- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Μετά τις φωτογραφικές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στους εθνικούς οδικούς άξονες και στις λεωφορειολωρίδες καταφθάνουν και οι κάμερες που θα «συλλαμβάνουν» τα οχήματα που προκαλούν ηχορύπανση!
Τα παραπάνω φαίνεται ότι υιοθέτηση το Κοινοβούλιο της Γενεύης το οποίο έδωσε το «πράσινο» φως για την κατασκευή και εγκατάσταση συστημάτων με φωτογραφικές κάμερες που θα ανιχνεύουν την ηχορύπανση που προκαλεί κάποιο όχημα.
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που προκαλούν υψηλά επίπεδα ηχορύπανσης θα καλούνται από τις Αρχές αρχικά να απολογηθούν και στη συνέχεια να πληρώσουν τα πρόστιμα.
Το όριο της ηχορύπανσης ανέρχεται σε 80 ντεσιμπέλ για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες σύμφωνα με όσα έχουν συμφωνηθεί στο Κοινοβούλιο της Γενεύης.
Η Ελβετία ασχολήθηκε περίπου 6 μήνες με τον θόρυβο που προκαλεί η κυκλοφορία των οχημάτων και αποτελεί τη δεύτερη πιο σοβαρή ρύπανση του περιβάλλοντος μετά την ατμοσφαιρική.
Σύμφωνα με το Σύνταγμα, οι κάτοικοι δικαιούνταν ένα υγιές περιβάλλον, οπότε το κοινοβούλιο έπραξε τα δέοντα.
Η παραγωγή μιας συσκευής με φωτογραφική κάμερα για τη μέτρηση του θορύβου είναι «τεχνικά εφικτή» και μάλιστα δεν έχει απαγορευτικό κόστος.
Το παράδειγμα της Ελβετίας είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσει και η Γερμανία όπου η ηχορύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα αποτελεί τεράστιο πρόβλημα και για αυτή τη χώρα.
Τώρα μένει να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα στην Ελβετία ώστε να αποτελέσει πυλώνα και για άλλα κράτη-μέλη.
Όσον αφορά στην Ελλάδα αν ποτέ υιοθετηθεί το σύστημα ενεργοποίησης ηχορύπανσης με φωτογραφική κάμερα μάλλον θα λειτουργήσει για λίγες ημέρες καθώς μετά ο όγκος των φωτογραφιών κυρίως από «παπάκια» που προκαλούν ήχο νταλίκας αλλά και από αυτοκίνητα με ηχοσυστήματα που θα ζήλευαν ακόμη και τα club της Παραλιακής θα είναι τόσο μεγάλος που θα χρειαστούν τεράστιοι σκληροί δίσκοι αποθήκευσης των φωτογραφιών!