Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Εάν πιστεύετε ότι έχει φτάσει η ώρα να αλλάξετε το παλιό σας αυτοκίνητο τότε καλό θα ήταν πριν λάβετε την απόφαση από ποιο κατάστημα να το αγοράσετε να πραγματοποιήσετε μια έρευνα αγοράς ώστε να βγείτε κερδισμένοι!
Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το movenews.gr κάποιες αντιπροσωπείες δεν διστάζουν να πουλάνε τα καινούρια αυτοκίνητα που έχουν στις εκθέσεις τους ακόμη και κάτω του κόστους αγοράς από τις εισαγωγικές εταιρείες, δηλαδή καταγράφοντας ζημιές!
Ειδικότερα μετά από έρευνα αγοράς σε εξουσιοδοτημένες αντιπροσωπείες συγκεκριμένης μάρκας αυτοκινήτων αποκαλύψαμε πως κάποιος εξουσιοδοτημένος έμπορος πουλά τα καινούρια οχήματά τους σε τιμές κάτω του κόστους και μάλιστα δίδοντας και επιπλέον δώρα στους υποψήφιους αγοραστές.
Το μοντέλο που αναζητούσαμε ανήκει στα μικρομεσαία μοντέλα και η τιμή διάθεσής του ανέρχεται σε 17.300 ευρώ.
Σχεδόν όλες οι αντιπροσωπείες που επισκεφθήκαμε πουλούσαν σχεδόν στην ίδια τιμή το συγκεκριμένο μοντέλο εκτός από μία η οποία μας το πουλούσε στα 15.800 ευρώ ενώ παράλληλα μας ο πωλητής μας έκανε επιπλέον δώρο αισθητήρες παρκαρίσματος, δωρεάν επέκταση εγγύηση για επιπλέον 2 χρόνια, δώρο το πρώτο σέρβις και βέβαια όλα τα παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη από όλους κατά 1.500 ευρώ!
Η τιμή απόκτησης του οχήματος από την εισαγωγική εταιρεία για τον εξουσιοδοτημένο έμπορο ανέρχονταν σε 16.100 ευρώ και οι υπόλοιποι έμποροι κέρδιζαν περίπου 1.200 ευρώ σε περίπτωση που πουλούσαν κάποιο αυτοκίνητο τα οποία όμως μειώνονταν εξαιτίας κάποιων δώρων.
Ωστόσο κανένας εξουσιοδοτημένος έμπορος δεν μπορούσε να μειώσει την τιμή λιανικής πώλησης του συγκεκριμένου μοντέλου κάτω από τις 16.100 ευρώ καθώς σε αυτή την τιμή αγόραζαν το αυτοκίνητο από τον εισαγωγέα και αν μειώνονταν θα κατέγραφαν ζημιές.
Ωστόσο σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο λόγος πώλησης οχήματος σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη της απόκτησής του εγείρει πολλά ερωτηματικά καθώς πως είναι δυνατόν να είναι βιώσιμη μια επιχείρηση που πουλά καινούρια αυτοκίνητα χαμηλότερα από την τιμή απόκτησή τους και πως μπορούν να λειτουργήσουν οι υπόλοιπες ανταγωνιστικές εταιρείες που ανήκουν στο ίδιο δίκτυο;
Ο λόγος σύμφωνα με στελέχη της αγοράς έγκειται στο γεγονός πως η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πολύ υψηλά χρέη και προσπαθεί να «μαζέψει» μετρητά τα οποία αναγκάζεται να μεταφέρει στις εισαγωγικές εταιρείες που συνεργάζεται μετά από 3 μήνες.
Οπότε έχει το χρονικό περιθώριο να αξιοποιήσει τα χρήματα που εισπράττει από τα καινούρια αυτοκίνητα για 3 μήνες. Ωστόσο κάτι τέτοιο σε μια ρευστή αγορά εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους και στο πρόσφατο παρελθόν πολλά ηχηρά ονόματα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχουν βαρέσει «κανόνι» εξαιτίας της ίδιας πρακτικής.
Βέβαια όσο εξυπηρετούνται οι υποχρεώσεις των εμπόρων που χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη πρακτική όλα λειτουργούν προς όφελος των καταναλωτών όμως σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά τότε οι καταναλωτές αναμένεται να ταλαιπωρηθούν μέχρι να πάρουν το εξοφλημένο αυτοκίνητό τους από την εισαγωγική που ανήκει ο έμπορος που «έσκασε».
Πάντως μία προσφορά ποτέ δεν είναι αρκετή για να αποφασίσει κανείς να αποκτήσει κάποιο καινούριο αυτοκίνητο καθώς μπορεί να κερδίσει έως και πάνω από 2.000 ευρώ εύκολα.
Πέραν του παραπάνω παραδείγματος με την τιμή απόκτησης για καινούριο ΙΧ να κυμαίνεται χαμηλότερα από την τιμή απόκτησή του καταγράφοντας ζημιά κάποιος άλλος καταναλωτής μετέβη σε εξουσιοδοτημένη μονάδα και έλαβε προσφορά για συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Κατόπιν με την προσφορά στα χέρια μετέβη και σε ακόμη 4 άλλες εξουσιοδοτημένες εμπορίες αυτοκινήτων της ίδια μάρκας και τελικά απόκτησε το ίδιο αυτοκίνητο κατά 2.000 ευρώ φθηνότερα!
Προσοχή στις «σούπερ» ευκαιρίες
Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς σε άκρως δελεαστικές προσφορές μπορεί να είναι αυτοκίνητα που έχουν ήδη πινακίδες κυκλοφορίας, να έχουν «χτυπηθεί» από χαλάζι, να έχουν μείνει πολύ καιρό στο ήλιο και στα φυσικά φαινόμενα στους τελωνειακούς χώρους αλλά και να αποτελούν εκθέματα αντιπροσωπείας στα οποία έχουν καθίσει χιλιάδες υποψήφιοι αγοραστές και οι πόρτες έχουν ανοιγοκλείσει χιλιάδες φορές…
Βέβαια υπάρχουν και χειρότερες περιπτώσεις στις οποίες τα καινούρια αυτοκίνητα μόνο καινούρια δεν είναι και τα έγγραφά τους είναι παραποιημένα!