Ford GT40 LeMans ’69 Revival

    Η πίστα του Spa-Francorchamps στο Βέλγιο συνέθεσε την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου το ιδανικό σκηνικό για την πραγματοποίηση μιας μοναδικής εκδήλωσης με την ονομασία «Ford GT40 LeMans ’69 Revival» που ήρθε να τιμήσει την τέταρτη διαδοχική νίκη της Fordκαι του εμβληματικού GT40 στον 24ωρο αγώνα αντοχής του 1969.

    Την καρό σημαία στον τερματισμό του «Ford GT40 LeMans ’69 Revival» κυμάτισε μπροστά από τις τρεις γενιές των Ford GT40/GT, αλλά και από τις μοναδικές, βαμμένες στα χρώματα της “Gulf”, GT40 και GTμε τον αριθμό #6 στις πόρτες, ο Jacky Ickx  – ο οδηγός που πήρε τη νίκη στο LeMansτο 1969 με «παρτενέρ» τον Jackie Oliver. Όπως συνέβη πριν 50 ακριβώς χρόνια, τα τρία αυτοκίνητα που τερμάτισαν πρώτα στο «Ford GT40 LeMans ’69 Revival» ξεκίνησαν από τις τελευταίες θέσεις, πίσω από 69 εκθαμβωτικά Ford GT40 και GT. Για την περίσταση, το Ford GT40 που πέρασε πρώτο τη γραμμή του τερματισμού είχε πίσω από το τιμόνι του την κόρη του Jacky Ickx, Vanina Ickx!

    OΒέλγος οδηγός-θρύλος, μετά την ολοκλήρωση της επιτυχημένης εκδήλωσης στην πίστα του Spa-Francorchamps, ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, δηλώνοντας τα εξής: «Η παρουσία και ο τρόπος που οδήγησαν όλοι εδώ ήταν κάτι το μοναδικό! Βλέπω όλους μας σαν μια μεγάλη οικογένεια οπαδών της αυτοκίνησης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πολλές φορές χρειάζεται να περάσει πολύς καιρός για να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικά είναι τα πράγματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Αυτό που κάνει σπουδαίο έναν οδηγό ή έναν αθλητή είναι ο συνδυασμός του έμφυτου ταλέντου, των ευκαιριών που θα του δοθούν, του περιβάλλοντός του, αλλά και του πάθους του!

    Με 72 μοντέλα να παρατάσσονται στην πίστα, οι τρεις γενιές των FordGT40 και GT (1964, 2005 και 2018) εκπροσωπήθηκαν στη μοναδική αυτή εκδήλωση με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι, εκτός από τις συμμετοχές από το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και το Ηνωμένο Βασίλειο, δεν έλειψαν και εκείνες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Φινλανδία και τον Καναδά.

    Παρά τον άστατο καιρό, τόσο οι ιδιοκτήτες των Ford GT40 και GT,όσο και ο κόσμος που βρέθηκε στην πίστα είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα πλούσιο όσο και σπάνιο θέαμα.

    Ξαναζώντας το LeMansτου 1969

    Η νίκη τηςFordκαι του GT40 στο LeMansτο 1969, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο επετεύχθη, παραμένουν μέχρι και σήμερα χαραγμένες βαθιά στη μνήμη πολλών φίλων της αυτοκίνησης. Με τον JackyIckxνα είναι εξαιρετικά δυσαρεστημένος από τον επικίνδυνο τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνταν την εποχή εκείνη η εκκίνηση στο LeMans, oΒέλγος οδηγός αποφάσισε απλά να περπατήσει με σταθερό βηματισμό προς το αυτοκίνητο του και να επιβιβαστεί σε αυτό ξεκινώντας τελευταίος, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι, διασχίζοντας τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και τρέχοντας προς τα αγωνιστικά τους, άρχιζαν τον αγώνα χωρίς να έχουν προλάβει να δέσουν τις ζώνες ασφαλείας.

    Ο τρόπος με τον οποίο ο JackyIckx αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί για την επικίνδυνη διαδικασία εκκίνησης είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει τον αγώνα από την τελευταία θέση–κάτι που προμήνυε ότι η προσπάθεια της Ford για ένα καλό αποτέλεσμα ήταν ήδη καταδικασμένη.Κι όμως! Χάρη στην εξαιρετική ικανότητα των Ickx και Oliver,αλλά και ολόκληρης της ομάδας, το Ford GT40 κατάφερε 24ώρες αργότερα να περάσει πρώτο τη γραμμή του τερματισμού. Έτσι, η Ford απέσπασε τη χρονιά εκείνη την τέταρτη διαδοχική νίκη της στο LeMans, ύστερα από εκείνες το 1966, το 1967 και το 1968.

    Χάρη στον JackyIckxκαι τον τρόπο που αποφάσισε να δείξει τη δυσαρέσκειά του, την επόμενη χρονιά οι διοργανωτές του 24ωρου αγώνα αντοχής αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τον παραδοσιακό τρόπο εκκίνησής του – κάτι που αποτέλεσε ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την ασφάλεια των οδηγών.

    Δείτε το σχετικό video από την εκδήλωση: