ασφαλείας.
Έτσι λοιπόν μετά από μια πολύμηνη συζήτηση το Συμβούλιο ανακοίνωσε ότι είναι υπέρ ενός γενικού ορίου ταχύτητας του αυτοκινητόδρομους ώστε να μειωθεί ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα. Το νέο όριο υποστηρίζει ότι πρέπει να ανέρχεται σε 130 χλμ./ώρα.
Ωστόσο ένα όριο ταχύτητας στη Γερμανία δεν επιβάλλεται έτσι απλά καθώς και στο παρελθόν αρκετοί πολιτικοί έχουν προσπαθήσει να το επιβάλλουν αλλά δεν τα κατάφεραν.
Μάλιστα σε σχετική ψηφοφορία ψήφισαν μόνο 10 μέλη του Επιτροπής και καταγράφηκαν 11 αποχές! Να τονίσουμε πως το δ.σ. του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας περιλαμβάνει εκπροσώπους από τους κλάδους της ασφάλισης, συγκοινωνιολόγους, συλλόγους αυτοκινήτων, αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και την ένωση TUV. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραδοσιακά απορρίπτουν την επιβολή κάποιου ορίου ταχύτητας.
Ασυμφωνίες…
Η αρχηγός του κόμματος SPD Saskia Esken ανανέωσε το αίτημά της προς την Ένωση για να επιβληθεί ένα όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους. «Η χορωδία των υποστηρικτών ενός γενικού ορίου ταχύτητας 130 χιλιομέτρων ανά ώρα στους αυτοκινητόδρομους μεγαλώνει. Το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας συμφωνεί επίσης με τους 200 οργανισμούς μέλη του», δήλωσε η Esken σε εφημερίδα.
Ο Υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer ανέφερε ότι πρέπει να κατατεθούν τα επιχειρήματα των εμπειρογνωμόνων και στη συνέχεια να συμφωνήσει και η πλειοψηφία των Γερμανών για την θέσπιση ενός ορίου ταχύτητας.
Ο Πρόεδρος της DVR Walter Eichendorf δήλωσε ότι είναι καθήκον του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας να εργαστεί ώστε να ληφθούν όλα τα μέτρα που αποτρέπουν τροχαία ατυχήματα με θανάτους και τραυματισμούς. Αυτό περιλαμβάνει επίσης το γενικό όριο ταχύτητας στους ομοσπονδιακούς αυτοκινητόδρομους.
Σύμφωνα με τον οργανισμό, η απαίτηση ενός ορίου ταχύτητας αποτελεί μέρος ενός σχεδίου για περισσότερη ασφάλεια στους αυτοκινητόδρομους. Η ταχύτητα παίζει σημαντικό ρόλο στα ατυχήματα.
«Παράθυρο» για υψηλές ταχύτητες
Το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας υποστηρίζει επίσης ότι πρέπει να αυξηθεί η χρήση τεχνολογικών μέσων για τον έξυπνο έλεγχο της κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους, προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια. Επιπλέον, πρέπει να είναι δυνατή η αύξηση της επιτρεπόμενης μέγιστης ταχύτητας σε εξαιρετικές περιπτώσεις με ειδικούς λόγους.