- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η Fiat Chrysler Automobiles ανακοίνωσε και επίσημα πως έχει καταθέσει επίσημη πρόταση «συγχώνευσης» στη Renault.
Η συμφωνία θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων από τις αδυναμίες και στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η FCA δήλωσε ότι οι συνδυασμένες επιχειρήσεις θα ανήκουν κατά 50% στους μετόχους της FCA και το 50% θα ανήκουν σε αυτούς της Renault.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι έχει λάβει την πρόταση της FCA και ότι την εξετάσει προσεκτικά.
O αμερικανο-ιταλικός όμιλος εδώ και καιρό αναζητά «σύμμαχο» ώστε να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος που έχουν να κάνουν με την θέσπιση των αυστηρότερων ορίων εκπομπών ρύπων που έχει ψηφίσει η ΕΕ αλλά και η ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Η συμφωνία μπορεί να περιλαμβάνει ανταλλαγή ιδίων κεφαλαίων, ανέφερε το Bloomberg. Η Nissan δεν συμμετέχει, αν και η συναλλαγή θα επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενώσουν τις δυνάμεις τους αργότερα, αναφέρουν οι πληροφορίες.
Πάντως οποιοσδήποτε συμμαχία μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανίων θα αντιμετωπίσει πιθανώς εμπόδια τόσο από τους πολιτκούς όσο και από τα Σωματεία Εργατών ιδιαίτερα στην Ιταλία καθώς τα περισσότερα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της FCA λειτουργούν κάτω από το 50%…
Οι εργαζόμενοι απασχολούνται επτά ημέρες το μήνα κατά μέσο όρο από τον Ιανουάριο, δήλωσαν εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων στο Reuters, μετά την πτώση των πωλήσεων της Maserati Levante.
Επίσης η Maserati και η Alfa Romeo, δύο από τους κύριους πυλώνες του σχεδίου αναγέννησης της Ευρώπης, δεν κατάφεραν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες του ομίλου FCA.
Οι 3.500 εργαζόμενοι του εργοστασίου Mirafiori ελπίζουν ότι η άφιξη της ηλεκτρικής έκδοσης του Fiat 500 και της υβριδικής Levante το επόμενο έτος θα φέρει κέρδη.
Επίσης, ελπίζουν ότι οποιαδήποτε συγχώνευση θα εξασφαλίσει θέσεις εργασίας, δήλωσε ο 56χρονος Giuseppe Pecorino, ο οποίος παρέμεινε στην εταιρεία για 31 χρόνια αναφέροντας χαρακτηρισιστικά ότι: «Θα μπορούσαν ακόμη και να μας κάνουν να συναρμολογήσουμε ποδήλατα εφ ‘όσον αυτό θα μας εξασφάλιζε τις δουλειές μας.»
Τα «αγκάθια»
Οι αναλυτές προειδοποιούν πως οι πολιτικοί αλλά και οι εργαζόμενοι θα αποτελέσουν τα μεγαλύτερα «αγκάθια» σε μια πιθανή συγχώνευση με τυχόν περικοπές καθώς το γαλλικό κράτος είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault ενώ παράλληλα υπάρχει και μια υπάρχουσα συμμαχία με τη Nissan.
Ήδη ο Ιταλός αναπληρωτής πρωθυπουργός Matteo Salvini δήλωσε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα μπορούσε να είναι καλή είδηση για την Ιταλία εάν βοηθούσε την FCA να αναπτυχθεί, αλλά η διατήρηση των θέσεων εργασίας είναι θέμα αδιαπραγμάτευτο.
Η γαλλική κυβέρνηση, που είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, υποστηρίζει αρχικά μια συγχώνευση υπό όρους με την FCA κατ ‘αρχήν, αλλά θα χρειαστεί να δουν όλες τις λεπτομέρειες, δήλωσε ο κύριος εκπρόσωπος της Renault.
Η Γαλλία θα είναι «ιδιαίτερα προσεκτική όσον αφορά την απασχόληση και το βιομηχανικό αποτύπωμα», δήλωσε άλλος αξιωματούχος του Παρισιού.
Κάθε συμφωνία πρέπει να διασφαλίσει τη συμμαχία της Renault με τη Nissan, η οποία πρόσφατα απέρριψε πρόταση συγχώνευσης από τον εταίρο της, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Πέραν των παραπάνω μια πιθανή συγχώνευση μεταξύ FCA και Renault θα δημιουργήσει ένα τεράστιο ζήτημα σε όλο τον κόσμο σχετικά με τους εισαγωγείς με τους οποίους συνεργάζονται τα εργοστάσια, τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους αλλά και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία που από ανταγωνιστικά πλέον θα πρέπει να «συγκατοικήσουν».
Το πλέον δύσκολο όλων βέβαια θα είναι η εξεύρεση λύσης σε περιοχές όπου δραστηριοποιούνται δυνατοί αντίπαλοι παίκτες από FCA και Renault σε ίδιες περιοχές.
Επίσης αν επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ FCA και Renault θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας χρόνος για να ξεκινήσει η υλοποίησή της.