Η κυβέρνηση της Γαλλίας συνεχίζει τις έρευνές της υποστηρίζοντας εκ νέου πως συγκεκριμένα μοντέλα της FCA είναι πιθανό να παραποιούσαν μέσω παράτυπων λογισμικών τις εκπομπές ρύπων που καταγράφονται στις επίσημες δοκιμές πιστοποίησής τους.
Σύμφωνα με νεότερο άρθρο της εφημερίδας Le Monde, ανάμεσα στα μοντέλα του αμερικανο-ιταλικού ομίλου που είναι «ύποπτα» για παραποίηση των εκπομπών ρύπων στις πιστοποιημένες δοκιμές υπολογισμού τους, είναι τα Jeep Cherokee και Fiat 500X. Όπως επικαλούνται οι αρμόδιες αρχές της χώρας αλλά και το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών, DGCCRF, οι πετρελαιοκινητήρες των δύο αυτών μοντέλων φέρονται να εκπέμπουν έως και 11πλάσιες ποσότητες NΟx σε σχέση με τις επίσημες όταν η διαδικασία της μέτρησής τους υπερβαίνει τα 20 λεπτά, χρόνος που αποτελεί μέχρι σήμερα το ανώτατο διάστημα μέσα στον οποίο ολοκληρώνονται οι επίσημες μετρήσεις. Ως εκ τούτου, οι Γάλλοι υποπτεύονται πως κάποιο παράτυπο λογισμικό επεμβαίνει χειραγωγώντας στα πρώτα 20 λεπτά τις εκπομπές NOx.
Θυμίζουμε πως για την όλη υπόθεση η γαλλική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει επίσημες έρευνες από τον περασμένο ήδη Μάρτιο.
Αυτή τη στιγμή μάλιστα, πέρα από τις VW και FCA, ερευνώνται τόσο το γκρουπ PSA, όσο και τη Renault υπό τη «σκιά» αντίστοιχων παρατυπιών.
Στην περίπτωση της FCA, οι αρχές της χώρας αναφέρουν πως η προσοχή τους αυτή τη στιγμή εστιάζεται σε μοντέλα της εταιρείας που από το 2014 έως και το 2016 απέφεραν έσοδα στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου της τάξης των 151,69 εκ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σε περίπτωση που αποδειχτεί ότι συγκεκριμένα μοντέλα της FCA ήταν όντως εφοδιασμένο με κάποιο παράτυπο λογισμικό, τότε η εταιρεία κινδυνεύει με πρόστιμο ίσο με το 10% των ετήσιων εσόδων της σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήτοι, με 9,62 δις ευρώ.
Η FCA με παλαιότερες ανακοινώσεις της έχει δηλώσει, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, πως θα συνεργαστεί με τις αρμόδιες αρχές ξεκαθαρίζοντας πως τα μοντέλα της πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων χωρίς να φέρουν οποιοδήποτε είδους παράνομο λογισμικό.