Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέκριναν τη Γαλλική κυβέρνηση για την επιβολή φόρου στα βαρύτερα και πιο ρυπογόνα οχήματα, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων από το 2020.
Σύμφωνα με νόμο που εγκρίθηκε από το γαλλικό κοινοβούλιο, τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο θα υπόκεινται σε φόρο 20.000 ευρώ το 2020 από 12.500 ευρώ που είναι σήμερα. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Τα μέτρα θα επηρεάσουν τις τιμές SUV καθώς οι εκπομπές CO2 αλλά και η κατανάλωση καυσίμου των συγκεκριμένων αυτοκινήτων είναι αυξημένες εξαιτίας του βάρους αλλά και της σχεδίασής τους. Παρά ταύτα, είναι δημοφιλή, καθώς αντιπροσωπεύουν το 30% των πωλήσεων στη Γαλλία τους πρώτους 11 μήνες. Από την άλλη μεριά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται γρήγορα, ωστόςο εξακολουθούν να αποτελούν ένα μικρό ποσοστό της συνολικής αγοράς.
Τα συγκεκριμένα μέτρα έχουν δεχθεί τα «πυρά» της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Είναι μια διπλή ποινή για τους καταναλωτές. Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα απογειωθεί χωρίς ισχυρά κίνητρα αγοράς. Όλοι θα χάσουν, η βιομηχανία, το περιβάλλον αλλά και η αγοραστική δύναμη των Γάλλων» δήλωσε ο Luc Chatel, επικεφαλής του Συνδέσμου των Γάλλων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (PFA).
Οι επιδοτήσεις προς τους καταναλωτές για ηλεκτρικά οχήματα είναι δαπανηρές για τους φορολογούμενους καθώς τα κίνητρα κόστισαν στην Γαλλία 550 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Η Γερμανία έχει επίσης θεσπίσει παρόμοια κίνητρα, τα οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg θα μπορούσαν να φθάσουν τα 2,6 δισ. ευρώ έως το 2025.
Η αγορά των SUV στην Γαλλία θα περάσει μια κρίση την επόμενη χρονιά καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για τα νέα αυστηρότερα όρια που θα θέσει σε ισχύ η ΕΕ μα υψηλά πρόστιμα για τις εταιρείες που τα υπερβαίνουν.
Το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών έχει εκτιμήσει ότι η ποινή του στα SUV θα μπορούσε να αποφέρει 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στα έσοδα της κυβέρνησης, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να στραφούν σε καθαρότερα αυτοκίνητα.
Ο υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire έχει επίσης επικρίνει διαφημίσεις SUV, λέγοντας ότι πρέπει να προειδοποιούν τους καταναλωτές για τις επιζήμιες επιπτώσεις των αυτοκινήτων στο περιβάλλον.
Η Γαλλία επιδιώκει να μειώσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή υδρογόνου τα επόμενα χρόνια, εκτιμώντας ότι οι τιμές θα μειωθούν. Το 2020, η Γαλλική κυβέρνηση θα δώσει έως και 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κοστίζει λιγότερο από 45.000 ευρώ. Ωστόσο τα κίνητρα αναμένεται να μειωθούν το 2021 και το 2022, σύμφωνα με το Γαλλικό υπουργείο Περιβάλλοντος.
Τα αντικίνητρα στη χρήση ρυπογόνων αυτοκινήτων της Γαλλίας που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020 αφορούν όσα οχήματα έχουν εκπομπές CO2 άνω των 173 gr/km κατά NEDC τα οποία θα επιβαρύνονται με έξτρα φόρο οικολογίας που θα ξεκινά από τα 12.500 ευρώ.
Εάν τώρα το αυτοκίνητο έχει εκπομπές CO2 άνω των 185 gr/km (κατά NEDC), τότε ο φόρος ανεβαίνει στα 20.000 ευρώ.
Από την 1η Μαρτίου που θα μπει σε πλήρη εφαρμογή το νέο πρότυπο ρύπων WLTP, τα όρια θα διαμορφωθούν στα 201 και 213 gr CO2/km αντίστοιχα.
Η είδηση για το νέο αυτό φόρο έχει ως αποτέλεσμα στη Γαλλία να ξεκινήσουν πολλές συζητήσεις για το πόσο η Κυβέρνηση της χώρας θέλει σιγά-σιγά να βγάλει από το παιχνίδι τα γρήγορα αυτοκίνητα και τα μεγάλα SUV, αφού ο νέος φόρος ουσιαστικά διπλασιάζει τον παλιό που ίσχυε μόνο για πολύ ακριβά μοντέλα (ήταν 10.500 ευρώ).
Πλέον, ακόμη και ένα Renault Megane RS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που εκπέμπει 181 gr/km θα επιβαρύνεται με φόρο οικολογίας 17.500 ευρώ επιπλέον της τιμής των 38.500 ευρώ που κοστίζει τώρα στη Γαλλία, ξεπερνώντας έτσι τα 55.000 ευρώ.
Αντίστοιχα ένα Honda Civic Type R που κοστίζει σήμερα 42.310 ευρώ, θα επιβαρυνθεί με έξτρα φόρο 15.500 ευρώ, ενώ μεγάλη επιβάρυνση στην τιμή τους θα έχουν και πολλά SUV μοντέλα.
Ανάλογες επιβαρύνσεις έρχονται και για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων…