Ο κορωνοϊός φαίνεται ότι έχει αλλάξει για τα καλά τη συμπεριφορά των καταναλωτών στον κλάδο του αυτοκινήτου σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Nielsen τον Ιούλιο ανάμεσα σε 1.500 Έλληνες πανελλαδικά.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, το αυτοκίνητο ήταν το βασικό μέσο μετακίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τους οδηγούς επιβατηγών που χρησιμοποιούσαν και μέσα μαζικής μεταφοράς να δηλώνουν σε μεγάλο βαθμό τις ανησυχίες τους για τα θέματα υγιεινής και προστασίας. Οι ίδιοι επίσης είτε έχουν μειώσει σημαντικά τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είτε την έχουν καταργήσει εντελώς.
Ωστόσο η μεγάλη είδηση αφορά στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 46% των καταναλωτών που θα αποκτήσουν κάποιο ΙΧ από δεύτερο χέρι θα το κάνει μέσα από κάποιον ιδιώτη, ενώ ένα επιπλέον 22% θα αγοράσει μεταχειρισμένο όχημα από επίσημο έμπορο της μάρκας του κατασκευαστή. Με λίγα λόγια οι καταναλωτές φαίνεται ότι αποφεύγουν τις ανεξάρτητες εμπορίες μεταχειρισμένων εξαιτίας των πολλών κρουσμάτων που έχουν καταγραφεί με γυρισμένα χιλιόμετρα, απάτες αλλά και πρόστιμα που έρχονται από τα Τελωνεία αρκετούς μήνες ή χρόνια μετά την αγορά του εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος.
Παράλληλα ανάμεσα στους Έλληνες που σκόπευαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο το επόμενο διάστημα, οι 6 στους 10 αναβάλλουν την αγορά τους για περίπου 17 μήνες. Εκτιμάται σε πρώτο βαθμό, η αναβλητική αυτή καταναλωτική στάση για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου να έχει σημαντικό αντίκτυπο για το 2020 στις πωλήσεις λιανικής. Επιπλέον σημειώνεται ο προϋπολογισμός αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου να έχει επηρεαστεί αρνητικά κατά 10%.
Μέσα από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι τα κίνητρα που δόθηκαν από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γνωστά από την πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών οι οποίοι είναι και θετικά προσκείμενοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι σε ένα βαθμό διστακτικοί αναφέροντας στις ανησυχίες τους την υψηλή τιμή απόκτησης του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς και τις τρέχουσες υποδομές της χώρας για την φόρτιση τους. Αναφορικά με τον τρόπο απόκτησης, το 50% των δυνητικών αγοραστών γνωρίζουν την δυνατότητα απόκτησης μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης και οι μισοί από αυτούς είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. H πρόθεση απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης γίνεται εντονότερη ανάμεσα σε όσους προτίθενται να αγοράσουν μια πολυτελή μάρκα.
Σχετικά με τα κανάλια πώλησης, το φυσικό κατάστημα των επίσημων εμπόρων παραμένει το κύριο σημείο επαφής στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου. Το διαδίκτυο και οι επίσημες ιστοσελίδες των μαρκών προτιμούνται για το αρχικό στάδιο της έρευνας αγοράς και της διαμόρφωσης του αυτοκινήτου. Οι δυνητικοί αγοραστές πολυτελών μαρκών είναι περισσότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτυακού καταστήματος (online dealership) όπως παραγγελία και διευθέτηση των εγγράφων και πληρωμών κατά το στάδιο αυτό.