Βαρύ είναι το τίμημα που πληρώνουν οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων εξαιτίας της αύξησης που καταγράφουν οι τιμές στα καύσιμα με αποτέλεσμα να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο ο οικογενειακός προϋπολογισμός ενώ ειδικά για τις μεταφορικές εταιρείες το κόστος των καυσίμων προκαλεί σοκ και δέος.
Ο Δεκέμβριος του 2021 αποτέλεσε έναν ακόμη μήνα όπου τα καύσιμα σημείωσαν σημαντικές αυξήσεις, εξαιτίας φυσικά και των αυξημένων μετακινήσεων που καταγράφηκαν λόγω των εορτών, με την υψηλότερη αύξηση να καταγράφεται στο Φυσικό Αέριο και να ακολουθούν το diesel Κίνησης, η αμόλυβδη βενζίνη και τέλος το Υγραέριο.
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στον παρακάτω πίνακα το Φυσικό Αέριο σημείωσε άνοδο 37,88% τον Δεκέμβριο του 2021 και σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, το diesel 27,5%, η αμόλυβδη βενζίνη 21,4% και το Υγραέριο 18%.
Συγκριτικός πίνακας με μέση τιμή καυσίμων Δεκέμβριος 2021 -2020
Αμόλυβδη: 1,738 ευρώ – 1,431 / Διαφορά 0,307 ευρώ ή άνοδος 21,4%
Diesel: 1.477 ευρώ – 1,158 / Διαφορά 0,319 ή άνοδος 27,5%
Υγραέριο: 0,996 ευρώ – 0,844 / Διαφορά 0,152 ή άνοδος 18%
Φυσικό Αέριο: 1,150 ευρώ – 0,834 / Διαφορά 0,316 ευρώ ή άνοδος 37,88%.
Επιβάρυνση σε ΙΧ βενζίνης
Ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου που καταναλώνει 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και διανύει 20.000 χιλιόμετρα ετησίως θα χρειαστεί 1.000 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης. Με την σημερινή τιμή το ετήσιο κόστος των καυσίμων ανέρχεται σε 2.780 ευρώ ενώ το κόστος το 2020 ανέρχονταν σε 2.289 ευρώ. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα επιβαρυνθεί με 491 ευρώ.
Επιβάρυνση σε ΙΧ diesel
Αντίστοιχα σε ένα αυτοκίνητο diesel το ετήσιο κόστος με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ανέρχεται σε 1.477 ευρώ ενώ πέρυσι κυμαίνονταν σε 1.158 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχος του diesel ΙΧ θα επιβαρυνθεί με 319 ευρώ.
Επιβάρυνση σε ΙΧ με Υγραέριο
Σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με υγραέριο το ετήσιο κόστος με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ανέρχεται σε 1.792 ευρώ ενώ πέρυσι κυμαίνονταν σε 1.519 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχος του diesel ΙΧ θα επιβαρυνθεί με 273 ευρώ.
Επιβάρυνση σε ΙΧ με Φυσικό Αέριο
Τέλος σε ένα ΙΧ που καταναλώνει Φυσικό Αέριο το ετήσιο κόστος φέτος ανέρχεται σε περίπου 1.000 ευρώ ενώ πέρυσι το αντίστοιχο κόστος κυμαίνονταν σε 700 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 300 ευρώ.
Επιβάρυνση σε φορτηγό diesel
Ένα φορτηγό για να κινηθεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετ΄επιστροφής χρειάζεται περίπου 450 λίτρα diesel κίνησης. Με την σημερινή τιμή το κόστος υπολογίζεται σε 665 ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 για το ίδιο δρομολόγιο ο οδηγός του θα χρειάζονταν να ξοδέψει 520 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση ανέρχεται σε 145 ευρώ.
Επιβάρυνση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι κοστίζει περίπου 0,18 ευρώ η Kw. Αν διαθέτετε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία 70Kwh τότε μια πλήρης φόρτιση θα σας κοστίσει περίπου 12,6 ευρώ για να διανύσετε πάνω από 400 χλμ.
Αν το ίδιο αυτοκίνητο θελήσετε να το φορτίσετε σε κάποιον ταχυφορτιστή σε αυτοκινητόδρομο τότε το αντίστοιχο κόστος εκτοξεύεται σε 43,4 ευρώ!