Η Γαλλία είναι από τις χώρες που επιδοτεί σημαντικά τόσο την ηλεκτροκίνηση, όσο και τη μικροκινητικότητα και μάλιστα πρόσφατα ανακοίνωσε την επιδότηση ύψους 4.000 ευρώ για την αντικατάσταση κάποιου παλαιού αυτοκινήτου με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο!
Τώρα η γαλλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να επιδοτήσει γενναία και το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σύμφωνα με το κρατικό σχέδιο οι πολίτες της Γαλλίας θα μπορούν να αποκτήσουν μέσω leasing ένα ηλεκτρικό μοντέλο από μόλις 100 ευρώ το μήνα!
Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας κ. Gabriel Attal, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση επισημαίνοντας μάλιστα ότι το ποσό αυτό είναι μικρότερο από το κόστος καυσίμων μηνιαίως για τους περισσότερους.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως η κυβέρνηση εξετάζει το πόσο γρήγορα το σχέδιο μπορεί να προχωρήσει και την διαθεσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, ο πρόεδρος της Γαλλίας, Emmanouel Macron, είχε υποσχεθεί ένα πρόγραμμα leasing για τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, αλλά παρ’ όλα αυτά, το κόστος των εν λόγω οχημάτων είναι πολύ μεγάλο για πολλούς Γάλλους.
Μέχρι σήμερα, το Παρίσι δίνει επιδότηση 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων που κοστίζουν λιγότερα από 47.000 ευρώ.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτέλεσαν το 12% των συνολικών πωλήσεων νέων οχημάτων στη Γαλλία για το πρώτο 7μηνο του 2022.
Η χρονομίσθωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνεται στην προνομιακή τιμή των μόλις 100 ευρώ μηνιαίως και θα απευθύνεται κατά κύριο λόγο «σε επαγγελματίες για τους οποίους το αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο δουλειάς, όπως είναι για παράδειγμα οι νοσηλεύτριες που κάνουν ελεύθερο επάγγελμα, και με κριτήρια βέβαια εισοδηματικά. Το μέτρο δεν απευθύνεται σε όλους τους Γάλλους, αλλά σ’ αυτούς που το έχουν πραγματικά ανάγκη» σημείωσε μιλώντας στο γαλλικό ραδιόφωνο France Info η υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Ανιές Πανιέ-Ρινασέ.
Επίσης η Υπουργός, διευκρίνησε ότι, εκτός από τους ελεύθερους επαγγελματίες που πρέπει να μετακινούνται διαρκώς για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, δεύτεροι στη λίστα των δικαιούχων του «κοινωνικού leasing» θα είναι «όσοι δεν έχουν τα οικονομικά μέσα για να αποκτήσουν ένα ‘καθαρό’ αυτοκίνητο, διότι ακόμα είναι πολύ ακριβό στην αγορά».
Η έναρξη της ισχύος του μέτρου εξαρτάται από τις συναντήσεις που θα πρέπει να κάνει η Yπουργός και από τις διαπραγματεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα προμηθεύσουν τα οχήματα, με τις τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν και με τις κρατικές υπηρεσίες και τα συναρμόδια υπουργεία. Είναι προφανές ότι θα χρειαστεί χρόνος.