Κίνητρα όχι μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και «καθαρά» μεταχειρισμένα αλλά και για φορτηγά εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ώστε να μειωθούν περαιτέρω οι ρύποι!
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1 FM: «Η Ελλάδα έχει το πιο γερασμένο στόλο οχημάτων γενικότερα στην Ευρώπη, καθώς και ο στόλος των ΙΧ έχει μέσο όρο ηλικίας πάνω από 15 έτη. Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η μείωση των ρύπων και ανέφερε ότι για αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, πέρα από τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, να δοθούν κίνητρα για αγορά «καθαρών» μεταχειρισμένων ΙΧ, αλλά και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των φορτηγών!»
Ο κ. Καραμανλής ωστόσο τόνισε με έμφαση ότι θα χρειαστεί και ένας ειλικρινής διάλογος με όλους τους φορείς, αναφέροντας ότι ενώ οι περισσότεροι οδηγοί Ταξί έχουν αγκαλιάσει την πρόθεση της κυβέρνησης να δώσει κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, τα συνδικαλιστικά τους όργανα αντιμετωπίζουν το θέμα με σκεπτικισμό.
Μεταβατική λύση με προμήθεια λεωφορείων με leasing και στην Αθήνα
Σχετικά με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ο κ. Καραμανλής είπε ότι καθώς ο διαγωνισμός για την προμήθεια οχημάτων είναι διεθνής, δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2021, θα αφορά όμως τα λεωφορεία της επόμενης γενιάς. Υπενθύμισε ότι επί πέντε χρόνια δεν ανανεώθηκε ο στόλος και αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου στην Αθήνα ξεπερνάει τα 15 και στη Θεσσαλονίκη τα 17 έτη, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση το μόνο που έκανε ήταν να αυξήσει τα όρια ηλικίας.
«Επειδή όμως δύο χρόνια είναι πολλά και όπως καταλαβαίνετε τα προβλήματα είναι μεγάλα και επειδή μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, σκεφτόμαστε να βρούμε λύσεις, έστω και με το leasing. Έχουμε ψηφίσει την τροπολογία. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό, ούτε την πυρίτιδα. Θέλουμε να βρούμε μία λύση μεταβατική, μέχρι να δούμε τα λεωφορεία τα καινούργια να έρχονται», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής είπε ότι η Ελλάδα έχει το πιο γερασμένο στόλο οχημάτων γενικότερα στην Ευρώπη, καθώς και ο στόλος των ΙΧ έχει μέσο όρο ηλικίας πάνω από 15 έτη. Τόνισε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η μείωση των ρύπων και ανέφερε ότι για αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, πέρα από τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, να δοθούν κίνητρα για αγορά «καθαρών» μεταχειρισμένων ΙΧ, αλλά και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των φορτηγών. Επισήμανε όμως ότι θα χρειαστεί και ένας ειλικρινής διάλογος με όλους τους φορείς, αναφέροντας ότι ενώ οι περισσότεροι οδηγοί ΤΑΞΙ έχουν αγκαλιάσει την πρόθεση της κυβέρνησης να δώσει κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, τα συνδικαλιστικά τους όργανα αντιμετωπίζουν το θέμα με σκεπτικισμό.
«Απαραίτητη και πάντα υποχρεωτική η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στην εντατικοποίηση των ελέγχων για τη χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και την επιβολή προστίμων από την Ελληνική Αστυνομία. Σημείωσε ότι κατανοεί και την κόπωση των πολιτών, αλλά τόνισε: «Σε δημόσιους χώρους, όπου απαιτείται η μάσκα, δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις» και ζήτησε: «Να καταλάβουμε ότι πρώτα πρέπει να προσέχουμε τον εαυτό μας και μετά το διπλανό μας». Επισήμανε άλλωστε ότι η χρήση μάσκας είναι απαραίτητη και υποχρεωτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς γιατί εκ των πραγμάτων δεν είναι πάντα δυνατή η τήρηση αποστάσεων.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση παρέλαβε από την προηγούμενη διοίκηση ΣΥΡΙΖΑ μόλις 850 λεωφορεία στην Αθήνα και έχει βγάλει σήμερα στους δρόμους 1.150. Σημείωσε ότι στη Θεσσαλονίκη θα προστεθούν λεωφορεία στο στόλο με leasing και ότι εξετάζεται η λύση του leasing και για την Αθήνα, ενώ το φθινόπωρο θα ξεκινήσει ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων, και συγκεκριμένα οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον με χαμηλούς ρύπους, μεταξύ των οποίων και ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ανέφερε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα κυκλοφορήσουν πειραματικά στους δρόμους της Αθήνας δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ένα ευρωπαϊκό και ένα κινέζικο, ώστε να διαπιστωθεί ποιο όχημα λειτουργεί καλύτερα στις ελληνικές κλιματολογικές συνθήκες.