Ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε το σχέδιο της κυβέρνησης για τη στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού. Ο Μακρόν ανακοίνωσε ένα συνολικό σχέδιο ενίσχυσης του κλάδου ύψους 8 δισ. ευρώ με κεντρικό σημείο την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Οι ανακοινώσεις έγιναν από το εργοστάσιο της εταιρείας Valeo (VLOF.PA) που παράγει ανταλλακτικά στη βόρεια Γαλλία, με τον Γάλλο πρόεδρο να δηλώνει πως κανένα όχημα που κατασκευάζεται σήμερα στη Γαλλία δεν θα πρέπει να παράγεται σε άλλη χώρα, ουσιαστικά ζητώντας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρουν την παραγωγή τους στη Γαλλία.
Μεταξύ των μέτρων στήριξης περιλαμβάνεται η αύξησης της επιδότησης αγοράς καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από τις 6.000 ευρώ που είναι σήμερα στις 8.000 ευρώ για ιδιώτες αγοραστές, ενώ για τις εταιρείες, που θέλουν να αποκτήσουν στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η επιδότηση από 3.000 ευρώ θα αυξηθεί στις 5.000 ευρώ για κάθε αγορά. Η γαλλική κυβέρνηση θα επιδοτήσει επίσης και την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, με ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και plug-in, με ποσό 2.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο. Επίσης αυξάνεται η πριμοδότηση για την αλλαγή και αγορά νέου αυτοκινήτου ή την αγορά μεταχειρισμένου για τα χαμηλά εισοδήματα
«Το κράτος θα συμβάλει με βοήθεια ύψους λίγο πάνω από 8 δισ. ευρώ στον τομέα», ανέφερε ο Γάλλος πρόεδρος, με στόχο η Γαλλία να καταστεί η κορυφαία παραγωγός καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη και η κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ετησίως μέσα σε διάστημα μικρότερο των 5 ετών. Ο Μακρόν επισήμανε ωστόσο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μεταφέρουν την παραγωγή τους από τις άλλες χώρες στη Γαλλία.
O Εμμανουέλ Μακρόν έθεσε επίσης ως στόχο την παραγωγή 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία έως το 2025.
«Η χώρα μας πρέπει να ενσωματώσει αυτήν την πρωτοποριακή τεχνολογία. Δεν χρειαζόμαστε μόνο να σώσουμε (τον κλάδο) αλλά να τον μεταμορφώσουμε. Η χώρα μας δεν θα ήταν η ίδια χωρίς τις μεγάλες μάρκες της – Renault, Peugeot, Citroen» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Ο Γάλλος πρόεδρος παρουσίασε επίσης και το σχέδιο στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας Renault η οποία χωρίς κρατική στήριξη θα «εξαφανιζόταν» όπως πρόσφατα δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ.
Πάντως διευκρινίζεται ότι το κρατικό δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ προς την αυτοκινητοβιομηχανία Renault, δεν θα υπογραφεί μέχρις ότου η διοίκηση της εταιρείας και τα συνδικάτα ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους για το μέλλον των εργοστασίων στη Γαλλία και τις θέσεις εργασίας. Η Renault, πρόσθεσε ο Μακρόν, θα συνεργαστεί με την PSA και την Total σε μια αποκλειστικά γαλλική κοινοπραξία για την κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία εξάλλου αναμένεται να παρουσιάσει λεπτομέρειες ενός σχεδίου μείωσης του κόστους για εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ σε έξοδα τα επόμενα δύο χρόνια. Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου μειώθηκαν 19% στα 10,1 δισ. ευρώ με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να πέφτουν 36% λόγω της πανδημίας.
Μεταξύ των επιλογών που εξετάζονται είναι το κλείσιμο αρκετών εργοστασίων μικρών εξαρτημάτων στη Γαλλία και αυτό στη Ντιεπ της Γαλλίας, αλλά και παύση εργασιών στο ιστορικό εργοστάσιο Φλιν έξω από το Παρίσι, αν και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις.
Oι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας έχουν μερίδιο 8,3% στην παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με τον γαλλικό σύνδεσμο που αντιπροσωπεύει τους κατασκευαστές. Περίπου 250.000 Γάλλοι εργάζονται σε εργοστάσια εταιρειών όπως η Citroen, Peugeot, Renault και άλλων μικρότερων κατασκευαστών όπως η Alpine, η Aixam και η Microcar. Συνολικά τα γαλλικά εργοστάσια παράγουν πάνω από 7 εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο.