Γαλλία: Νέα «βουτιά» σημείωσαν οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων!

Σημαντικό ποσοστό ανόδου 28% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Γαλλία τον Δεκέμβριο του 2019 καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2020 τέθηκαν σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές CO2. Ειδικότερα τον Δεκέμβριο ταξινομήθηκαν 211.194 καινούρια αυτοκίνητα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης CCFA ενώ σε επίπεδο έτους η γαλλική αγορά αυξήθηκε κατά 2,3% καθώς οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2,21 εκατ. μονάδες.

Να υπενθυμίσουμε πως τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται μετά την 1η Ιανουαρίου υπολογίζονται στις μέσες ετήσιες εκπομπές CO2 των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν οριστεί στα 95 γρ. ανά χιλιόμετρο. Για το 2020, επιτρέπεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποκλείσουν το 5% των πωλήσεών τους, γεγονός που ευνοεί τα ρυπογόνα αυτοκίνητα αλλά αυτή η εξαίρεση δεν θα ισχύσει το 2021.

Στο πλαίσιο του στόχου των 95 γρ. / χλμ., κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων που πρέπει να προσεγγίσει για κάθε μοντέλο. Η ώθηση για πώληση οχημάτων με υψηλούς ρύπους στη Γαλλία οδήγησε σε αύξηση των συνολικών εκπομπών CO2 το Δεκέμβριο τα οποία ανήλθαν σε 113 γρ. / χλμ.  από 109 γρ. / χλμ. που ήταν τον Οκτώβριο.

Ένα παρόμοιο άλμα στις μέσες εκπομπές CO2 παρατηρήθηκε τον Αύγουστο του 2018, πριν από την προθεσμία για την πιστοποίηση των οχημάτων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες και εμπορικά σήματα κατέγραψαν διψήφιες αυξήσεις πωλήσεων το Δεκέμβριο.

Οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι ήταν η Land Rover με άνοδο 142% και η Jaguar με ποσοστό ανόδου 113%. Οι πωλήσεις της Mitsubishi αυξήθηκαν κατά 90% και οι πωλήσεις της Nissan κατά 81%. Μεταξύ των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι πωλήσεις του Ομίλου Renault αυξήθηκαν κατά 30%, με τη Renault να καταγράφει άνοδο 27% και την Dacia 38%.

Οι πωλήσεις του Ομίλου PSA αυξήθηκαν κατά 6,5%, με τις πωλήσεις της Peugeot να σημειώνουν άνοδο 8,2%, της Citroen κατά 10% και την DS κατά 58%. Οι πωλήσεις στη γερμανική μάρκα Opel μειώθηκαν κατά 34%. Οι πωλήσεις του ομίλου VW αυξήθηκαν κατά 38%, με τη μάρκα Volkswagen να σημειώνει άνοδο 24%, την Audi 74%, την Skoda 58% και την Seat 8,7%. Οι πωλήσεις της Porsche αυξήθηκαν κατά 389%.

Οι πωλήσεις του ομίλου BMW αυξήθηκαν κατά 48%, εκ των οποίων η ομώνυμη εταιρεία κατέγραψε άνοδο 69% και η Mini 13%. Ο όμιλος Daimler σημείωσε άνοδο 35%, εκ των οποίων η Mercedes-Benz κατέγραψε αύξηση 31% και η Smart 61%. Οι πωλήσεις του ομίλου FCA αυξήθηκαν σε ποσοστό 36%, με την Fiat να καταγράφει άνοδο 32% και την Jeep 50%. Οι πωλήσεις της Ford αυξήθηκαν κατά 25% και της Volvo κατά 77%. Μεταξύ των ασιατικών εμπορικών σημάτων, οι πωλήσεις της Kia αυξήθηκαν κατά 53% και της Hyundai κατά 32%. Οι πωλήσεις στην Toyota, η οποία πωλεί τα περισσότερα οχήματα με υβριδικούς κινητήρες και πλησιάζει τους στόχους εκπομπών για το 2020, αυξήθηκαν κατά μόλις 3,2%.

Οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 8,5% το Δεκέμβριο και 4,5% για το έτος, ανέφερε η CCFA.

iesel

Τα αναλυτικά στοιχεία της αγοράς

Σύμφωνα με την CCFA, το Renault Clio ήταν το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις στη Γαλλία, με περίπου 140.000 πωλήσεις το 2019, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων τέταρτης και πέμπτης γενιάς. Το Clio ακολουθήθηκε από το Peugeot 208, το Citroen C3, το Peugeot 3008 και το Dacia Sandero.

Όσον αφορά στις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες η Renault ήταν η καλύτερη εμπορική επωνυμία, με μερίδιο αγοράς 21%, ακολουθούμενη από τη Peugeot με 17% και τη Citroen με 12%. Το μερίδιο αγοράς του Ομίλου PSA ήταν 33%, ενώ η Renault Group ήταν 26%.

Οι πωλήσεις βενζίνης για το έτος αυξήθηκαν σε 58% από 55% που ήταν το 2018 ενώ οι πωλήσεις diesel μειώθηκαν περαιτέρω στο 34% από το 39% που είχαν κυμανθεί το 2018. Τα υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 5,7% του συνόλου της αγοράς από 4,9% που κυμάνθηκαν το 2018, εκ των οποίων το 0,8% να αφορά σε plug-in υβριδικά συστήματα. Παρομοίως, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν στο 1,9% το 2019 από 1,4% το 2018. Τα crossover και τα SUV αποτέλεσαν το 38% της αγοράς το 2019, από 36% που ανήλθαν το 2018. Τα hatchbacks και τα sedans συνολικά αφορούσαν στο 49% της αγοράς, καταγράφοντας οριακή πτώση 1% σε σχέση με το 2018.