Η Fiat Chrysler Automobiles θα επενδύσει 700 εκατομμύρια ευρώ για να κατασκευάσει μια γραμμή που θα κατασκευάζει την ηλεκτρική έκδοση του γνωστού Fiat 500, μετά το «ναυάγιο» της συγχώνευσης με τον γαλλικό όμιλο Renault.
O επικεφαλής της FCA της Ευρώπης, Pietro Gorlier , ανακοίνωσε την επένδυση στο εργοστάσιο Mirafiori της αυτοκινητοβιομηχανίας όπου αναμένεται να περάσουν από την γραμμή παραγωγής περίπου 80.000 μονάδες ετησίως.
«Το σχέδιο επιβεβαιώνεται» δήλωσε ο Gorlier, όταν ρωτήθηκε εάν η επένδυση της FCA στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων θα παραμείνει αμετάβλητο μετά την αποχώρηση του ομίλου από τις συζητήσεις συγχώνευσης με την Renault.
Η παραγωγή του νεοσύστατου 500 EV θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2020, με δυνατότητα επέκτασης της παραγωγικής ικανότητας λίγο αργότερα, ανέφερε ο Gorlier.
Το 500 είναι ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα της Fiat. Ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, γρήγορα έγινε σύμβολο του ιταλικού αστικού σχεδιασμού.
Η επένδυση αποτελεί μέρος ενός αναπτυξιακού σχεδίου ύψους 5 δισ. ευρώ που ανακοινώθηκε πέρυσι και θα ολοκληρωθεί έως το 2021.
Το νέο 500 EV θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Fiat που θα κινείται με μπαταρίες και θα πωλείται στην Ευρώπη. Η FCA δεν αποκάλυψε τα σχέδιά της για πωλήσεις σε άλλες αγορές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα.
Το ηλεκτρικό 500 θα πωληθεί με την τρέχουσα έκδοση του 500 με κινητήρες εσωτερικής καύσης η οποία θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο Tychy της Πολωνίας.
Ο Gorlier δήλωσε ότι η Fiat ελπίζει να φτάσει τις ετήσιες πωλήσεις των 80.000 για τα 500 EV μετά από δύο χρόνια. «Πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τα 500 EV σχεδιάστηκαν και θα κατασκευαστούν στο Mirafiori, ξεκαθάρισε επίσης ο Gorlier.
Η FCA θα διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοντέλα που θα αφορούν στο 500 και το γνωστό Panda καθώς αποτελούν τα δύο best seller οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το ηλεκτρικό Fiat 500 αναμένεται να αποτελέσει ένα αυτοκίνητο που θα απευθύνεται κυρίως σε αγοραστές πόλεων όπου η πρόσβαση με βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα περιοριστεί.