- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η πρώτη γενιά του Fiat Tipo αναμφισβήτητα αποτέλεσε ένα αυτοκίνητο ορόσημο, το οποίο σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις στην Ελλάδα εξαιτίας της μοναδικής του σχεδίασης αλλά και του hi-tech πίνακα οργάνων που είχε για την εποχή του.
Σήμερα η Fiat μετά την παρουσίαση της σεντάν έκδοσης του Tipo παρουσίασε την γνώριμη με την ονομασία του μοντέλου 5θυρη δυναμική έκδοση η οποία διατίθενται σε άκρως δελεαστική τιμή από 12.240 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση και από 14.990 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Παράλληλα η diesel έκδοση του Fiat Tipo με τον πετρελαιοκινητήρα 1,3 λίτρου με 95 ίππους αποδείχθηκε πως αποτελεί μια τίμια επιλογή που δεν υστερεί σε δύναμη ενώ η τιμή διάθεσής της που κυμαίνεται οριακά κάτω από τις 15.000 ευρώ αποτελεί δέλεαρ αν αναλογιστεί κανείς πως διαθέτει και 5 χρόνια εγγύηση.
Επίσης η υψηλή μεταπωλητική αξία λόγω πετρελαιοκινητήρα, η μέση κατανάλωση καυσίμου στα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά και τα εξαιρετικά χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 89,1 ευρώ μαζί με τα ασφάλιστρα αποδεικνύουν πως το Fiat Tipo 1,3 MTJ έχει εξαιρετικές επιδόσεις στην… οικονομία!
Μοντέρνα εμφάνιση
Το πεντάθυρο Fiat Tipo είναι ένα κομψό οικογενειακό αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρος και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα που εφοδιάζεται ξεχωρίζει για το Value for Money επίπεδο που διαμορφώνει.
Αισθητικά η πεντάθυρη έκδοση του νέου Fiat Tipo «πατάει» πάνω στις σχεδιαστικές γραμμές της σεντάν έκδοσης, ωστόσο η απουσία του επιπλέον όγκου αυτομάτως της χαρίζει πιο καλαίσθητο και πιο συμπαγές προφίλ.
Στο εμπρόσθιο μέρος η μεγάλη μάσκα ενώνει όμορφα τα φωτιστικά σώματα και το μυώδες καπό προσδίδοντας ένα δυναμισμό.
Στο πλάι του αμαξώματος ξεχωρίζει το έντονο νεύρο που το διατρέχει, ενώ η μεγάλη πίσω κολώνα χαρακτηριστικό των χάτσμπακ μοντέλων διαμορφώνει άμεσα πιο δυναμική εικόνα στο εμπνευσμένο σχεδιαστικά ολοκαίνουριο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά φωτιστικά σώματα και τον μυώδη προφυλακτήρα.
Υψηλή δόση τεχνολογίας
Στην καμπίνα επιβατών το νέο Tipo πραγματικά ακολουθεί τα χνάρια του προγενέστερου μοντέλου καθώς οι ιταλοί έχουν εφοδιάσει το μοντέλο με υψηλή δόση τεχνολογίας.
Παράλληλα στο ταμπλό και σε άλλα μέρη έχει γίνει εκτενής χρήσης μαλακών υλικών που συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα.
Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το γνωστό σύστημα UconnectTM, που είναι εφοδιασμένο με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, σύστημα hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom ενώ κατόπιν παραγγελίας μπορεί να προστεθεί και η κάμερα οπισθοπορείας.
Επίσης ανάμεσα στα αναλογικά όργανα έχει τοποθετηθεί επίσης μια οθόνη στην οποία εμφανίζονται διάφορες μετρήσεις που επιλέγει ο οδηγός.
Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Tipo δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα αντίστοιχα αλλά ακριβότερα μοντέλα τα οποία να τονίσουμε πως δεν έχουν την άνεση που προσδίδει η καμπίνα επιβατών αλλά και ο χώρος αποσκευών που κυμαίνεται στα 440 λίτρα! Παράλληλα στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών και πολλοί αποθηκευτικοί χώροι.
95 ίπποι!
Το Fiat Tipo της δοκιμής με τον 1,3 MTJ κινητήρα πετρελαίου του ομίλου Fiat είναι και το πιο ισχυρό της γκάμας αποδίδει 95 ίππους και 20 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας «ακούγεται», αλλά τραβάει γερά και πρόθυμα από χαμηλά κινώντας με χαρακτηριστική άνεση το αμάξωμα των 1.275 κιλών χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο ωστόσο διέθετε 5 σχέσεις.
Μάλιστα το κιβώτιο διακρίνεται για τις ομαλές αλλαγές που πραγματοποιεί ενώ υπάρχει εξαιρετικός συγχρονισμός με το σύστημα Start & Stop.
Οικονομικό και άνετο
Το νέο Fiat Tipo σε καμία περίπτωση δεν θα βάλει «φωτιά» στο δρόμο, άλλωστε δεν είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος, αλλά σίγουρα θα μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση, ασφάλεια και οικονομικά στον προορισμός τους.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο αν οδηγός του κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. το Tipo κινείται «αθόρυβα» και οικονομικά ενώ αν το πιέσει αυξάνεται ο θόρυβος…
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως κινούμενοι στο όριο του Κ.Ο.Κ. το trip computer έδειχνε αυτονομία 900 χλμ.!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το ιταλικό μοντέλο έχει εντελώς προβλέψιμες αντιδράσεις ενώ η ανάρτηση προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.
Ωστόσο αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς τότε αυξάνεται ο θόρυβος και η κατανάλωση.
Μέσα στην πόλη το νέο Tipo αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας αλλά και αισθητήρων δεν κάνει παιχνιδάκι τη διαδικασία παρκαρίσματος.
Από την άλλη μεριά όμως η ανάρτηση φιλτράρει σε υψηλό βαθμό τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Επίσης η λειτουργία City στο τιμόνι το κάνει πολύ ελαφρύ γεγονός που θα εκτιμήσει δεόντως το ασθενές φύλο…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Οικονομία
Χώροι
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Έλλειψη αισθητήρων παρκαρίσματος