Αυξήσεις αναμένεται να καταγραφούν στα ασφαλιστήρια συμβόλαια των οχημάτων καθώς οι εταιρείες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με τα αυξημένα τιμολόγια επισκευής ζημιών εξαιτίας της ανόδου των τιμών των ανταλλακτικών αλλά και του κόστους εργασιών αποκατάστασης των ζημιών.
Παράλληλα ένας σοβαρός παράγοντας αύξησης των τιμολογίων από τις ασφαλιστικές εταιρείες εστιάζεται στο γεγονός ότι δεν έχει υλοποιηθεί η διασταύρωση στοιχείων από τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να βρεθούν οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων και να τους επιβληθούν τα πρόστιμα και να περιοριστεί το φαινόμενο που έχει εκτοξεύσει τις αποζημιώσεις για ανασφάλιστα οχήματα από το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Τέλος ο πληθωρισμός έχει διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στην τελική άνοδο των τιμών καθώς τα πάντα έχουν αυξηθεί και βέβαια καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν θέλει να απορροφήσει ολόκληρο το ποσοστό ανόδου του πληθωρισμού.
Βέβαια ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στην ασφαλιστική αγορά και η λειτουργία πολλών Εταιρειών Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (οι γνωστές ΕΠΥ) έχουν δημιουργήσει μια σύγχυση στην αγορά και έχουν προβληματίσει καταναλωτές και μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες.
Για αυτό τον λόγο οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες εξετάζουν να υλοποιήσουν ένα διαφορετικό μοντέλο στις αυξήσεις των τιμών και να διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ζημιές που έχει προκαλέσει ο κάθε οδηγός!
Δηλαδή αν κάποιος οδηγός έχει προκαλέσει αρκετά τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημιές το ασφάλιστρο θα είναι αυξημένο σε σχέση με κάποιον άλλον που δεν έχει κάνει καμία απολύτως δήλωση στην τελευταία 3ετία ή 5ετία.
Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί που δεν προκαλούν ατυχήματα και οδηγούν με σύνεση και προσοχή θα επιβραβεύονται πληρώνοντας χαμηλότερα ασφάλιστρα για το όχημά τους σε αντίθεση με εκείνους που προκαλούν συχνά τροχαία ατυχήματα.
Άλλωστε μετά την περίοδο του κορωνοϊού τα τροχαία ατυχήματα καταγράφουν άνοδο ρεκόρ και δη τα τροχαία δυστυχήματα παρά το γεγονός ότι οι οδικοί άξονες έχουν εκσυγχρονιστεί και διαθέτουν νέα ασφαλτόστρωση.