Η Ford λανσάρει τώρα ασφάλεια 5 αστέρων στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της, με το νέο Explorer Plug-In Hybrid να αποσπά σήμερα τη μέγιστη βαθμολογία από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών πρόσκρουσης Euro NCAP.
Το Explorer Plug-In Hybrid αυξάνει την ασφάλεια όχι μόνο για τον οδηγό και τους επιβάτες, αλλά και για αυτούς που βρίσκονται στο δρόμο, χάρη στη χρήση εξαρτημάτων από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Τα τελευταία δημιουργούνται με κατοχυρωμένες από τη Ford διαδικασίες που υιοθετούνται για πρώτη φορά στη βιομηχανία. Επίσης, τεχνολογίες που λειτουργούν με την αρωγή αισθητήρων στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αποτρέπουν ή περιορίζουν τις επιπτώσεις των συγκρούσεων.
Το επταθέσιο SUV χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό μονάδων κίνησης που αποτελείται από τον 3.0L V6 EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, αποδίδοντας ισχύ 457 ίππων και ροπή 825 Nm. Το νέο Ford Explorer Plug-In Hybrid εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 48 χλμ. για οδήγηση στην πόλη.
«Με την κυκλοφορία 14 νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς, και με δεδομένη την πρόβλεψη ότι πάνω από τις μισές πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη θα αποτελούνται από ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι τα τέλη του 2022, οι πελάτες της Ford μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, ανεξάρτητα από την επιλογή του συστήματος κίνησης» δήλωσε ο Joerg Beyer, executive director, Engineering, Ford Ευρώπης.
Το Explorer Plug-In Hybrid είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford που βαθμολογείται για την ασφάλειά του με 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, στο πλαίσιο των νέων, αυστηρότερων πρωτόκολλων που ισχύουν από πέρσι. Το Ford Focus – το οποίο από το 2020 θα προσφέρεται με ήπια υβριδική τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt – ήταν από τα πρώτα οχήματα που απέσπασαν 5 αστέρια υπό το νέο καθεστώς αξιολόγησης μετά το λανσάρισμά του το 2018.
Ανθεκτικότερο και ευφυέστερο
Ο οργανισμός Euro NCAP απένειμε υψηλή βαθμολογία στο νέο Explorer Plug-In Hybrid για την προστασία τόσο των ενηλίκων επιβατών, όσο και των παιδιών.
Μία διαδικασία παραγωγής που ονομάζεται 3D Roll & Sweep και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία επέτρεψε στη Ford να ενσωματώσει σωλήνες υψηλής αντοχής από μαρτενσιτικό χάλυβα στις κολόνες Α και στην οροφή του οχήματος, ενισχύοντας περαιτέρω τον κλωβό ασφαλείας των επιβατών.
Με τη μορφοποίησή του σε δοκούς να πραγματοποιείται μέσω περιστροφικών τυμπάνων, η σκληρότητα του χάλυβα είναι τέτοια ώστε οι οπές έδρασης να ανοίγουν μόνο με λέιζερ κοπής. Η διαδικασία 3D Roll & Sweep, στη συνέχεια, δίνει σε κάθε σωλήνα τη μορφή ενός μπαστουνιού του χόκεϊ και δημιουργεί μονοκόμματα εξαρτήματα, όπως κολόνες παραθύρων και δοκούς οροφής με υψηλή αντοχή στον εφελκυσμό που φτάνει μέχρι και τα 1.700 megapascals – επί της ουσίας, τα τμήματα αυτά αποδεικνύονται πιο ανθεκτικά ακόμα και από τα κεντρικά συρματόσχοινα της διάσημης γέφυρας Golden Gate Bridge του San Francisco.
Πλευρικές δοκοί από ατσάλι υπερυψηλής αντοχής που κατασκευάζονται μέσω μιας κατοχυρωμένης διαδικασίας της Ford εκτείνονται κατά μήκος του πατώματος, αυξάνοντας την προστασία τόσο των επιβατών, όσο και της μπαταρίας ιόντων λιθίου 13.1 kWh. Κάθε εξάρτημα δημιουργείται από ένα κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ενιαίο κομμάτι από χάλυβα που έχει σχηματιστεί σε ρολό, το οποίο αναδιπλώνεται πριν από τη συγκόλληση. Η διαδικασία αυτή δημιουργεί εσωτερικές κυψέλες για αυξημένη αντοχή και ακαμψία, βοηθώντας το Explorer Plug-In Hybrid να αποσπάσει τη μέγιστη βαθμολογία στις πλευρικές δοκιμές σύγκρουσης του Euro NCAP.
Οι προηγμένες, στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης του νέου Explorer Plug-In Hybrid που συμβάλλουν στην ανώτατη διάκριση στον τομέα της ασφάλειας, είναι οι εξής: Pre‑Collision Assist με ανίχνευση πεζού & δικυκλιστή (Pedestrian & Cyclist Detection), Intelligent Speed Limiter και Lane‑Keeping System.
«Το στάνταρ, αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Pre‑Collision Assist) πήρε άριστα στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στις χαμηλές ταχύτητες – τυπικές συνθήκες πόλης – όπου μπορεί να συμβούν τραυματισμοί, καταφέρνοντας να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης σε όλα τα σενάρια των δοκιμών» αναφέρει χαρακτηριστικά στην έκθεση του ο Euro NCAP.
Επιπλέον, η τεχνολογία Reverse Brake Assist, που λανσάρεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη, χρησιμοποιεί ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων για την ανίχνευση εμποδίων στην πορεία του οχήματος, ύψους πάνω από 28 cm και πλάτους 7,5. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στο όχημα να ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα ώστε να αποφευχθεί μία επικείμενη σύγκρουση, όταν τα αυτοκίνητο κάνει όπισθεν με ταχύτητες μεταξύ 1,5 km/h και 12 km/h.
Το Reverse Brake Assist συγκρατεί το όχημα για 1,5 δλ. πριν ο οδηγός αναλάβει εκ νέου τον πλήρη έλεγχο. Με τον τρόπο αυτό ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να εκτιμήσει την κατάσταση πριν συνεχίσει τον ελιγμό. Μία κάμερα οπισθοπορείας ανήκει επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό.
Με ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο, πολυτελές και άνετο εσωτερικό εξοπλισμένο με προηγμένα στοιχεία, όπως η τοποθετημένη σε κατακόρυφη διάταξη (portrait) κεντρική οθόνη αφής των 10.1 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, το νέο Ford Explorer Plug-In Hybrid διατίθεται για παραγγελία σε δύο διαφορετικές, υψηλών προδιαγραφών εκδόσεις: το σπορ Explorer ST-Line εμπνευσμένο από τη Ford Performance και το πολυτελές Explorer Platinum.
Ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στο νέο Explorer να χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτροκίνηση για μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει πότε και πώς να αξιοποιεί την ισχύ της μπαταρίας μέσω των προγραμμάτων EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Η μπαταρία του οχήματος φορτίζεται μέσω της σχετικής υποδοχής που βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό, ενώ η αναπλήρωσή της με ενέργεια μπορεί να γίνεται ακόμα και εν κινήσει με τη συμβολή της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης, η οποία μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.