Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.grr
Μια περισσότερο σπορ έκδοση έχει ετοιμάσει η Ford για το Focus που φέρει το λογότυπο ST-Line η οποία απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να έχει το αυτοκίνητό τους κάποια στοιχεία από την «γρήγορη» εκδοχή του μοντέλου.
Ωστόσο για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να καταβάλει 19.320 ευρώ και υπάρχουν κάποιες σοβαρές ή μη ελλείψεις στον εξοπλισμό του όπως για παράδειγμα οι αισθητήρες παρκαρίσματος!
«Άγρια» εμφάνιση
Το Ford Focus ST-Line διαθέτει μια πιο «άγρια» εμφάνιση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις καθώς έχουν τοποθετηθεί σπόιλερ τα οποία είναι διακριτικά, σκούρα εμπόσθια φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα και προφυλακτήρα , ζάντες ελαφρού κράματος με ανθρακί φινίρισμα.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν «πρωταγωνιστικό ρόλο» στο πίσω μέρος του αμαξώματος ενώ από το πλαι η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό δεν καταγράφονται σημαντικές αλλαγές με μια μεγάλη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που διαθέτει λειτουργία αφής και περιλαμβάνει το εξελιγμένο σύστημα SYNC που διαθέτει επιπλέον σύστημα φωνητικών εντολών, συνδεσιμότητα με smartphones, σύστημα πλοήγησης να κερδίζει τις εντυπώσεις.
Ωστόσο από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έλειπε το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος όπως επίσης και το Cross Traffic Alert ενώ αισθητή έκαναν την απουσία τους και οι αισθητήρες παρκαρίσματος που κατά την γνώμη μας στα χρήματα που διατίθενται το συγκεκριμένο μοντέλο θα έπρεπε να υπήρχαν ως στάνταρντ στο βασικό εξοπλισμό.
Παράλληλα υπάρχει και το σύστημα Ford MyΚey, αλλά και το Door Edge Protector, που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει, ενώ όταν η πόρτα κλείσει δεν είναι πλέον ορατό!
Ο κεντρικός πίνακας οργάνων συνδυάζει την τεχνολογία με την παράδοση καθώς υπάρχουν αναλογικά όργανα με γαλάζιους δείκτες ενώ μεταξύ τους υπάρχει και η ψηφιακή οθόνη με πολλαπλές ενδείξεις.
Να τονίσουμε πως στο τιμόνι υπάρχουν διακόπτες ελέγχου πολλών συστημάτων όπως επίσης και του cruise control.
Στον τομέα του εξοπλισμού φυσικά το νέο Focus χαρακτηρίζεται υπερπλήρης ενώ σε επίπεδο χώρων η καμπίνα επιβατών φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες επιβάτες. Ωστόσο ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος αλλά κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας…
125 ίπποι!
Ο 1.0 EcoBoost των 125 ίππων που ήταν τοποθετημένος κάτω από το καπό του Focus της δοκιμής μας είναι ένας από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους διατίθεται η έκδοση ST-Line στην ελληνική αγορά.
Ο μικρός 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας με χωρητικότητα μόλις 1 λίτρου έχει αρκετή δύναμη ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. αλλά ο ήχος που παράγει προδίδει αμέσως πως πρόκειται για τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.
Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που έχει καλή αίσθηση και κλιμάκωση.
Ωστόσο αν ο οδηγός πραγματοποιεί οπισθοπορεία και πιέσει απότομα το φρένο ακούγεται ένα «γκουπ» που προέρχεται από την ανάρτηση που μάλλον τερματίζει…
Επίσης ο ίδιος ήχος ακούγεται και κατά τη διάρκεια γρήγορης εκκίνησης (σπινιάρισμα) που προκαλεί άσχημη εντύπωση στον οδηγό.
Πάντως οι χαμηλές είναι οι εκπομπές ρύπων CO2 (108 γρ./χλμ.) κάτι που μεταφράζεται μόλις σε 97,2 ευρώ τέλη κυκλοφορίας ετησίως.
Σπορ διαθέσεις
Το Ford Focus ST-Line αποτελεί ένα αυτοκίνητο που έχει σπορ εμφάνιση αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο που μπορεί να βάλει «φωτιά» στο δρόμο.
Άλλωστε το συγκεκριμένο μοντέλο απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα σχετικά οικονομικό σε κόστος χρήσης αυτοκίνητο αλλά με σπορ… διαθέσεις.
Στην πράξη το Ford Focus ST-Line είναι ευθύβολο και σταθερό όταν κινείται στο εθνικό οδικό δίκτυο και με ταχύτητες που κυμαίνονται κοντά στα όρια του Κ.Ο.Κ. Όταν ο οδηγός κινηθεί πιο γρήγορα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 150 χλμ./ώρα εκεί φαίνεται η «αδυναμία» του κινητήρα να αναπτύξει υψηλότερες ταχύτητες και βέβαια αυξάνεται ανάλογα η κατανάλωση αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η σπορ ανάρτηση αποδείχθηκε πως κάνει εξαιρετική δουλειά και μάλιστα το αυτοκίνητο έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Παράλληλα το αμάξωμα λαμβάνει ελάχιστες κλίσεις και κάτω από πίεση αλλά το τιμόνι δεν δίνει εξαιρετική πληροφόρηση…
Μέσα στην πόλη το Focus ST-Line αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο ωστόσο η έλλειψη ακόμη και αισθητήρων οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος «δύσκολη» υπόθεση για έναν άπειρο οδηγό και πρόκληση για έναν έμπειρο…
Η ανάρτηση πάντως απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν μεταφέρονται ήχοι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Έλλειψη αισθητήρων παρκαρίσματος
Τιμή