Ισχυρό πλήγμα για αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανημένες τις Ford, FCA και Toyota, αποτελεί η συνεχιζόμενη κρίση της τουρκικής οικονομίας.
Oι πωλήσεις οχημάτων στη χώρα έχουν μειωθεί κατά ένα τρίτο το 2018, καθώς οι τιμές των καινούργιων οχημάτων αυξήθηκαν σημαντικά τη χρονιά που φύγει.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Ευρώπης, Steve Armstrong, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η νομισματική κατάσταση στη γείτονα χώρα αποτελεί πονοκέφαλο για την εταιρεία που προσπαθεί να αντιστρέψει τις απώλειές της στην Ευρώπη.
Θυμίζουμε ότι η Ford κατασκευάζει τα Transit και Transit/Tourneo σε συεργασία με την Otosan και έχει το 25% της τοπικής αγοράς των Van οχημάτων. Συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, η Ford είχε μερίδιο αγοράς 12% στη χώρα το 2017.
Η Toyota αναμένει ότι η τουρκική αγορά οχημάτων θα μειωθεί σχεδόν κατά το ήμισυ το 2019, και συγκεκριμένα σε 550.000 μονάδες, έναντι του ενός εκατομμυρίου που ήταν το 2016 και το 2015. «Η τουρκική αγορά ήταν αρκετά σκληρή από την άποψη της τιμολόγησης της συναλλαγματικής ισοτιμίας και ο όγκος της θα υποστεί πίεση”, δήλωσε ο CEO της Toyota Ευρώπης, Johan van Zyl.
Η Toyota κατασκευάζει την 4θυρη Corolla στην Τουρκία επενδύοντας πρόσφατα περί τα 400 εκ. δολάρια για την παραγωγή του CH-R, το οποίο εξάγεται στην Ευρώπη.
Η FCA και οι κοινοπραξίες της Renault είναι επίσης ευάλωτες στην ύφεση παρατηρείται στη χώρα, δήλωσε ο Carol Thomas, αναλυτής της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης στην LMC Automotive.
Μεταξύ άλλων μοντέλων, η Fiat κατασκευάζει το συμπαγές αυτοκίνητο Tipo/Egea στην Τουρκία και η Renault το Clio.
Οι πωλήσεις οχημάτων των Renault και Dacia στην Τουρκία μειώθηκαν κατά 34% στα 100.993 αυτοκίνητα τους πρώτους 11 μήνες του 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.
Οι πωλήσεις φορτηγών και οχημάτων της Ford κατέγραψαν πτώση κατά 39%, στα 57.692 οχήματα.
Ο όγκος της FCA μειώθηκε κατά 42%, στα 60.450 αυτοκίνητα, ενώ, τέλος, οι πωλήσεις της Toyota «λύγισαν» κατά 19% και τις 30.479 μονάδες.